Skocz do zawartości
  • 0

DT SWISS 350 - modyfikacja


Gość Karmazynowy jeleń

Pytanie

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Tak trochę dla fanu, trochę z ciekawości naprawy, chciałbym zmienić w piaście ratchet na: https://allegro.pl/oferta/ratchet-54-dt-swiss-350-240-sram-xd-micro-spline-11298493209  Nie wiem jeszcze jaki mam, ale rower kilkuletni, więc pewnie 18  Czy jednak rachet 36? 

Przy tych kwotach parametr ceny pomijalny czy to 36 czy 54

Tylko tak, trochę tego sprzedawcy na Allegro się boję, nie wygląda to mocno oryginalnie, być może się mylę. Gdzie mogę takie cuda-wianki bezpiecznie oryginalnie kupić?

Co to w ogóle daje, oprócz bardziej rasowego dźwięku na którym nie ukrywam, także mi zależy. Trochę jak rasowe wydechy w męskich brykach...

Dziękuję i pozdrawiam

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

@Dokumosa, zgadza się, mam 18T bo właśnie w garażu zdjąłem kasetę i obejrzałem to ustrojstwo. Boję się, żebym jakiegoś wynalazku nie kupił. Tu jest w miarę chyba pewny: https://allegro.pl/oferta/zestaw-serwisowy-piast-dt-swiss-ratchet-system-54t-11694393659

ps. Dlaczego więcej nie znaczy lepiej?

@schwinn0, no w sumie na START mógłbym wziąć ten 36, a w razie co, wymiana to pikuś, więc zawsze można kiedyś znowu zmienić. Rozumiem, że to stolicowo to Warszawa? :) Ważne, co byś miał ze smarem w komplecie, bo te bez smaru to już mocno niewiarygodnie są. Po wtóre czymś lekko muszę maznąć. Załóż jakiegoś maila na o2 czy gdziekolwiek na chwilę i wrzuć tu to się dogadamy. Daj najpierw propozycje ceny, tak żeby nie była ona sklepowa, żebyś Ty był zadowolony i ja. Jutro mógłbym od Ciebie towar odebrać.

Napisano

Cena powala ;) W .de po 50-60EUR to chodziy. Obecnie prawie 80EUR. Co to się z tym rynkiem porobiło...

Odnośnie więcej nie znaczy lepiej - 54T dużo szybciej się zużywają niż 36 i 18T.

Ten smar specjalny DT w sumie nie jest jakiś rewelacyjny. Osobiście smaruję swoim smarowidłem.

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

@Dokumosa, dzięki za pomoc kolego! Nie mam takiego doświadczenia jak ty, więc z oczywistych powodów wolę zostać przy smarze fabrycznym, choć oczywiście wiem, że na pewno są lepsze.

@schwinn0, nie mam tu konta i powiedziałem sobie, że nie będę zakładał, więc nie będę. Załóż jakiegokolwiek śmieciowego maila. Napisz przede wszystkim czy to komplet ze smarem i ile chcesz, bo od tego musimy wyjść. Sam doskonale rozumiesz, że 20zł taniej to lepiej jak mi kurier przywiezie do domu.

ps. Teraz wyskakuje na rower, to później w razie co odpiszę.

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Nie cykam. Nie cykam kolego tak, jak cykać by wypadało. Już spotykam Warszawską Elitę Rowerową jak jeżdżę Kampinosem i oni cykają zdecydowanie lepiej, słuchając mnie z politowaniem. Jak wchodzisz między wrony to musisz krakać... przepraszam cykać tak, jak one.

@schwinn0, i jak masz jakąś propozycję?

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

OK

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

eh, błotniki to inna historia jest...

Ale jak kolega taki figo-fago w wiedzę, to mam mam celowane pytanie, poproszę tu o wykazanie się wiedzą i dziękuję z góry. Bo prztyczka to każdy potrafi dać via net

Czy wszystkie te ratchety DT SWISS (oryginalne) mają "wydziergany" napis jak tu: https://allegro.pl/oferta/zestaw-serwisowy-star-ratchet-54-sl-9688180084

Napisano
Cytat

Tam trza miec noge i krecic, a nie cykac ;-))

To ma służyć jako tempomat. Trzeba tak kręcić, żeby był jednostajny gwizd, a nie cykanie ;) :D 

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

@schwinn0, kolego, kupiłem ten: https://allegro.pl/oferta/zestaw-dt-swiss-star-ratchet-36-smar-promocja-10706081270?utm_source=notification&utm_medium=cartWithPayment&utm_campaign=cef7b135-c856-4150-84eb-687c2d87cdd6&snapshot=MjAyMi0wMy0wNFQwNzozNDowNC4xMDZaO2J1eWVyO2VmM2ViMjA5ZWQwMmY3M2RmZGJlZjk1ZjkzZDU3NDUwYWIzNmEyNGU0ZTVlMTU0ZTZmMGI5YTcxODZiMWQ2YjI%3D  Rozmawiałem ze sklepem i sprzedawca się zarzeka, że faktycznie starsze roczniki tej "dziary" nie miały. Obecnie wszystkie ratchety DT są cechowane. Jednak wolę te z napisem, myślę, że zrozumiesz moją decyzję. Dziękuje Ci za propozycję.

Panowie, to nie tak. Psychologicznie wyrywamy już na starcie, zobaczcie jak to robią np. piłkarze wychodząc z tunelu czy bokserzy w czasie ważenia. Trzeba pokręcić korbą jeszcze przed ruszeniem, co wywoła panikę i trwogę u konkurenta.

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Powiedźcie proszę, bo po tej wymianie jest lekkie "ciągnienie" korby przez piastę. Tego nie było wcześniej na ratchet 18 Dziś trochę pojeździłem i myślałem, że to się ułoży, ale nie. Podjechałem teraz do serwisantów z GIANT, czy może coś nie narozrabiałem, rozebraliśmy, ściągnęli jeszcze trochę smaru, którego i tak nie było dużo, bo w zasadzie mgiełkę nałożyłem, ale nic złego nie widzą. Też zalecają pojeździć. To nie jest jakieś mocne ciągnięcie, ale jednak. Ponoć nie powinno w ogóle tego być.

Napisano

Póki  nie zawija łańcuha to jest ok. Pierścienie maja być nasmarowane, szczególne ich krawędzie przenoszące moment na korpus bębenka/piasty. Żeby się zlepiały to naprawdę musi być smar o konsystencji asfaltu. Paradoksalnie jak się zbyt dużo nasmaruje to potrafią przeskakiwać bez zazębiania.

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Dzięki,

Nie no, nie podoba mi się to, nie, nie, łańcucha oczywiście nie zawija, ale to nie jest tak, jak być powinno. @Dokumosa, tak mniej więcej to zrobiłem, jak na poniższym filmie.

W weekend jeszcze raz ja to rozbiorę, mam Liqui Moly odtłuszczacz w sprayu, oczyszczę to całkowicie i na chwilę puszczę w bez smaru. Sprawdzę co będzie.

W takim razie dałem ten smar tu, gdzie nie trzeba? Bo dałem go jak na filmie pomiędzy pierścienie na zęby, a powinienem posmarować tylko po zewnętrznej krawędzi?

  

Gość Karmazynowy jeleń
Napisano

Podziękował koledzy,

Zadzwonię po 12 do DANDY HORSE, bo będę chwilę w Warszawie to się zapytam, czy się tego podejmą. Swoją drogą to mogliby ciut wcześniej ten serwis otwierać. Czy ktoś jeszcze zna jakiś sensowny serwis kół w Warszawie? @abdesign, gdzieś coś ponoć na Ursynowie mi się obiło o uszy?

Napisano

Nie bardzo pomogę bo ja sobie wszystko, w tym koła robię sam od zawsze od czasów jak się miało gówniany rower za socjalizmu... "naumiałem się" był czas, bywam w serwisach raz na ruski rok, 3 razy przez ostatnie 10 lat widziałem serwis. Tak więc serwisy że "dobre" albo "niedobre" to ja znam ze słyszenia od znajomych a nie z autopsji. Na "Ursynowie" (no tak Kabaty) to znam tylko serwis Grzegorza z tego forum to naprawdę dobry serwis ja tam byłem dawno temu właśnie z widelcem... Nie wiem czy na początek nie spróbowałbym tego po prostu wyczyścić i puścić na "kropli" oliwki dla testu.

Napisano

Dandy Horse przez Covida ma duże opóźnienia, więc nie masz nawet po co dzwonić. :) Poza tym wydaje mi się, że już jakiś czas temu pisali o nieprzyjmowaniu zleceń z zewnątrz.

................................................. *

Swoją drogą...to już któryś wątek tego gościa, ciągle pisze jako niezalogowany i szuka dziwnych problemów. Tu brak napisu, tu lekkie ciągnięcie korby na niedotartych częściach, tu serwis za późno otwierają. Mam wrażenie, że to jakiś troll który sprawdza naszą cierpliwość. ;)

 

* tutaj polecałem serwis naszego forumowego kolegi, ale chyba nie chcę go narażać na kontakt z takim klientem 😜

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...