Skocz do zawartości

[Nowy rower] z Merida Big Nine Lite na Big Trail. Jest sens?


JuleC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zastanawiam się nad zmianą roweru. Wcześniej jeździłem "turystycznym" MTB Cube Analog... było wygodnie na długich trasach, ale dość trudno w cięższym terenie. Teraz jeżdżę na Merida Big Nine Lite... moje pytanie- czy jest sens przesiadać się na Meride Big Trail 600 2022? Nie wiem czego spodziewać się po tym rowerze. Jeżdżę po każdym terenie oprócz asfaltu, w ciągu roku kilka wycieczek na Warmie i Mazury, kilka razy w Karkonosze, Kotline Kłodzką, Besk8d Śląski... w przyszłości chciałbym uderzyć też w inne góry, głównie wypady po Dolnym Śląsku, Lubuskie i Wielkopolskie od 30 do 200 km dziennie, startuję też w Ultramaratonach.  Kilka startów w zawodach xc ale tylko w formie treningu i spawdzenia się (żadnej walki o podium). Ktoś jeździł na tym rowerze? Jak wrażenia? Jest sens przesiadać się z Big Nine Lite? Czy geometria i właściwości tego roweru sprawdzą się lepiej niż rower xc? Proszę o jakąś opinie i recenzje tego roweru. Z góry dziękuje

 

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3047/bigtrail-600

  • Mod Team
Napisano

A czego ty oczekujesz lub czego brakuje Tobie w obecnym rowerze?

Moim zdaniem w terenach górskich spisze się lepiej, a w pozostałych straci i to sporo z uwagi na geometrię, opony itd.

Napisano

Moim zdaniem trailowe hardtaile to aberracja, produkt łączący wady hardtaila i trailówki nie dając nic w zamian.

Moje doświadczenie mówi że xc z mykmykiem i sensownymi oponami nie ma ograniczeń względem trailowego hardtaila. Prędzej czy później problem zacznie stanowić brak zawieszenia z tyłu. 

Napisano

Jak dla mnie to takie dziwadła są tym, czym powinien być każdy MTB HT. W górach będzie zwyczajnie bezpieczniej, a do tego służy MTB. Co nie zmienia faktu, że zawsze lepiej mieć fulla, tylko to siłą rzeczy zawsze będzie drożej.

Napisano
W dniu 1.03.2022 o 07:23, KSikorski napisał:

Moim zdaniem trailowe hardtaile to aberracja, produkt łączący wady hardtaila i trailówki nie dając nic w zamian.

Coś w tym jest tylko patrząc na kierunek w jaki idą XC HT to coraz bardziej zbliżają je do "trailówki". Choćby nowy Cannondale Scalpel HT 67 st kąt główki ramy przy amorze o skoku 100mm jako ścigant do XC.  Nie wspominając o nowym Spark u gdzie masz skok 120/120. Fakt że ta Merida ma 140mm skoku a tyle, to już ciężko wykorzystać bez tylnego zawieszenia. 

Napisano
W dniu 1.03.2022 o 12:38, kipcior napisał:

Jak dla mnie to takie dziwadła są tym, czym powinien być każdy MTB HT. W górach będzie zwyczajnie bezpieczniej, a do tego służy MTB. Co nie zmienia faktu, że zawsze lepiej mieć fulla, tylko to siłą rzeczy zawsze będzie drożej.

Dobrze że rowery się zmieniają pod względem geometrii, te dziwadła ja to napisałeś, mają swoich zwolenników, dodatkowo w niektórych przypadkach dochodzi jeszcze fajniejszy wygląd, dzisiejsze rowery to już nie to samo co było kiedyś na kołach 26". Osobiście lubię bardziej agresywną geometrię roweru, tak więc, gdzie ku@wa nowa rama Dartmoor Hornet Pro !!! B) ;)

Co do roweru bez tylnej amortyzacji, w dalszym ciągu mam pier@olca :D na agresywny rower Hardtail. Ostatnio ganiałem różnymi w pełni zawieszonym rowerami, wszystkie już bez spawów, czyli fotoplastikon :D za dużo nie będę wrzucał bo rowery klientów ... tył jakiś Fox  / przód jakaś Kashima FOX Factory na goleniach  38 mm ... trochę się zmieniły ostatnio rowery, to znaczy porównując rowery gdzieś w okolicach 2000 roku :P Ostatnio ganiałem na najwyższym napędzie Shimano XTR, nie pamiętam z którego roku, powiedzmy że trzy generacje do tyłu, teraz ten XTR wygląda jak jakaś zabawka, a kiedyś ... kupę siana trzeba było wyłożyć. 

 

  

 

 

_Piotrek.JPG

Napisano
Godzinę temu, Alsew napisał:

Coś w tym jest tylko patrząc na kierunek w jaki idą XC HT to coraz bardziej zbliżają je do "trailówki". Choćby nowy Cannondale Scalpel HT 67 st kąt główki ramy przy amorze o skoku 100mm jako ścigant do XC.  Nie wspominając o nowym Spark u gdzie masz skok 120/120. Fakt że ta Merida ma 140mm skoku a tyle, to już ciężko wykorzystać bez tylnego zawieszenia.

To są rowery takie półśrodki, że tak się wyrażę z przednim nadmiarem skoku, chociaż też nie, bo jak wsiądzie jakiś szaleniec na taki rower to jeszcze dobije amortyzator, albo coś innego uszkodzi w rowerze. Powiedzmy, że to są rowery takie bardziej ( górskowate ) :) ;) z wygodną pozycją, na zawody też będzie, ale nie zastąpi całkowicie roweru XC.     

Napisano
W dniu 28.02.2022 o 22:06, JuleC napisał:

Witam. Zastanawiam się nad zmianą roweru. Wcześniej jeździłem "turystycznym" MTB Cube Analog... było wygodnie na długich trasach, ale dość trudno w cięższym terenie. Teraz jeżdżę na Merida Big Nine Lite... moje pytanie- czy jest sens przesiadać się na Meride Big Trail 600 2022?

Ja nie jestem Tobą, także sam zdecydujesz, wiem, za dużo nie pomogłem, jednak zauważ też to, że rowery zmieniają się na lepsze dla Nas, również pod względem wyglądu, ta Merida co wrzuciłeś bardzo fajnie wygląda  :thumbsup: B) mam nadzieję, że tak samo wygląda w realu. Co do napędu I CAŁEGO WYPOSAŻENIA pewnie już sobie porównałeś. Jeżeli masz ciągoty do nowego modelu, starszy rower zostawiasz jako dodatkowy rower po bułki, lub sprzedajesz, bo już się znudził, albo zostawiasz jako dodatkowy rower awaryjny dla przyjaciela w sytuacji kiedy trzeba pożyczyć rowerek na wyprawę, to już chyba wiesz co trzeba zrobić ?. Jeżeli czujesz i masz już zmęczenie aktualnym rowerem, potrzebujesz zmiany, nie ma nad czym się zastanawiać, to jest ten moment. Fajnie by było gdybyś miał możliwość zobaczyć rower w sklepie i się przejechać, taka sytuacja jest najlepsza, może być tak, że w sklepie znajdziesz jeszcze coś ciekawszego ... ;)   

  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...