Skocz do zawartości

[Łańcuch] Rotacja


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jeżeli chodzi o wstęp, to od razu mówię że szukałem, ale chyba nie umiem korzystać z wyszukiwarki na forum.

Temat to rotacja łańcuchami. Wsadziłem do Gravela kasetę XT, a ilości rzędów zmieniał nie będę, ze względu na koszty w Gravelu. Więc wygląda na to że napęd zostanie ze mną na dłużej.

Jeszcze rok temu nie widziałem sensu rotacji. Wydawało się że mimo że będzie trochę drożej, to nie będzie źle i temat nadal średnio mnie interesował. No ale jest co jest, kaseta kosztowała prawie 300 zł, łańcuch HG95 to już praktycznie 100 zł w najtańszym sklepie. Nie ma co szaleć.

Pomyślałem więc o rotacji. Przebiegów nie robią dużych, ale mam zamiar w tym roku trochę nadrobić. Z racji że mam zniżki, to nowy łańcuch będzie mnie kosztował jakieś 60 zł. Szkoda nie skorzystać.

Co ile zmieniacie łańcuch? Czy 500 km to nadal wartość której +/- należy się trzymać?

Jaką macie taktykę. Zdjęty łańcuch od razu idzie do mycia i smarowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja szmieniam właśnie co 500km. 2 łańcuchy w rotacji. Zaraz po wymianie ten pierwszy leci na szejka.  Jak zajechałem wcześniej łańcuchy (bardzo luźne już były, precyzja zmiany biegów spadła) to na nowych łańcuchach tylko na 2 najmniejszych zębatkach skakało, Także nawet nie trzeba nowej kasety, jedynie 2 małe zębatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zmieniam co 500-600 km. Płukam w płynie do mycia łańcuchów, susze, zalewam olejem w torebce foliowej i łańcuch czeka na zmianę. Najlepiej robić to na trzy łańcuchy, bo mniej więcej kaseta przeżyje trzy razy tyle co łańcuch. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to teraz napiszcie jakie to przebiegi macie na tych kasetach przy rotacji dwóch lub trzech łańcuchów, bo jak na razie to dużo się tu pisze o tym jak to dużo wytrzymuje kaseta ponoć dwu a czasami trzykrotnie wiecej czegoś tam niewiadomo czego, gdy jest rotacja łańcucha ale nigdzie nikt nie podaje przykładowych wartości w kilometrach dla danej kasety.

Dla przykładu u mnie kaseta M7000  11-46 bez rotacji łańcucha przebiła wartość przebiegu 15 tyś. kilometrów, ani jednej zębatki jeszcze nie podmieniałem i nie piłowałem pilnikiem. Wszystkie nowe łańcuchy przyjęły się bez problemu

Następny przykład kasety bez rotacji łańcucha to Sunrace MX80 11-50, przebiła przebieg 15 tyś. kilometrów i dopiero po takim przebiegu na zębatce 15 i 18 po założeniu nowego łańcucha przez około 150 kilometrów jazdy łańcuch czasami przeskoczył ale potem to ustało. Wszystkie łańcuchy są jeżdżone aż się wyciągną powyżej 0,7%, czyli średnio wytrzymują 2000 kilometrów.

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

No dobra to teraz napiszcie jakie to przebiegi macie na tych kasetach przy rotacji dwóch lub trzech łańcuchów,

Dwa łańcuchy KMC DLC z przebiegiem 4500km każdy. Kaseta 11-28T R8000 8000km. Przymiar 0.75 już wpada, ale napęd chodzi jak żyleta, więc nie będę nic zmieniał aż zarżnę całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na XT ale 11 rzędowym mam teraz 4 łańcuchy i rotuję co 500km. Ale uważam, że 4 łańcuchy na kasetę to za dużo do rotowania, dlatego mam teraz dwa komplety koronek. Dwa łańcuchy kręcą na jednym zestawie a dwa kolejne łańcuchy mają swój komplet 4 najmniejszych koronek kasety.

 

Z moich doświadczeń wynika, że przy moim użytkowaniu to nawet dobre łańcuchy to za dużo dla jednej kasety, bo poprzedni napęd mi zaczął przeskakiwać od nabitych kilometrów, kaseta była już zużyta, zęby w koronkach na końcach były rozklepane - a łańcuchy były dłuższe od nowych o 3-4mm. Daleko im było do 0,5%.

 

Także jak już mi teraz zacznie przeskakiwać, to zakładam kompletnie nowy napędzik, też wszystko XT, ale oparte o dwa łańcuchy.

 

 

No a w temacie szorowania - tak, szoruję przy rotacji, ale z tym też już kończę. Nowego napędu nie będę nigdy płukał, jedynie odtłuszczał ścierą i smarował. Im więcej myję, tym mniejsze przebiegi robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Stary wątek, więc trochę odgrzeję.

Rower mtb, kaseta CSHG51, dwa łańcuchy Connex 808 zmieniane co około 250 km i tak od lat.

Czy warto ten sam patent zastosować w nowym rowerze Boreas2, czyli wyrzucić oryginalny łańcuch, kupić odpowiednik Connex (te spinki są niezawodne, bardzo łatwe w obsłudze, rewelacja jak dla mnie) i rotować?

Jaki łańcuch potrzebuję do 2x10 GRX400? 

Taki: https://allegro.pl/oferta/lancuch-connex-10s0-srebrny-114-ogniw-10s-spinka-10193785447?reco_id=ca7865d3-3fe6-11ee-a3da-26442c8b334a&sid=1b14f67fa36602937f1572a57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5

?

 

Edytowane przez marekmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...