ProstePytania Napisano 26 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2022 Cześć, przejeździłem kilka sezonów na Cube Hyde. To rower reklamowany jako prosty nadający się do jeżdżenia po mieście, parkach, itp. Z grubsza podobny do gravela, ale bez baranka, z innymi oponami i pewnie innymi różnicami, których nie jestem świadomy (bo jestem tak zaawansowanym użytkownikiem roweru). Wycieczki głównie na pizzę, do pracy i kilkanaście razy w roku po 100-200 km, objechanie jakiegoś Balatonu, itp. Pewnie około 1,5-2 tys. km rocznie. Jazda głównie po drogach i jakichś dobrze ubitych ścieżkach rowerowych. Przeprowadzam się i chcę w tym sezonie więcej jeździć po lasach itp. Kusi mnie żeby kupić gravela np. Cube Nuroad. Zastanawiam się czy różnica pomiędzy tymi rowerami jest na tyle znaczna, że kupno gravela ma sens? Czy nie lepiej kupić sobie nowy komplet kół bardziej terenowych. A może wystarczy mocniej uderzyć się w głowę. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2022 Różnica pomiędzy rowerami będzie "znaczna" głównie ze względu na zakres przełożeń. Inna sprawa, że na 2k rocznie to ci średnio 2 rowery potrzebne (podejście racjonalne) a jeśli już to raczej bym się na mtb zdecydował a nie gravela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 26 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2022 Do jazdy po lesie, to Twój obecny rower nadaje się lepiej, niż gravel. W terenie lepiej mieć prostą kierownicę. Prześwit na opony też ma całkiem hojny skoro fabrycznie jest tam 2.15", lepiej niż większość graveli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 26 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2022 Na początek zmienić oponki i cieszyć się jazda. Może tylko to wystarczy do twojej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2022 Ale że masz to? https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/urban-mobility/commuting/hyde/cube-hyde-pro-deepbluensilver/ Bo 13,5kg to waży mtb xc mający przyzwoity amortyzator. Jazda na gravelu lżejszym o 3kg to jest przepaść. Baranek nie jest przeszkodą w lesie. Chyba, że to stromy las i mamy rock garden to wtedy rzeczywiście jest lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 27 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2022 12 godzin temu, ProstePytania napisał: Zastanawiam się czy różnica pomiędzy tymi rowerami jest na tyle znaczna, że kupno gravela ma sens? Podaj który dokładnie model Hyde masz i nad którym Nuroad się zastanawiasz. Między zwykłym Hyde a pro czy race jest spora różnica, pierwszy to sztywny cross z uniwersalnym napędem, pozostałe klasyfikowałbym jako urban z ograniczoną rozpiętością napędu. Nuroad podstawowy, pro i race to gravel z twardszym napędem niż zwykły Hyde. FE to miejsko turystyczny z bardziej miękkim napędem. Podstawowe pytanie czego oczekujesz od nowego roweru, co ma ci dać, co zmienić. Jeżeli nie wiesz, to na razie odłożyłbym sprawę zakupu, zrobił rozpoznanie nowych terenów i z większą świadomością czego brakuje, co przeszkadza wrócił do pytania co kupić lub zmienić w obecnym. 12 godzin temu, Mihau_ napisał: Inna sprawa, że na 2k rocznie to ci średnio 2 rowery potrzebne Po przeprowadzeniu się z 4-4,5k km rocznie wskoczyłem na 7-8k km Po prostu z 2km do roboty, zrobiło mi się 10km, a że jeżdżę twardo niezależnie od pogody, to dystans sam wystrzelił. Mieć jeden rower na miasto z całym wyposażeniem (błotniki, bagażnik, oświetlenie na dynamo) i drugi do zabawy jest wygodne. Oczywiście jest to wypadkowa portfela i miejsca do trzymania rowerów oraz stylu jazdy. Mnie ciągnie w teren i o ile na początku miałem w miarę taniego crossa, tak obecnie do zabawy mam fulla, którego pod sklepem nie zostawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 27 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2022 Inne ułożenie rąk na kierownicy, inne przełożenia, geometria, waga - zmiennych jest tyle że warto spróbować. Podoba mi się akcja Deca z wypożyczaniem roweru - można obadać czy np. baranek będzie żreć czy lepiej trzymać się prostej kiery. Jeśli okaże się że grawel jest spoko to można zacząć zapuszczać brodę, kupować koszule w kratę i siorbać macchiato. Powodzenia! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProstePytania Napisano 27 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2022 Poprzedni rower miałem z 10 lat. To był Gary Fisher Tiburon. Nie mam żadnego porównania. Kompletnie nie wiem na czym w praktyce może polegać różnica w napędzie, przełożeniach i geometrii, więc jak sobie nie kupię (albo nie pożyczę) gravela, to się nie przekonam. Hyde mam tego podstawowego. Planowałem kupić Nuroad FE z bagażnikiem i błotnikami. Nie wiedziałem nawet że ma jakiś miększy napęd i nie zwróciłem uwagi, że jest cięższy i waży prawie tyle co Hyde. No to do Hyde dokupię błotniki, a bagażniku nie potrzebuję. A Nuroad wychodziłoby na to, że bym potrzebował golasa. Zastanawiam się jeszcze nad kwestią baranka. Nigdy go nie miałem. Nie jeżdżę po górach tylko po płaskim (wiadomo są czasami pagórki). Baranek jest do takiej jazdy? Zakładam, że do takiej jazdy jest gravel. Czy jednak prosta kierownica będzie lepsza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 27 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2022 Kwestia baranka. Albo masz kilka tysięcy odłożone na możliwą wtopę rowerową albo sobie najpierw bicyklem z takim kierownikiem pojeździsz. Jak wspomniałem wcześniej, Decathlon Rent to mega pomysł, nie mam z nimi nic wspólnego i nie dają mi 0,12PLN za wspominki o nich a nie ma chyba obecnie lepszej opcji dla kogoś nowego w temacie rowerowym. Poza pożyczką od szwagra, znajomego lub sąsiada. Baranek to super wygodna kiera jeśli nie masz przeciwskazań po przebytych urazach, chorobach itp. Masz kilka pozycji podparcia dłoni, dostępne są klasyczne baranki oraz z gięciem dołu na zewnątrz (flara). Jeśli jesteś z okolic lub bywasz w zachodniopomorskim to zapraszam - mam grawela, przełajkę, monsterkrosa, różne szerokości kierek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProstePytania Napisano 28 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2022 Dziękuję za porady. Do zachodniopomorskiego mam daleko, ale wcześniej na pewno wypróbuję Decathlon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 28 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2022 (edytowane) Cube Nuroad Pro/Race FE mają dokładnie takie same przełożenia jak modele "gołe". Same dodawane akcesoria są dobrej jakości (sam lepszych w tej cenie nie skompletujesz). Jak jesteś "cięższy", to może być potrzeba wymiana kół, są słabej jakości (obręcze/piasty). IMO jak chcesz więcej po lasach jeździć, to gravel nie będzie optymalnym wyborem, no chyba żebyś się z szosy przesiadał. Lepszy będzie "gravel z prostą kierownicą" (czyli mniej więcej to co masz czy też cube sl road), albo hardtail. W lesie, na krętych ścieżkach prosta kierownica lepiej sie sprawdzi. Nie dałeś linka do swojego obecnego roweru, więć ciężko jednoznacznie wyrokować. Nie podałeś, którego konkretnie nuroada chcesz kupić. Baranek to plus na prostych, szybkich odcinkach oraz długich 100+/200+ jazdach. Edytowane 28 Lutego 2022 przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 28 Lutego 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2022 Jest sens, jak znasz zalety i wady Gravela. Jeżeli widzisz więcej zalet, masz kasę, godzisz się z zawyżoną ceną ze względu na popularność graveli, to bierz. Ja wiem, że dla mnie Gravel nie mógłby zastąpić MTB, prędzej z szosy byłbym w stanie zrezygnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 22 godziny temu, hulk14 napisał: Cube Nuroad Pro/Race FE mają dokładnie takie same przełożenia jak modele "gołe" Faktycznie, musiałem porównać zwykłego z pro lub race... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProstePytania Napisano 1 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 23 godziny temu, hulk14 napisał: Cube Nuroad Pro/Race FE mają dokładnie takie same przełożenia jak modele "gołe". Same dodawane akcesoria są dobrej jakości (sam lepszych w tej cenie nie skompletujesz). Jak jesteś "cięższy", to może być potrzeba wymiana kół, są słabej jakości (obręcze/piasty). IMO jak chcesz więcej po lasach jeździć, to gravel nie będzie optymalnym wyborem, no chyba żebyś się z szosy przesiadał. Lepszy będzie "gravel z prostą kierownicą" (czyli mniej więcej to co masz czy też cube sl road), albo hardtail. W lesie, na krętych ścieżkach prosta kierownica lepiej sie sprawdzi. Nie dałeś linka do swojego obecnego roweru, więć ciężko jednoznacznie wyrokować. Nie podałeś, którego konkretnie nuroada chcesz kupić. Baranek to plus na prostych, szybkich odcinkach oraz długich 100+/200+ jazdach. Mam mniej więcej to, tylko model sprzed kilku lat: https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/urban-mobility/commuting/hyde/cube-hyde-greenngrey/ Chciałem to: https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/road/gravel/nuroad/cube-nuroad-fe-blacknmetalgrey/ potem doszedłem do wniosku, że raczej bardziej moim potrzebom odpowiadałoby to: to https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/road/gravel/nuroad/cube-nuroad-deeptealnblack/ 23 godziny temu, Pixon napisał: Jest sens, jak znasz zalety i wady Gravela. Jeżeli widzisz więcej zalet, masz kasę, godzisz się z zawyżoną ceną ze względu na popularność graveli, to bierz. Ja wiem, że dla mnie Gravel nie mógłby zastąpić MTB, prędzej z szosy byłbym w stanie zrezygnować. Nie znam zalet i wad gravela, i dlatego pytam. W ogóle po rozmowie z wami nie rozumiem już do jakich zastosowań jest gravel. 😲 Jest jakaś niezła manipulacja w marketingu. Jak na youtube wpiszę w wyszukiwarce gravel (https://www.youtube.com/results?search_query=gravel) to wszystkie filmiki są miniaturkami lasów, błota, polnych dróg, jakieś górki się trafią i wszyscy się zachwycają jak się tym jeździ w terenie. A od was się dowiaduję, że na takie jeżdżenie prosta kierownica jest lepsza, a baranek to na długie odcinki, gdzie nie trzeba tak często skręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 "nie rozumiem już do jakich zastosowań jest gravel." Pamiętasz romety Wagant, i inne Orkany? To rower turystyczny na gorsze utwardzone drogi, Kiedyś dziurawe asfalty, płyty, kostkę.... Taki troszkę "przyspieszony" cross Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 @ProstePytania obejrzyj sobie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 Gravel to rower uniwersalny, który jest prawie tak szybki jak szosa i nie nadaje się do ciężkiego terenu. Szlaki górskie, głęboki piach i błoto to nie bardzo. Drogi polne, gruntowe, leśne jak najbardziej. Czyli to samo co cross tylko lżej i szybciej. Wady to cena, nie tylko z powodów mody ale też hydraulika do baranka jest bardzo droga. No i w górach przełożenia twardsze niż w crossie czy mtb, na płaskim nie ma problemu. Baranek NIE JEST przeszkodą w terenie. Tym się nie jeździ tam gdzie fullem, żeby to był problem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 (edytowane) Cytat Czyli to samo co cross tylko lżej i szybciej. Dokładnie, tylko mniej wygodnie w terenie (a co za tym idzie także mogą być wolniejsze), szczególnie dla tych, którzy nie bardzo potrafią jeździć w terenie/"amortyzować ciałem". Edytowane 1 Marca 2022 przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 Na szosę lepsza szosa, w teren lepszy MTB. Jak ktoś ma miejsce w garażu i za dużo kasy w kieszeni to czemu nie, jako 3 (5) rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 (edytowane) 3 godziny temu, ProstePytania napisał: Mam mniej więcej to, tylko model sprzed kilku lat: https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/urban-mobility/commuting/hyde/cube-hyde-greenngrey/ Chciałem to: https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/road/gravel/nuroad/cube-nuroad-fe-blacknmetalgrey/ potem doszedłem do wniosku, że raczej bardziej moim potrzebom odpowiadałoby to: to https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/road/gravel/nuroad/cube-nuroad-deeptealnblack/ Zmiana miałaby jedynie sens jakbyś miał jeździć głownie asfaltami, ewentualnie "szutrowymi autostradami". Na plus oczywiście waga, ale na minus hamulce. IMO zmiana bez sensu. Pierwszy wyraźnie lepszy gravel od cube'a (od tego co masz) to będzie nuroad race/ex. Przy czym jak było pisane wcześniej: w terenie prosta kierownica > baranek. Przy czym też kwestia jak wyglądają ścieżki/drogi w lasach po których zamierzasz jeździć. Jeżeli drogi proste i bez wystajacych korzeni, piachu czy masy błota (po opadach), to gravel może być ok, jeżeli nie to lepiej iść w coś innego. Edytowane 1 Marca 2022 przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 Lepsza, gorsza, szersza, nowsza, kolorowsza...ok, w wymagającym terenie łatwiej jest kontrolować front roweru kierką prostą ale z drugiej strony, gdy lokalne szlaki spowszednieją, nie ma jak odświeżyć ich znajomość przez montaż baranka. Da się? Oczywiście. A że nieco wolniej? OK, ale jaka frajda jak się kto prawie sfajda przy okazji... Jacob's Ladder w Peak District, osiem lat temu na 35c zanim grejwele się przyśniły marketingowcom, w terenie bardzo niegrawelowym. Dali radę, na barankach. Foty: @IvanMTB i mua Nie ma co, trzeba sobie samemu spróbować a wirtualne głosy wziąć pod uwagę, nie jako wyrocznię. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 Jak wyżej, chociaż jak akurat jestem zdania "to że się da, nie znaczy jeszcze że się powinno". Rozgraniczenie jest dosyć proste, jeżeli zakładasz jakąkolwiek jazdę terenową, to rower z prostą kierą zawsze będzie lepszy niż z barankiem. Gravel to rower na względnie gładkie drogi utwardzone i tyle. Jak gładkie, to już się reguluje szerokością opony Bardzo fajnie podsumował to kolega z linkowanego wyżej kanału Mikroprzygody - gravelem jeździ wszędzie tam, gdzie wjechałby samochodem osobowym - i ja się pod tym podpisuję. @kazafaza Kuwaharą przejechałem czerwony szlak pieszy na Jurajskim Pikniku Jednobiegowym - czy było fajnie? Oczywiście! Czy zrobiłbym to jeszcze raz? No f'ckin' way xD 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 Na tych zdjęciach mają sporą flarę, to też robi robotę. Na swoim gravelu po czymś podobnym jechałem, zdecydowanie lepiej w takich warunkach jedzie się fullem ale owszem, satysfakcja z przejechania była 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 36 minut temu, akkwlsk napisał: @kazafaza Kuwaharą przejechałem czerwony szlak pieszy na Jurajskim Pikniku Jednobiegowym - czy było fajnie? Oczywiście! Czy zrobiłbym to jeszcze raz? No f'ckin' way xD LOL 😆 Czy dałbym się znowu namówić Ivanowi na powtórkę? Hell yeah ale z ochraniaczem na plomby oraz włączoną stabilizacją obrazu 🤡 Przesadziłem, ale tylko po to aby pokazać że baran w terenie daje radę, nie ma co przywiązywać go do asfaltu na krótkim łańcuchu. Ale może ja lubię się zmęczyć i sobie coś udowodnić, denerwuje mnie wygładzanie kocich łbów 3cm amortyzacji (pacze na ciebie Topstone etc.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Marca 2022 Udostępnij Napisano 1 Marca 2022 Gravela łatwo pokochać. Jest o wiele bardziej uniwersalnym i sprawnym rowerem na co dzień. Sprawdza się w 80% zastosowań.....dla całej reszty są inne TYPKI 😉 Tak ja mam i uważam. Fan MTB wywodzący się z fenomenu górali lat 90. Jak miałbym wybrać jeden to chyba sztywna 29....ale dziś moje 80% rowerowej zajawki ogarnia właśnie gravel- stallovy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.