Amarider Napisano 24 Lutego 2022 Napisano 24 Lutego 2022 Cześć jestem w trakcie wymiany łożysk bębenka piasty novatec. Czy warto dopłacić i kupić coś droższego? Jeśli tak jakiej marki łożyska polecacie? Czy jednak może najzwyklejsze łożyska maszynowe wystarczą? Czy po zakupie nowych łożysk zdejmować uszczelnienia w celu kontroli ilości smaru?
Dokumosa Napisano 24 Lutego 2022 Napisano 24 Lutego 2022 Do bębenka polecam niedzewne codex. Kosztują tyle co zwykłe Ezo lub FAG. W środku smar jest. Dobrze jest uszczelnić te łożyska smarem z zewnątrz.
Brombosz Napisano 25 Lutego 2022 Napisano 25 Lutego 2022 Cytat polecam niedzewne codex Też mogę polecić. Bardzo dobre łożyska. Cena za jaką je kupiłem w promocji, była tak śmieszna, że żal było nie brać... 1/4 tego co trzeba dać za oryginalne SKF, FAG, EZO itp, nie mówiąc już o jakichś mocniejszych wynalazkach, np. skośnych. Skoro dają radę w trailowej ramie to i w bębenku powinny co nieco wytrzymać. 5 godzin temu, Amarider napisał: Czy jednak może najzwyklejsze łożyska maszynowe wystarczą? Czy po zakupie nowych łożysk zdejmować uszczelnienia w celu kontroli ilości smaru? Aby tylko były nierdzewne i w miarę dobrze uszczelnione. Interesują cię te z obustronnym uszczelnieniem z tworzywa (z reguły opisane jako "2RS") i raczej tylko sprawdzonych firm. Unikaj chińczyków, chyba że ktoś testował i poleca... ale i wtedy nigdy nie wiesz na jaką jakość trafisz. Co do profilaktycznego ściągania uszczelnienia, to im łożysko mniejsze, tym łatwiej to uszkodzić. Jak dla mnie to takie zaglądanie jest bez sensu w nowym łożysku. To raczej tyczy się reanimacji takiego, które już swoje przepracowało.
cervandes Napisano 25 Lutego 2022 Napisano 25 Lutego 2022 FAG, EZO, SKF. Cena adekwatna do jakości, nigdy mnie nie zawiodły nie tylko w rowerach, ale i innych sprzętach.
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2022 Napisano 25 Lutego 2022 To też nie tak do końca. W przypadku FAG trzeba patrzeć czy produkcja jest niemiecka. SKF potrafi być polskie czy włoskie (mechanicy moto przeklinają) a Ezo chińskie. No i takie nierdzewne, powszechnie występujące w bębenkach i piastach 6902 od Ezo to koszt ~50zł/szt.
Brombosz Napisano 25 Lutego 2022 Napisano 25 Lutego 2022 Na NSK też bym uważał. W rowerach ich nie montowałem, ale miałem z produktami tej firmy przykre doświadczenia w pracy... Różnice w jakości mają się nijak do różnic w cenie. @Dokumosa Za 50 zł to można kupić łożysko skośne z kulkami klasy ABEC-3/5, gdzie mniejsze wcale nie oznacza tańsze. No... chyba, że od jesieni aż tak się pozmieniało w tych cenach. Za EZO 6800 2RS dałem we wrześniu 27zł, a niedługo później kupiłem 10 sztuk nierdzewnych CODEX'ów 6800 2RS w cenie 12zł za sztukę... Jakość podobna, więc nie ma co przepłacać. Nic tańszego, a wartego uwagi wtedy na Allegro (razem ze smartem ) nie znalazłem.
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2022 Napisano 25 Lutego 2022 W piastach z którymi mam najwięcej wspólnego stosowane są tylko 6902 i 6802. Już od roku nierdzewki rozpoznawalnej marki to koszt >50zł/szt. No i w wielu konstrukcjach piast, gdzie przewidziano łożyska proste, skośne nie mają racji bytu bo piasta np. nie pozwala na ustalenie luzu osiowego.
Brombosz Napisano 25 Lutego 2022 Napisano 25 Lutego 2022 Nie no... tych miesięcy też kilka minęło, to teraz aż boję się sprawdzić ceny. Dobrze, że wtedy nakupiłem różności na zapas.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.