Skocz do zawartości

[Wybór roweru] prośba o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Szukam roweru dla żony, wzrost 158 cm.

Budżet ok +/- 10 tys zł - choć wolałbym mniej. 

Rower trekingowy - szosa, drogi szutrowe, niewielkie górki.

Zastanawiam się nad:

1. Verve+ 3 Lowstep 2021 Teal

2. CUBE ELLA RIDE HYBRID 500 AUBURN´N´SALMON EASY ENTRY 2022

linki do stron chorwackich bo tam prawdopodobnie będę kupował.

Proszę o radę, który z nich. Może coś podobnego, tańszego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube odradzam zdecydowanie - tam jest Bosh 3 gen., ten z przekładnią w napędzie - ja próbowałem kilka, żadnym nie da się jeździć po wyłączeniu napędu - i to nie tylko na płaskim a nawet jak jest lekko z góry. Przy Treku nie podają której generacji jest silnik, ale jest duża szansa że też 3 - bo w zeszłym roku w niższych modelach tak dawali.  " Oryginalnych" tańszych modeli nie polecam - popatrz ile jest głosów o poszukiwaniu części - czy oryginalnych czy zamienników - do wielu takich modeli nie znajdziesz nic. Jeśli jesteś w stanie podnieś budżet to wg mnie najtaniej kupisz coś z napędem Yamaha czy Panasonic ( to są te same napędy więc ew części są zamienne} i żona będzie zadowolona - my od 2018 jeździmy Liv Amiti E+ i jesteśmy zadowoleni - zrobiliśmy po 21 tyś km i jeśli chodzi o napęd elektryczny bez żadnych zastrzeżeń - oczywiście zmienialiśmy kasety, łańcuch a także rozsypały nam się obie przerzutki - ale przy tym przebiegu to raczej norma. Jak nie to ew poszukaj w katalogu Lovelac, oni mają silnik Dapu, z czymś do niego też nie będzie problemu - tyle że tu katalog zaczyna się od 18 cali, nie wiem czy będzie dla osoby o wzroście 158 komfortowy.  Jak musi być mniejszy to niestety pozostaje zwiększyć budżet - tylko Giant i Ktm mają w katalogu mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję z odpowiedź, Liv - niestety przekracza budżet. Lovelac - dość lokalny, nie znalazłem dystrybutora w chorwacji, jak będę musiał naprawić to będę miał problem.

Ten silnik Bosh 3 gen - rozumiem, że jak wyłączy się napęd to pedałując napędzam przekładnię w silniku, która sprawia opór. Gdyby to pominąć - rozumiem, że w takiej sytuacji powinienem wyłącznie używać rower z naładowanym akumulatorem żeby nie dopuszczać do jego rozładowania w trasie - ta jaka byłaby opinia na temat tych, które wskazałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy próbnych jazdach wyjątkowo nie podchodził Bosch 3 gen. Po pierwsze upewnij się czy Trek ma napęd 3, czy może jednak słabszy ale 4 gen. Koniecznie udaj się na jazdę próbną. Jaki rozmiar ramy używa obecnie żona?

Znalazłem informację że Trek ma tarczę 38, a więc  to 4 generacja, uważam że pomimo mniejszej baterii jest to lepsze wyjście.

PS W moim poprzednim wpisie pojawił się "czeski błąd" - póki co zrobiliśmy 12 tyś, ale liczę że powyżej 20 tyś spokojnie zrobimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Chorwacji, w Polsce całkiem dobrze działa system płatności odroczonych, wtedy mógłbyś zamówić oba i sprawdzić w praktyce. Jeśli nie - pozostaje zamawiać " po kolei" i sprawdzać czy się nadaje. Ile ma żona zapasu na wsporniku pod siodełkiem? 18" ( 46 cm ) i koło 28 to ok 3 - 3,5 cm powyżej tego co ma obecnie. My długo szukaliśmy odpowiedniego rozmiaru, ale moja żoną ma 153 cm. Nie jest w stanie jeździć na moim 46 cm, ma 42 cm. Ale poprzedni rower bez wspomagania miała 15" rama  i 28" koło - mogłaby mieć trochę większy ale taki był dla niej najwygodniejszy.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17cali to 43 cm, 18 - ok 46. Różnica w kole to max 0,5 cm - więc jeśli masz 10 cm zapasu to nie ma problemu - zostanie jeszcze 5, w sam raz na amortyzację a jak będzie za wysoko to kupisz wspornik siodełka bez amortyzacji, koszt niewielki. Problematyczna byłaby co najwyżej próba montażu "pantografu" Santoura - szkoda bo jest to wygodne rozwiązanie przy trekkingu, o wiele lepsze od prostej sprężyny.  Oczywiście wszystkie wymiary będą odpowiednio większe, ale Trek ma regulowany wspornik kierownicy gdyby kierownica wyszła za bardzo do przodu to zawsze można ją lekko podnieść i cofnąć. Powinno być OK.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla Żony, a Ty? Jesli planujesz jeździć z Nią na zwykłym rowerze to  - POWODZENIA. Ja próbowałem takiego układu, ale na pierwszym większym podjeździe poczułem się jakbym usiłował nadążyć z Tadejem Pogaczarem. Po czym kupiłem dwa elektryki.  I jak obserwuję jeżdżąc - nie widziałem pary jeżdżącej w kombinacji elektryk + rower bez wspomagania - albo dwa elektryki albo dwa normalne. Jak rozumiem chcesz rozwiązać problem z tym że żona za tobą nie nadąża - ale przewiduję że uzyskasz skutek że ty nie będziesz za nią nadążał. No chyba że jesteś Tadejem Pogaczarem 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...