Skocz do zawartości

[korba] M5100 36-26 - duża zębatka przód i tył


Kris86f

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na rok modelowy 2022 BIG.NINE 500 LITE ma korbę M5100 36-26.

https://katalog.bikeworld.pl/2022/web/produkt/rowery_gorskie/xc_maraton/merida/80962/big_nine_500_lite

W poprzednich latach z tym modelem były problemy z korbą FC-M4100-2. Łańcuch ocierał przy położeniach duże koło tył i przód. Podobno z FC-M4100-B2 było bez problemu

Czy na rok modelowy 2022 nadal jest z tym problem? Nawet jeżeli będzie FC-M5100-2 ?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy

Godzinę temu, Kris86f napisał:

Łańcuch ocierał przy położeniach duże koło tył i przód.

?
Mówisz o blacie z przodu i największej (najlżejszy bieg) zębatce z tyłu? Przecież przy takim przekosie każdy napęd będzie ocierał i hałasował. Kto tak w ogóle jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kris86f napisał:

W poprzednich latach z tym modelem były problemy z korbą FC-M4100-2. Łańcuch ocierał przy położeniach duże koło tył i przód. Podobno z FC-M4100-B2 było bez problemu

A gdzie takie rewelacje można przeczytać/usłyszeć? Ciekaw jestem niezmiernie, bo obcierania, nawet jeśli jakieś się zdarza dotyczy zwykle przerzutki a nie korby. 

Tutaj - jeśli dobrze wnioskujemy wynika z niewłaściwego używania przerzutek i dopuszczania do skrajnych przekosów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

A gdzie takie rewelacje można przeczytać/usłyszeć? Ciekaw jestem niezmiernie, bo obcierania, nawet jeśli jakieś się zdarza dotyczy zwykle przerzutki a nie korby. 

Na forum coś było https://www.forumrowerowe.org/topic/250243-korba-akcja-serwisowa-merida-big-nine-500-lite-i-300-lite/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz ma to sens, duża zębatka tył, mała przód. Zabrakło jednego słowa. 

Jest na to jedna rada - niestety. Przesunąć przerzutkę w kierunku używanego zakresu przełożeń, czyli albo bardziej twarde, albo miękkie, i jeździć do czasu wymiany korby. Producent, choćby chciał wymienić zwyczajnie może nie mieć opcji zakupu korby, takie czasy. 

image.png.51456065d29a0bac992bc1a578201969.png

A jeśli chodzi o obecny rocznik - jeśli dadzą korbę M5100-2 problem będzie dalej, jeśli korbę M5100-B2 (boost) nie. W specyfikacji na stronie przezornie nie podają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...