Kris86f Napisano 21 Lutego 2022 Napisano 21 Lutego 2022 Witam, Na rok modelowy 2022 BIG.NINE 500 LITE ma korbę M5100 36-26. https://katalog.bikeworld.pl/2022/web/produkt/rowery_gorskie/xc_maraton/merida/80962/big_nine_500_lite W poprzednich latach z tym modelem były problemy z korbą FC-M4100-2. Łańcuch ocierał przy położeniach duże koło tył i przód. Podobno z FC-M4100-B2 było bez problemu Czy na rok modelowy 2022 nadal jest z tym problem? Nawet jeżeli będzie FC-M5100-2 ? Dzięki
TheJW Napisano 21 Lutego 2022 Napisano 21 Lutego 2022 Co znaczy Godzinę temu, Kris86f napisał: Łańcuch ocierał przy położeniach duże koło tył i przód. ? Mówisz o blacie z przodu i największej (najlżejszy bieg) zębatce z tyłu? Przecież przy takim przekosie każdy napęd będzie ocierał i hałasował. Kto tak w ogóle jeździ?
MikeSkywalker Napisano 21 Lutego 2022 Napisano 21 Lutego 2022 2 godziny temu, Kris86f napisał: W poprzednich latach z tym modelem były problemy z korbą FC-M4100-2. Łańcuch ocierał przy położeniach duże koło tył i przód. Podobno z FC-M4100-B2 było bez problemu A gdzie takie rewelacje można przeczytać/usłyszeć? Ciekaw jestem niezmiernie, bo obcierania, nawet jeśli jakieś się zdarza dotyczy zwykle przerzutki a nie korby. Tutaj - jeśli dobrze wnioskujemy wynika z niewłaściwego używania przerzutek i dopuszczania do skrajnych przekosów.
KSikorski Napisano 21 Lutego 2022 Napisano 21 Lutego 2022 Faktycznie merida w zeszłym roku do ram boost wsadzała korby nie-boost i niby mają to ludziom wymieniać, tylko korb nie ma...
some1 Napisano 21 Lutego 2022 Napisano 21 Lutego 2022 3 godziny temu, MikeSkywalker napisał: A gdzie takie rewelacje można przeczytać/usłyszeć? Ciekaw jestem niezmiernie, bo obcierania, nawet jeśli jakieś się zdarza dotyczy zwykle przerzutki a nie korby. Na forum coś było https://www.forumrowerowe.org/topic/250243-korba-akcja-serwisowa-merida-big-nine-500-lite-i-300-lite/
MikeSkywalker Napisano 21 Lutego 2022 Napisano 21 Lutego 2022 No i teraz ma to sens, duża zębatka tył, mała przód. Zabrakło jednego słowa. Jest na to jedna rada - niestety. Przesunąć przerzutkę w kierunku używanego zakresu przełożeń, czyli albo bardziej twarde, albo miękkie, i jeździć do czasu wymiany korby. Producent, choćby chciał wymienić zwyczajnie może nie mieć opcji zakupu korby, takie czasy. A jeśli chodzi o obecny rocznik - jeśli dadzą korbę M5100-2 problem będzie dalej, jeśli korbę M5100-B2 (boost) nie. W specyfikacji na stronie przezornie nie podają.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.