Roam Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 Witam, kupiłem nowy rower krosowy Giant roam 0, kusi mnie wymiana kół w rowerze na coś lepszego co wiąże się z kosztem prawie 2 tyś. Tylko czy jest sens? Czy odczuje jakąś różnicę podczas jazdy?
Roam Napisano 20 Lutego 2022 Autor Napisano 20 Lutego 2022 Nie wiem jaka waga, myślałem o wymianie samych obręczy na tubuless ale dowiedziałem się że nie warto bo oryginalne piasty to tani szajs i lepiej wymienić juz całe koła
Mihau_ Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 To zależy od tego jak jeździsz, ile jeździsz i jakie masz ambicje. Różnica oczywiście będzie ale czy akurat dla ciebie istotna to już inna sprawa, bierz tylko pod uwagę, że cross to jednak nie rower nastawiony na jak najlepsze osiągi. Wydatki rowerowe rzadko mają logiczne uzasadnienie😁 Sam pewnie zacząłbym od wymiany widelca na sztywny i opon na lżejsze
Roam Napisano 20 Lutego 2022 Autor Napisano 20 Lutego 2022 Widelec powietrzny wymieniłem na sztywny karbon i jest mega różnica, już nigdy nie wrócę do amortyzatora , opony tufo spidero ale na dętkach ☹️ po tych zmianach rower stał się dużo zwinniejszy i szybszy i szukam dalszych usprawnień i dlatego mój post o wymianie kół
Mihau_ Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 No to teraz koła są najsensowniejszym wyjściem, pewnie z 700g do urwania w racjonalnym budżecie
Roam Napisano 20 Lutego 2022 Autor Napisano 20 Lutego 2022 Myślałem żeby kupić gravela ale nie odpowiadał mi baranek i ta pozycja, do Krossa jestem przyzwyczajony i najbardziej mi pasował, z wymiany widelca byłem mega zadowolony, a co do kół za 2 tyś. To nie jestem przekonany
Mihau_ Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 18 minut temu, NieLubiePoniedzialku napisał: stworzysz niesprzedawalnego w sensownych pieniadzach crossa. Koła nie są elementem związanym na stałe z rowerem, nie ma przymusu oddawania akcesoryjnych kół razem z nim. Tym bardziej, kiedy w takim budżecie najlepszym wyjściem będą dt350, które endcapami dostosujesz praktycznie do każdego, kolejnego roweru a obecnych kół sprzedawać się nie opłaca bo niewiele są warte
Roam Napisano 20 Lutego 2022 Autor Napisano 20 Lutego 2022 2 godziny temu, Mihau_ napisał: No to teraz koła są najsensowniejszym wyjściem, pewnie z 700g do urwania w racjonalnym budżecie Aż tyle? Obręcze czy piasty firmowe a budżetowe ważą chyba podobnie bo to wszystko aluminium, chyba że porównanie do obręczy stalowych 😉
Mihau_ Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 Nie ważą podobnie, szeroki temat. Żeby widzieć dokładnie musiałbyś zważyć to co masz (nawet bez zdejmowania kasety/opon/tarcz bo ich masy akurat znajdziesz w sieci), dostaniesz jakiś przybliżony wynik. Strzelam, że te fabryczne koła ważą 2300+ * a złożenie czegoś 1500-1600 za 2k nie jest żadnym problemem
TheJW Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 Zaraz...zaraz... Roam to przecież rower crossowy... Gość wymienił w nim widelec na sztywny i chce wymieniać koła dla samej wymiany nie wiedząc nawet, czego od tej zmiany oczekuje? To troll, czy ktoś chce z crossa zrobić szosę?
wolek Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 Jeśli chodzi o tubeless to Roam chyba od 3 sezonów ma tubeless obręcze zwłaszcza w wyższych modelach. Wprawdzie w tej wersji gianta z tymi nieszczęsnymi oponami, ale do przeróbki wystarczą taśma, wentyle i odpowiednie opony.
Roam Napisano 20 Lutego 2022 Autor Napisano 20 Lutego 2022 Też myślałem że roam mają tubulles a okazalo się że tam jest dziwny patent jak opono-detki a felgi zwykle nie tubuless Sprawdziłem wagę kół z tarczami 160mm , szybkozamykaczami i kaseta slx CS m7000 i wyszło 3250g minus kaseta 500g = 2750g trzeba odliczyć tarcze i szybkozamykacze ale nie znam wagi
kipcior Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 Zważ koła. Jak wyjdzie, że na nowych zyskasz ponad 0,5kg to można myśleć. Jak wyjdzie 1kg to na pewno zmieniaj. A że kosztowo to jest bez sensu... Kupno crossa też było bez sensu więc pasuje do kompletu A jeśli wyjdzie mniej niż 0,5kg to kup lżejsze dętki. Zyskasz jakieś 100-200g za 2 stówki. https://www.erowery.pl/detka-pirelli-cinturato-smartube-3345-622-presta-60mm-49g
Roam Napisano 20 Lutego 2022 Autor Napisano 20 Lutego 2022 Zwazylem i napisałem już, ale chyba dam sobie spokój bo widzę po postach że to bez sensu usprawniać crossa, przymierzałem się w sklepie do gravela ale dla mnie cross wygodniejszy i praktyczniejszy
kipcior Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 Jak Ci gravel nie pasuje to jest fitness. Tylko właściwie usuwając amor z crossa sam go sobie zrobiłeś. Faktycznie podałeś wagę i wyszły krótko mówiąc kotwice. Przykładowo tu masz koła 1570g za 1200 zł. Nie są idealne ale realnie czego chcieć więcej do tego typu roweru? Czy akurat pasują do Roama 0, to sam musisz sprawdzić https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-370-straightpull-xr-331-29-1570g-p-291.html
marvelo Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 Godzinę temu, kipcior napisał: A jeśli wyjdzie mniej niż 0,5kg to kup lżejsze dętki. Zyskasz jakieś 100-200g za 2 stówki. https://www.erowery.pl/detka-pirelli-cinturato-smartube-3345-622-presta-60mm-49g Coś mi tu nie pasuje. Na zdjęciu jest dętka 700x28/35 i masa na pudełku jak byk 70 g. Jakim cudem wersja 700x33/45 tego samego modelu ma ważyć 49 g?
kipcior Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 Pewnie takim cudem, że sprzedawca zdjęcia pomylił https://www.erowery.pl/detka-pirelli-p-zero-reinforced-smartube-2835-622-700c-presta-60mm-70g Tu jest 70g, a na fotce 35g
marvelo Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 6 godzin temu, Roam napisał: opony tufo spidero ale na dętkach ☹️ po tych zmianach rower stał się dużo zwinniejszy i szybszy i szukam dalszych usprawnień i dlatego mój post o wymianie kół Nie wiem jakie dętki założyłeś (ile ważą). Z lekkich butylowych pod ten rozmiar opony (700x40?), a przy tym praktycznie w cenie zwykłych, polecam taką Kendę: https://allegro.pl/oferta/detka-kenda-27-28-700x28-45c-fv-33mm-super-lite-10922574884 Ciekawe ile realnie ważą te poliuretanowe Pirelli i czy ta różnica jest warta wydania ponad 100 zł na jedną dętkę.
Roam Napisano 20 Lutego 2022 Autor Napisano 20 Lutego 2022 Godzinę temu, kipcior napisał: Jak Ci gravel nie pasuje to jest fitness. Tylko właściwie usuwając amor z crossa sam go sobie zrobiłeś. Faktycznie podałeś wagę i wyszły krótko mówiąc kotwice. Przykładowo tu masz koła 1570g za 1200 zł. Nie są idealne ale realnie czego chcieć więcej do tego typu roweru? Czy akurat pasują do Roama 0, to sam musisz sprawdzić https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-370-straightpull-xr-331-29-1570g-p-291.html Dzięki za link bo jest ciekawy, tylko nie wiem czy wewnętrzna szerokość felgi 20mm będzie odpowiednia pod opony 40mm, Zważylem dokładnie koła bez zacisków, tarcz i kasety , wyszło 2500g czyli prawie kilogram + 300g dętki to już robi się sporo, Giant nie popisał się wagą, ale sztyce z karbonu potrafili włożyć 😀
kipcior Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 4 minuty temu, Roam napisał: wewnętrzna szerokość felgi 20mm będzie odpowiednia pod opony 40mm, Będzie idealna. Zresztą nie wiem co masz teraz ale pewnie coś podobnego. Powiem Ci, że w moim fullu Gianta z 2015 też miałem 2,5kg koła Niemal wszyscy producenci na tym oszczędzają. @marvelo Czy warto wydać tyle kasy za dętkę to sam nie wiem. Sama różnica w wadze i tak odczuwalna nie będzie poza psychiką i dziurą w porftelu. Mnie ciekawi czy to faktycznie jest bardziej pancerne niż zwykłe.
Roam Napisano 20 Lutego 2022 Autor Napisano 20 Lutego 2022 Super lekkie dętki ok.50 gram nie są zrobione z butylu tylko lekkiego mocnego TPU , problem w tym że są problemy z tymi dętkami bo przy wentylu połączenie jest słabe i często uchodzi powietrze
Alsew Napisano 20 Lutego 2022 Napisano 20 Lutego 2022 3 godziny temu, Roam napisał: Zwazylem i napisałem już, ale chyba dam sobie spokój bo widzę po postach że to bez sensu usprawniać crossa, przymierzałem się w sklepie do gravela ale dla mnie cross wygodniejszy i praktyczniejszy Po wymianie amora na sztywny widelec twój rower zmienił się w fitness'a. Jeśli nie odpowiada ci kierownica typu baranek to w zasadzie nie ma innego, "szybszego" typu roweru który mógłbyś kupić. Do tego twój fitness ma tą zaletę że możesz do niego zamontować relatywnie szerokie opony i jak złapiesz zajawkę to w lekkim terenie też da radę. Moim zdaniem lepsze koła w rowerze zawsze mają sens, więc jeśli lubisz ten rower to kupuj. I ciekawe że temu panu nikt nie powiedział że to co robi jest bez sensu ?
Alsew Napisano 21 Lutego 2022 Napisano 21 Lutego 2022 Ok tylko po pierwsze rower nie musi być "sprzedawalny" bo nie każdy kupuje nowy co kilka sezonów. A po drugie to jak już ktoś napisał wcześniej, koła zawsze można stare sobie zostawić i ewentualnie w przyszłości sprzedać z orginalnym zestawem.
Roam Napisano 21 Lutego 2022 Autor Napisano 21 Lutego 2022 17 godzin temu, marvelo napisał: Z lekkich butylowych pod ten rozmiar opony (700x40?), a przy tym praktycznie w cenie zwykłych, polecam taką Kendę: https://allegro.pl/oferta/detka-kenda-27-28-700x28-45c-fv-33mm-super-lite-10922574884 A ja nie polecam, przez dętki z butylu uchodzi powietrze , z tych cienkich tym bardziej, nie warto dla kilku gramów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.