Skocz do zawartości

[koła] wymiana kół na lepsze, warto?


Roam

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, kupiłem nowy rower krosowy Giant roam 0, kusi mnie wymiana kół w rowerze na coś lepszego co wiąże się z kosztem prawie 2 tyś. Tylko czy jest sens? Czy odczuje jakąś różnicę podczas jazdy? 

Napisano

Nie wiem jaka waga, myślałem o wymianie samych obręczy na tubuless ale dowiedziałem się że nie warto bo oryginalne piasty to tani szajs i lepiej wymienić juz całe koła 

Napisano

To zależy od tego jak jeździsz, ile jeździsz i jakie masz ambicje.

Różnica oczywiście będzie ale czy akurat dla ciebie istotna to już inna sprawa, bierz tylko pod uwagę, że cross to jednak nie rower nastawiony na jak najlepsze osiągi. Wydatki rowerowe rzadko mają logiczne uzasadnienie😁 Sam pewnie zacząłbym od wymiany widelca na sztywny i opon na lżejsze

Napisano

Widelec powietrzny wymieniłem na sztywny karbon i jest mega różnica, już nigdy nie wrócę do amortyzatora , opony tufo spidero ale na dętkach ☹️ po tych zmianach rower stał się dużo zwinniejszy i szybszy i szukam dalszych usprawnień i dlatego mój post o wymianie kół

Napisano

Myślałem żeby kupić gravela ale nie odpowiadał mi baranek i ta pozycja, do Krossa jestem przyzwyczajony i najbardziej mi pasował, z wymiany widelca byłem mega zadowolony, a co do kół za 2 tyś. To nie jestem przekonany 

Napisano
18 minut temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

stworzysz niesprzedawalnego w sensownych pieniadzach crossa.

Koła nie są elementem związanym na stałe z rowerem, nie ma przymusu oddawania akcesoryjnych kół razem z nim. Tym bardziej, kiedy w takim budżecie najlepszym wyjściem będą dt350, które endcapami dostosujesz praktycznie do każdego, kolejnego roweru a obecnych kół sprzedawać się nie opłaca bo niewiele są warte

Napisano
2 godziny temu, Mihau_ napisał:

No to teraz koła są najsensowniejszym wyjściem, pewnie z 700g do urwania w racjonalnym budżecie

Aż tyle? Obręcze czy piasty firmowe a budżetowe ważą chyba podobnie bo to wszystko aluminium, chyba że porównanie do obręczy stalowych 😉

Napisano

Nie ważą podobnie, szeroki temat.

Żeby widzieć dokładnie musiałbyś zważyć to co masz (nawet bez zdejmowania kasety/opon/tarcz bo ich masy akurat znajdziesz w sieci), dostaniesz jakiś przybliżony wynik. Strzelam, że te fabryczne koła ważą 2300+

* a złożenie czegoś 1500-1600 za 2k nie jest żadnym problemem

Napisano

Zaraz...zaraz... Roam to przecież rower crossowy... Gość wymienił w nim widelec na sztywny i chce wymieniać koła dla samej wymiany nie wiedząc nawet, czego od tej zmiany oczekuje? To troll, czy ktoś chce z crossa zrobić szosę? 

Napisano

Jeśli chodzi o tubeless to Roam chyba od 3 sezonów ma tubeless obręcze zwłaszcza w wyższych modelach. Wprawdzie w tej wersji gianta z tymi nieszczęsnymi oponami, ale do przeróbki wystarczą taśma, wentyle i odpowiednie opony. 

Napisano

Też myślałem że roam mają tubulles a okazalo się że tam jest dziwny patent jak opono-detki a felgi zwykle nie tubuless

Sprawdziłem wagę kół z tarczami 160mm , szybkozamykaczami i kaseta slx CS m7000 i wyszło 3250g  minus kaseta 500g = 2750g trzeba odliczyć tarcze i szybkozamykacze ale nie znam wagi  

Napisano

Zważ koła. Jak wyjdzie, że na nowych zyskasz ponad 0,5kg to można myśleć. Jak wyjdzie 1kg to na pewno zmieniaj. A że kosztowo to jest bez sensu... Kupno crossa też było bez sensu  więc pasuje do kompletu ;) 
A jeśli wyjdzie mniej niż 0,5kg to kup lżejsze dętki. Zyskasz jakieś 100-200g za 2 stówki.
https://www.erowery.pl/detka-pirelli-cinturato-smartube-3345-622-presta-60mm-49g

Napisano

Zwazylem i napisałem już, ale chyba dam sobie spokój bo widzę po postach że to bez sensu usprawniać crossa, przymierzałem się w sklepie do gravela ale dla mnie cross wygodniejszy i praktyczniejszy 

Napisano

Jak Ci gravel nie pasuje to jest fitness. Tylko właściwie usuwając amor z crossa sam go sobie zrobiłeś. 

Faktycznie podałeś wagę i wyszły krótko mówiąc kotwice.

Przykładowo tu masz koła 1570g za 1200 zł. Nie są idealne ale realnie czego chcieć więcej do tego typu roweru? Czy akurat pasują do Roama 0, to sam musisz sprawdzić
https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-370-straightpull-xr-331-29-1570g-p-291.html

Napisano
6 godzin temu, Roam napisał:

opony tufo spidero ale na dętkach ☹️ po tych zmianach rower stał się dużo zwinniejszy i szybszy i szukam dalszych usprawnień i dlatego mój post o wymianie kół

Nie wiem jakie dętki założyłeś (ile ważą). Z lekkich butylowych pod ten rozmiar opony (700x40?), a przy tym praktycznie w cenie zwykłych, polecam taką Kendę:

https://allegro.pl/oferta/detka-kenda-27-28-700x28-45c-fv-33mm-super-lite-10922574884

Ciekawe ile realnie ważą te poliuretanowe Pirelli i czy ta różnica jest warta wydania ponad 100 zł na jedną dętkę.

 

Napisano
Godzinę temu, kipcior napisał:

Jak Ci gravel nie pasuje to jest fitness. Tylko właściwie usuwając amor z crossa sam go sobie zrobiłeś. 

Faktycznie podałeś wagę i wyszły krótko mówiąc kotwice.

Przykładowo tu masz koła 1570g za 1200 zł. Nie są idealne ale realnie czego chcieć więcej do tego typu roweru? Czy akurat pasują do Roama 0, to sam musisz sprawdzić
https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-370-straightpull-xr-331-29-1570g-p-291.html

Dzięki za link bo jest ciekawy, tylko nie wiem czy wewnętrzna szerokość felgi 20mm będzie odpowiednia pod opony 40mm,  Zważylem dokładnie koła bez zacisków, tarcz i kasety , wyszło 2500g czyli prawie kilogram + 300g dętki to już robi się sporo, Giant nie popisał się wagą, ale sztyce z karbonu potrafili włożyć 😀

Napisano
4 minuty temu, Roam napisał:

wewnętrzna szerokość felgi 20mm będzie odpowiednia pod opony 40mm,

Będzie idealna. Zresztą nie wiem co masz teraz ale pewnie coś podobnego.

Powiem Ci, że w moim fullu Gianta z 2015 też miałem 2,5kg koła ;) Niemal wszyscy producenci na tym oszczędzają.

@marvelo Czy warto wydać tyle kasy za dętkę to sam nie wiem. Sama różnica w wadze i tak odczuwalna nie będzie poza psychiką i dziurą w porftelu. Mnie ciekawi czy to faktycznie jest bardziej pancerne niż zwykłe.

 

Napisano

Super lekkie dętki ok.50 gram nie są zrobione z butylu tylko lekkiego mocnego TPU , problem w tym że są problemy z tymi dętkami bo przy wentylu połączenie jest słabe i często uchodzi powietrze 

Napisano
3 godziny temu, Roam napisał:

Zwazylem i napisałem już, ale chyba dam sobie spokój bo widzę po postach że to bez sensu usprawniać crossa, przymierzałem się w sklepie do gravela ale dla mnie cross wygodniejszy i praktyczniejszy 

Po wymianie amora na sztywny widelec twój rower zmienił się w fitness'a. Jeśli nie odpowiada ci kierownica typu baranek to w zasadzie nie ma innego, "szybszego" typu roweru który mógłbyś kupić. Do tego twój fitness ma tą zaletę że możesz do niego zamontować relatywnie szerokie opony i jak złapiesz zajawkę to w lekkim terenie też da radę. Moim zdaniem lepsze koła w rowerze zawsze mają sens, więc jeśli lubisz ten rower to kupuj. I ciekawe że temu panu nikt nie powiedział że to co robi jest bez sensu ?

 

Napisano

Ok tylko po pierwsze rower nie musi być "sprzedawalny" bo nie każdy kupuje nowy co kilka sezonów. A po drugie to jak już ktoś napisał wcześniej, koła zawsze można stare sobie zostawić i ewentualnie w przyszłości sprzedać z orginalnym zestawem. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...