dovectra Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 to jest jedna wielka ściema, nie ma żadnego logicznego uzasadnienia. wszystko załatwia uszczelnienie. W autach coś czyścisz? nie , i działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Samochód samochodem, ale mamy też motocykle. Znacznie, znacznie cięższe warunki pracy i nikt się tym nie przejmuje. Widelce w motocyklach sportowych są dość często w wersji Upside Down. Jeździ to po brudnych drogach, jak kogoś poniesie fantazja to i po 300 km/h. Ktoś je wyciera, dba, pielęgnuje? Robi się serwis jak zaczynają puszczać uszczelnienia i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Tak czytam od początku ten temat i brakuje mi tu pewnej konsekwencji, bo z jednej stronie przyrównanie amortyzatorów rowerowych do tych w większych pojazdach, a z drugiej strony chuchanie na amortyzatory rowerowe z regularnymi (wg mnie zbyt częstymi) serwisami 😀. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Co do serwisu. Ja stosowałem się do zaleceń producenta i magicznych preparatów używać nie musiałem. No ale jak ktoś tego nie robi, to już inna sprawa. Częsty serwis ma też taką zaletę, że polega na dobrą sprawę na spuszczeniu czystego oleju, wymianie gąbek i ponownym smarowaniu. Zajmuje to chwilę, bez czyszczenia brudu, bo nie ma czego czyścić. Ile kosztuje taki serwis? Gąbki to jakieś 8 zł, olej +/- 4zł, smar +/- 5zł. Wychodzi astronomiczne 17 zł i niecała godzina pracy w moim przypadku, bo mam wyjątkowo nieergonomiczne warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 (edytowane) 2 godziny temu, skom25 napisał: Widelce w motocyklach sportowych są dość często w wersji Upside Down. Jeździ to po brudnych drogach, jak kogoś poniesie fantazja to i po 300 km/h. Ktoś je wyciera, dba, pielęgnuje? Robi się serwis jak zaczynają puszczać uszczelnienia i tyle. Złe porównanie. W motocyklach jest dokładnie tak samo. Jak dbasz tak masz, tylko sprzęt do którego porównujesz wybrałeś nieodpowiedni. Znam takich co po jednej, dwóch jazdach ze względu na warunki, mają już sporo roboty przy sprzęcie. Nie wspominając o zawodach itp. gdzie pałujesz ten motor w gnoju przez ponad dwie doby. Tam interwały serwisowe zawieszenia są całkiem podobne i ich powód też jest taki sam: profilaktyka. EDIT: No i trzeba dodać, że środowisko ubłoconych motocyklistów ma takie same rozkminy czy smarować golenie, czy nie i jak tak to czym. Edytowane 18 Lutego 2022 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 W takiej Rebie czy Reconie zalecana objętość oleju smarującego to 5ml na goleń. Przy intensywnym użytkowaniu po tych 50h jazdy może jest go tam 2-3ml. Czasami spotykam kompletną suszę (dlatego do siebie leję 10-12 do 32mm i 15-17 do 35mm). Poza tym w gąbkach olejowych olej znika momentalnie i one same nie mają szans się dosmarować przy normalnej eksploatacji a mało kto przechowuje rower kołami do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 3 minuty temu, Brombosz napisał: Złe porównanie. W motocyklach jest dokładnie tak samo. Jak dbasz tak masz, tylko sprzęt do którego porównujesz wybrałeś nieodpowiedni. Znam takich co po jednej, dwóch jazdach ze względu na warunki, mają już sporo roboty przy sprzęcie. Nie wspominając o zawodach itp. gdzie pałujesz ten motor w gnoju przez ponad dwie doby. Tam interwały serwisowe zawieszenia są całkiem podobne i ich powód też jest taki sam: profilaktyka. Motocykl sportowy, w Polsce jest określany jako "ścigacz". Nie, tam nie robi się serwisu co dwie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 (edytowane) No a w rowerowym "ścigaczu" nie masz amortyzotara, to co ty chcesz porównać? Poza tym motocykl do np. enduro czy 4x, to też motocykl sportowy... Na pewno nie turystyczny. Edytowane 18 Lutego 2022 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 18 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 (edytowane) W motocyklach hard-enduro, niezależnie od tego czy mamy zawieszenie jedno, dwu czy czterokomorowe serwis robi się średnio raz na sezon (oczywiście przy rozsądny przebiegu i amatorskim trybie jazdy). Oczywiście producent, czy to WP czy Ohlins albo inne Marzocchi, zaleca interwał serwisowy określony, najczęściej, w motogodzinach, czy tez godzinach jazdy. Oczywiście im bardziej zaawansowany zestaw zawieszenia tym interwał częstszy. Pamiętam że Cone Valve od WP miał wymóg serwisu coś koło 60 godzin. Za to enduro ortodoksi rozbierają swoje Cone Walve, Factory i Trax'y co 30 godzin. W MX te normy bywają jeszcze ostrzejsze. W motocyklach szosowych te normy sa dużo mniej restrykcyjne, ale to przez znikomy skok i "czyste" warunki pracy. Zapewniam że koszty serwisów są również większe niż w zawieszeniach mtb 😉 Tyle OT. Edytowane 18 Lutego 2022 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pedalarz339 Napisano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 Ja tam lubię mieć zadbany rower żeby działało to możliwie jak najlepiej. A te spraye i inne narzędzia to też gadżety ułatwiające dbanie o sprzęt. Dlatego pytałem W tym samym sklepie znalazłem też nabłyszczacz do roweru. Rower się mniej brudzi a brud łatwiej się zmywa,co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 Po umyciu roweru wycieram ramę do sucha. Później spryskuje szmatkę samochodowym quick detailer. Przejadę ramę szmatką i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Henioeu Napisano 15 Marca 2023 Udostępnij Napisano 15 Marca 2023 A porównywał ktoś Brunox Deo i rodzimego Expand Ex Shock? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.