Skocz do zawartości

[napęd] Napięcie linki a napęd dynamo Nexus


Rekomendowane odpowiedzi

Przy demontażu koła tylnego, pociągnąłem za linkę od przerzutek. Trzyczęściowy mechanizm na zdjęciach, z którym łączy się linka i prowadzi do manetki zmiany biegów - rozebrałem go i wyczyściłem. Da się ten mechanizm kupić nowy? Jak się on nazywa? I jak to dobierać do rodzaju napędu i producenta? Przy nowej części będzie sposób montażu? Jak ten mechanizm ma się do napinania linki w obudowie manetki? Pokrętła minimalnie na to wpływają. Rozkręcać przerzutki? Ten mechanizm powinien być raczej sztywno przykręcony i dobrze się trzymać, nie? Kilka razy to rozebrałem i ciężko mi się połapać. Jakieś rady? 2 zdjęcia w załączniku.

https://www.photobox.co.uk/my/photo?album_id=6361396999&photo_id=504544806435

https://www.photobox.co.uk/my/photo?album_id=6361396999&photo_id=504544807427

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

W zasadzie to od tamtego razu rozebrałem go tylko raz i wydaje mi się, że to nie rozwiązało problemu. Ten element przy końcu linki od strony koła powinien być solidnie przytwierdzony do niego czy nie? Mam wrażenie jakby było tam za dużo luzu. Ten mechanizm też przecież za coś odpowiada. Pytanie tylko za co i na co to wpływa. No i dlaczego nie można tego nigdzie kupić. Są Nexusy w internecie, ale mechanizmy łączące koło z linka są różne. Nie widziałem identycznego nigdzie. I co z tym teraz? Wymiana koła z Nexusem to 1/3 wartości roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Element o który pytasz po angielsku nazywa się "gear cassette". 

Po polsku np. tak: http://e-bmx.pl/opis/8290400/sterowanie-piasty-cj-nx10-shimano-nexus-inter-7.html

I tak, powinien być solidnie, w prawidłowy sposób przytwierdzony do elementów piasty, gdyż odpowiada on za sterowanie biegami poprzez obrót pierścienia zmiany biegów na osi piasty.

W piastach wielobiegowych sterowanie rozwiązane jest w różny sposób. Są popychacze w osi naciskane przez zewnętrzny mechanizm, tzw.clickbox (np. Nexus 3 - jednoczęściowy, Sram S7 -dwuczęściowy: pręcik i rurka), są pręciki z łańcuszkiem ciągnięte przez linkę (Sturmey - Archer). A u Ciebie jest właśnie taki obracany pierścień.

Prawidłową instalację tego elementu masz pokazaną tutaj:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...