Skocz do zawartości

[opony] cross king 2.2 + semi slick na tył?


Ywald93

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałbym pokombinować z zestawem na częste i długie trasy po 150km. Całą zimę przejezdziłem na continental cross king 2.2 i było ok. A zastanawiam się nad połączeniem CrossKing z przodu i semi slick SpeedKing na tyle. Trasy są przeważnie takie, że jak jest las to jedziemy lasem dlatego nie chciałbym np rezygnować z tego CrossKinga z przodu na rzecz drugiego semi slicka. Idzie to tak pogodzić i czy taki zestaw ma sens na lato? Czy lepiej iść w 2 jednakowe. Teraz jak widać i tak mam przerwe od jeżdżenia 😁

rps20220215_111316.jpg

Napisano

Kombinuj. Chyba, że ten las Ci się z górami wiąże to wtedy brak bieżnika pod górę na kamieniach nie pomaga. Po płaskim to ludzie na gravelach śmigają, a tam bieżnik jest symboliczny i daje radę.

Napisano

Wydaje mi się, że różnica w przyczepności może być za duża. Przy takim zestawie, przednia opona będzie dwa "poziomy" wyżej niż tylna. Ja bym próbował Race King z tyłu, chociaż osobiście nie widzę powodu zakładania dwóch różnych opon.

Napisano

Są dwie metody - albo coś uniwersalnego, czyli Race King, Kenda SBE.

Albo dwa semislicki, w lesie, jak jest w miarę twardo i płasko to można i na slicku jechać, a z kolei na innych nawierzchniach jest dużo łatwiej. Więc da się spokojnie bez klasycznej opony MTB. 

Napisano

W tamtym roku w lato długie trasy przejezdzilem na Continental Double Fighter 2.0 komplet, najtańsze na drucie i zrobiłem na tym może 1500km brakowało im właśnie w lesie jak jezdziłem z chłopakami którzy mieli wysokie tempo. Ale tym razem chce iść w kierunku szybkiej opony na tyle a z przodu żeby jednak coś mnie tam trzymało w razie potrzeby. Trasy szutrowo asfaltowe i na długim dystansie nie robimy więcej niż 20km w godzinę i dlatego właśnie bym wypróbował tego speed kinga bo jak mi wypali to z tym rowerem pojadę na Chorwacje a tam będzie dziennie po 100km jazdy, przez 5 dni i też coraz bardziej mysle nad SPD i butami do tego.

na razie nie mając nic do roboty założyłem sobie tego DF na tył a jak dojdę do sprawnosci fizycznej to pojeżdżę chwile bo te opony mają się znaleźć niedługo w innym rowerze a ja bym właśnie poszedł o krok dalej i kusi mnie ten speed king 2.2 albo nawet 2.0

IMG20220218222700.jpg

Napisano

Polecam sprawdzić CST Patrol. Drut można kupić za 50zł, zwijana dużo droższa w 29". Ja założyłem 26x2,1 na przód zwijaną i na suche warunki plus jakieś pozostałości śniegu spisuje się rewelacyjnie. Opona o średnim bieżniku, bardzo szybka na przodzie.

Napisano

No właśnie to jest całkowicie odwrotny kierunek w którym chce iść, w takim wypadku mógłbym jeździć na zestawie Xking i nic nie zmieniać. Zmiana ma być na plus pod względem czego oczekuje, i wycisnąć z tej zmiany max Czyli robić długie dystanse mniejszym nakładem sił przy prędkości średniej 20kmh

Napisano

No właśnie nie chodzi o to, żeby opory były mniejsze tylko wyraźnie mniejsze albo inaczej - odczuwalne w nogach na 3ci dzień po 300km w 2 dni, bo jednego dnia zrobić 150km to nie jest jakaś wielka sztuka i robiliśmy to nie raz na mtb na kostkach ale powtórzyć to kolejnego dnia to już sztuka i jednak już te opory toczenia wydają sie inne niż na starcie. Idąc tym tokiem myślenia ktoś pomyśli - na h* ci mtb w takim razie? Przy dobrej pogodzie widze Beskidy z okna, nie mamy tam daleko także jest gdzie jezdzić i szosowo i terenowo, a wymienić oponę to jest 10 min spokojnej roboty

Napisano

To zastanów się czego szukasz. Kumpel jeden sezon jeździł ze mną w lekkim terenie na za małym rowerze, z oponami Kenda Kwest z przodu 1.25 a z tyłu 1.5 (nie miał innego roweru a ten służy jako turystyk). Po lasach i szutrach jechał bez problemu, resztę pchał. Także na wszystkim da się "przejechać" pytanie na jakim poziomie komfortu :)

Dlatego podałem za przykład Jacka czy podobna Kenda SBE, jako opona z minimalnym bieżnikiem w teren (jest bardzo niski), która bardzo lekko toczy się w asfalcie. Kwestia odpowiedniego ciśnienia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...