Grochu86 Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 Mam nowy rower aero z płaską kierownicą . Jestem na etapie ustawiania pod siebie. Na razie nie zdejmowałem owijki tylko ustawiłem kierownicę tak by chwyt klamek dawał prosty nadgarstek i jest wygodnie i naturalnie. Jednak wtedy ta płaska część kierownicy (górny chwyt) nie jest poziomo tylko pod pewnym niewielkim kątem w górę. Jak obrócę kierownicę, żeby płaska część była idealnie poziomo to automatycznie klamki są za nisko, nadgarstek w tym chwycie jest zgięty ku dołowi. Czy płaska część kierownicy musi być poziomo? Lekko obrócona do góry będzie dawała jakieś uciski i drętwienia jadąc w górnym chwycie?
Gość Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 No przecież możesz zmienić ustawienie manetek. Także na razie ustaw tak, żeby było wygodnie, a kiedyś sobie zmienisz. Czy musi być w poziomie? Pewnie tak, ale w praktyce kompletnie nie ma to znaczenia. Jaki opór wygeneruje taka kierownica?
Grochu86 Napisano 12 Lutego 2022 Autor Napisano 12 Lutego 2022 Nie chodzi mi o opór tylko o zdrowie nadgarstków. Pierwszy raz mam taką kierownicę i się zastanawiam jak to u innych wygląda. Póki co okazji do jazdy ze względu na pogodę nie ma wcale więc nie sprawdzę czy po godzinie, dwóch jazdy będzie ok jak jest teraz. Bo jeśli lekki przechył w takich kierownicach nie jest niczym nienormalnym to nie musiałbym teraz odwijać owijki, podnosić klamek i nawijać z powrotem:) Wiadomo, że wyjdzie w praniu ale okazji do jazdy u mnie nie będzie jeszcze pewnie z tydzień albo dłużej
Chociemir Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 Przydałoby się zdjęcie aktualnego ustawienia...
Grochu86 Napisano 12 Lutego 2022 Autor Napisano 12 Lutego 2022 Klamki są idealnie pod nadgarstki (linia prosta nadgarstka i czuć wygodę) a część pozioma kilka stopni w górę
Gość Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 19 minut temu, Grochu86 napisał: Nie chodzi mi o opór tylko o zdrowie nadgarstków. Pierwszy raz mam taką kierownicę i się zastanawiam jak to u innych wygląda. Póki co okazji do jazdy ze względu na pogodę nie ma wcale więc nie sprawdzę czy po godzinie, dwóch jazdy będzie ok jak jest teraz. Bo jeśli lekki przechył w takich kierownicach nie jest niczym nienormalnym to nie musiałbym teraz odwijać owijki, podnosić klamek i nawijać z powrotem:) Wiadomo, że wyjdzie w praniu ale okazji do jazdy u mnie nie będzie jeszcze pewnie z tydzień albo dłużej Dlatego napisałem że olej ustawienie w poziomie, a ustaw sobie pod nadgarstki. Kiedyś odwiniesz, to ustawisz w poziomie i odpowiednio manetki.
Chociemir Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 Może to kwestia ujęcia (powinno być idealnie z boku), ale teraz wygląda jakby kierownica była przekręcona za bardzo w dół.
Grochu86 Napisano 12 Lutego 2022 Autor Napisano 12 Lutego 2022 Jestem na wyjeździe, jutro po południu wrzucę jak to względem poziomu wygląda jeśli wytrwasz w temacie żeby to ocenić Nie jest w dół, pozioma część jest tak circa 10st w górę No ale na tym foto to różnica jest taka (czerwona kreska poziom, biała aktualne ustawienie)
Gość Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 Fotka jest mocno zniekształcona, ciężko ocenić. Swoją drogą, to owijkę jakiś geniusz nawijał Zrobić taką bulwę, na takiej ładnej kierownicy.
siejak1 Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 Proponuję zacząć od zerowego ustawienia, kierownica na płasko lub z miarką przy mostku, klamki na wprost 2-3 stopnie w górę względem linii kierownicy. No i owijeczka po zabiegu do przewinięcia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.