Skocz do zawartości

[Ustawienie kierownicy] kierownica aero a poziom


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam nowy rower aero z płaską kierownicą . Jestem na etapie ustawiania pod siebie. Na razie nie zdejmowałem owijki tylko ustawiłem kierownicę tak by chwyt klamek dawał prosty nadgarstek i  jest wygodnie i naturalnie. Jednak wtedy ta płaska część kierownicy (górny chwyt) nie jest poziomo tylko pod pewnym niewielkim kątem w górę.

Jak obrócę kierownicę, żeby płaska część była idealnie poziomo to automatycznie klamki są za nisko, nadgarstek w tym chwycie jest zgięty ku dołowi.

Czy płaska część kierownicy musi być poziomo? Lekko obrócona do góry będzie dawała jakieś uciski i drętwienia jadąc w górnym chwycie?

Napisano

No przecież możesz zmienić ustawienie manetek. Także na razie ustaw tak, żeby było wygodnie, a kiedyś sobie zmienisz.

Czy musi być w poziomie? Pewnie tak, ale w praktyce kompletnie nie ma to znaczenia. Jaki opór wygeneruje taka kierownica?

Napisano

Nie chodzi mi o opór tylko o zdrowie nadgarstków. Pierwszy raz mam taką kierownicę i się zastanawiam jak to u innych wygląda. Póki co okazji do jazdy ze względu na pogodę nie ma wcale więc nie sprawdzę czy po godzinie, dwóch jazdy będzie ok jak jest teraz. Bo jeśli lekki przechył w takich kierownicach nie jest niczym nienormalnym to nie musiałbym teraz odwijać owijki, podnosić klamek i nawijać z powrotem:) 

Wiadomo, że wyjdzie w praniu ale okazji do jazdy u mnie nie będzie jeszcze pewnie z tydzień albo dłużej 

Napisano
19 minut temu, Grochu86 napisał:

Nie chodzi mi o opór tylko o zdrowie nadgarstków. Pierwszy raz mam taką kierownicę i się zastanawiam jak to u innych wygląda. Póki co okazji do jazdy ze względu na pogodę nie ma wcale więc nie sprawdzę czy po godzinie, dwóch jazdy będzie ok jak jest teraz. Bo jeśli lekki przechył w takich kierownicach nie jest niczym nienormalnym to nie musiałbym teraz odwijać owijki, podnosić klamek i nawijać z powrotem:) 

Wiadomo, że wyjdzie w praniu ale okazji do jazdy u mnie nie będzie jeszcze pewnie z tydzień albo dłużej 

Dlatego napisałem że olej ustawienie w poziomie, a ustaw sobie pod nadgarstki. Kiedyś odwiniesz, to ustawisz w poziomie i odpowiednio manetki.

Napisano

Jestem na wyjeździe, jutro po południu wrzucę jak to względem poziomu wygląda jeśli wytrwasz w temacie żeby to ocenić :)

Nie jest w dół, pozioma część jest tak circa 10st w górę 

No ale na tym foto to różnica jest taka (czerwona kreska poziom, biała aktualne ustawienie) 

IMG_20220212_141809.jpg

Napisano

Fotka jest mocno zniekształcona, ciężko ocenić.

Swoją drogą, to owijkę jakiś geniusz nawijał :D Zrobić taką bulwę, na takiej ładnej kierownicy.

Napisano

Proponuję zacząć od zerowego ustawienia, kierownica na płasko lub z miarką przy mostku, klamki na wprost 2-3 stopnie w górę względem linii kierownicy.
No i owijeczka po zabiegu do przewinięcia :D 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...