DekRek Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 Pierwszy post, świeżo założone konto, więc wypada się przywitać - cześć 👋Forum czytam od co najmniej kilku miesięcy, pozwoliło zaoszczędzić już kilkaset złotych w serwisach, a więc myślę że zostanę tu na dłużej. Mam Lazaro Integrala V3, w którym regularnie coś zmieniam, jestem z niego zadowolony, ale ujmijmy to tak, że łatwo nie ma. Mój styl jazdy jest raczej agresywny, asfalt do ścieżek leśnych to jakieś 80:20, w sezonie przy pogodzie robię ok. 600-800km miesięcznie. Przede wszystkim dojeżdżam do pracy, a to wychodzi w dwie strony ponad 30 km. Po drodze są krawężniki, wystające korzenie, ścieżki rowerowe z nawierzchnią o fakturze tartanu po gradobiciu - poważnie za każdym razem jestem pod wrażeniem, gdy widzę jadącego po niej kogoś ze sztywnym przednim widelcem. Co gorsze jednak, na siodle jest lekko ponad 100 kg sadła, a to powoduje, że średnio co miesiąc - dwa, rower trafia do serwisu na montaż nowej szprychy, wraz z centrowaniem. 70 zł, 70 zł, 70 zł i tak by już się zebrało na nowe koło. Tak więc nowe koło będzie, praktycznie wszystko mam już obmyślane, poza długością szprych, ale na to przyjdzie czas niedługo. Póki co myślę o tym jaką piastę do tylniego koła wybrać. Opona: Continental Contact Travel 1,4'' Docelowa obręcz: DT 535 700c 36H Kaseta: Alivio HG400 9 rzędowa Hamulce: vbrake Na razie znalazłem dwa typy różniące w zasadzie tylko ilością łożysk maszynowych: 1) Novatec NT-F362SBT 36H 8/9/10 rz z 2 łożyskami 2) F162SB-SS z 4 łożyskami. Tu pojawia się moje pytanie, obecnie mam jakiegoś no-name "LRO", o której nie można nic znaleźć w sieci poza tym, że też jest na łożyskach maszynowych. Nie narzekam na nią, więc czy różnica będzie odczuwalna i czy jest sens doplacac do modelu 4-łożyskowego?
Imar Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 Ostatnio zaplatałem komplet kół do mojego nowego roweru. DT 535 36H, Novatec F162SB, szprychy Sapim Leader Black. Zdecydowanie warto dołożyć do F162SB. Wyszło bardzo solidne, sztywne koło. Pogadaj z serwisami że zależy Ci na porządnie zaplecionym kole, żeby koło było wycentrowane i sprawdzone tensometrem. Możesz zapytać się czy w ramach zaplotu możesz liczyć na darmową kontrole koła po np. 500 kilometrów. Przód zaplatałem na A141SB.
DekRek Napisano 12 Lutego 2022 Autor Napisano 12 Lutego 2022 Przodu na razie nie planuję modernizować, w miarę się trzyma Na pewno wspomnę o tym by robota była wykonana porządnie, przez rok nawet nie chce myśleć o centrowaniu, nie mówiąc o wymianie szprych. Co do tych ostatnich, to poza długością nie jestem jeszcze pewien modelu. Wytrzymałość jest priorytetem, ale wagę nie jest bez znaczenia, więc w grę wchodzą 2.3, ale raczej cieniowane. Opcja sprawdzenia zaplotu również by była spoko.
chrismel Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 W zeszłym roku składałem tylne koło pod hamulce v-brake w firmie: https://daveo.pl/ Piasta Novatec F162sb 36h czarna Obręcz DT 535 700c 36h czarna Szprychy DT Champion czarne + mosiężne srebrne nyple Cena 360zł Przejechałem na nim już kilka tysięcy km. Zero problemów. Żadna kontrola po przebiegu 500 km jak sugerował kolega nie była potrzebna. Także mogę polecić zarówno konfigurację jak i firmę. Czy teraz cena będzie podobna nie wiem - ceny jednak cały czas idą do góry.
DekRek Napisano 12 Lutego 2022 Autor Napisano 12 Lutego 2022 Pisałem do daveo w niedzielę, do teraz brak odpowiedzi, prosić się nie będę 😉 Poczytałem o F162sb i mam obawy - przegapiłem fakt, że jest aluminiowa, a ja mam kasetę ze stali... Nyple na pewno będą mosiężne, jakie są praktyczne różnice pomiędzy ich długościami?
chrismel Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 Nie wydaje mi się że mogłoby to stanowić jakiś problem. Wszystkie kasety są stalowe. Tylko w niektórych największe koronki są aluminiowe.
Imar Napisano 12 Lutego 2022 Napisano 12 Lutego 2022 http://www.rowerowyraj.pl/piasty-mtb-tylnie/2413-piasta-tyl-novatec-f162sb-135-ss-v-brake-3236-otworow.html Stalowy bębenek. stalowa oś.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.