Skocz do zawartości

[Piasta] Dobór piasty, składanie tylnego, wytrzymałego koła


DekRek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pierwszy post, świeżo założone konto, więc wypada się przywitać - cześć 👋Forum czytam od co najmniej kilku miesięcy, pozwoliło zaoszczędzić już kilkaset złotych w serwisach, a więc myślę że zostanę tu na dłużej. 

 

 Mam Lazaro Integrala V3, w którym regularnie coś zmieniam, jestem z niego zadowolony, ale ujmijmy to tak, że łatwo nie ma. Mój styl jazdy jest raczej agresywny, asfalt do ścieżek leśnych to jakieś 80:20, w sezonie przy pogodzie robię ok. 600-800km miesięcznie. Przede wszystkim dojeżdżam do pracy, a to wychodzi w dwie strony ponad 30 km. Po drodze są krawężniki, wystające korzenie, ścieżki rowerowe z nawierzchnią o fakturze tartanu po gradobiciu - poważnie za każdym razem jestem pod wrażeniem, gdy widzę jadącego po niej kogoś ze sztywnym przednim widelcem. Co gorsze jednak, na siodle jest lekko ponad 100 kg sadła, a to powoduje, że średnio co miesiąc - dwa, rower trafia do serwisu na montaż nowej szprychy, wraz z centrowaniem. 70 zł, 70 zł, 70 zł i tak by już się zebrało na nowe koło. 

Tak więc nowe koło będzie, praktycznie wszystko mam już obmyślane, poza długością szprych, ale na to przyjdzie czas niedługo. Póki co myślę o tym jaką piastę do tylniego koła wybrać. 

Opona: Continental Contact Travel 1,4''

Docelowa obręcz: DT 535 700c 36H

Kaseta: Alivio HG400 9 rzędowa 

Hamulce: vbrake

Na razie znalazłem dwa typy różniące w zasadzie tylko ilością łożysk maszynowych:

1) Novatec NT-F362SBT 36H 8/9/10 rz z 2 łożyskami 

2) F162SB-SS z 4 łożyskami. 

Tu pojawia się moje pytanie, obecnie mam jakiegoś no-name "LRO", o której nie można nic znaleźć w sieci poza tym, że też jest na łożyskach maszynowych. Nie narzekam na nią, więc czy różnica będzie odczuwalna i czy jest sens doplacac do modelu 4-łożyskowego? 

 

Napisano

Ostatnio zaplatałem komplet kół do mojego nowego roweru.

DT 535 36H, Novatec F162SB, szprychy Sapim Leader Black.

Zdecydowanie warto dołożyć do F162SB. Wyszło bardzo solidne, sztywne koło. Pogadaj z serwisami że zależy Ci na porządnie zaplecionym kole, żeby koło było wycentrowane i sprawdzone tensometrem. Możesz zapytać się czy w ramach zaplotu możesz liczyć na darmową kontrole koła po np. 500 kilometrów.

Przód zaplatałem na A141SB.

Napisano

Przodu na razie nie planuję modernizować, w miarę się trzyma :) Na pewno wspomnę o tym by robota była wykonana porządnie, przez rok nawet nie chce myśleć o centrowaniu, nie mówiąc o wymianie szprych. Co do tych ostatnich, to poza długością nie jestem jeszcze pewien modelu. Wytrzymałość jest priorytetem, ale wagę nie jest bez znaczenia, więc w grę wchodzą 2.3, ale raczej cieniowane. Opcja sprawdzenia zaplotu również by była spoko. 

Napisano

W zeszłym roku składałem tylne koło pod hamulce v-brake w firmie: https://daveo.pl/

Piasta Novatec F162sb 36h czarna
Obręcz DT 535 700c 36h czarna
Szprychy DT Champion czarne + mosiężne srebrne nyple
Cena 360zł

Przejechałem na nim już kilka tysięcy km. Zero problemów. Żadna kontrola po przebiegu 500 km jak sugerował kolega nie była potrzebna. Także mogę polecić zarówno konfigurację jak i firmę. Czy teraz cena będzie podobna nie wiem - ceny jednak cały czas idą do góry.

Napisano

Pisałem do daveo w niedzielę, do teraz brak odpowiedzi, prosić się nie będę 😉

Poczytałem o F162sb i mam obawy - przegapiłem fakt, że jest aluminiowa, a ja mam kasetę ze stali... Nyple na pewno będą mosiężne, jakie są praktyczne różnice pomiędzy ich długościami? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...