Skocz do zawartości

[tylna przerzutka] Jaką kasetę obsłuży mój SLX?


Midimaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni mam Gianta Trance z 2014 roku Large z przerzutką Shimano SLX 10 biegową. 

Mam na niej kasetę 11-36, ale chciałbym wymienić na większą, np 11-41 lub 42 a może nawet 11-44

Ale jak mam się dowiedzieć czy to jest wersja przerzutki  long/medium czy jakas inna? 

Proszę o podpowiedż jak sprawdzić maksymalną kasetę jaką mogę tam kupić. Nie chcę wymieniać przerzutki. Jedyne co chcę wymienić to kaseta, no i łańcuch jeśli będzie trzeba oczywiście.

Dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam

Jarek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego okresu wsadzali tam przerzutki, które mogą obsłużyć max 42 zęby na kasecie a i to jest sporo bo same kasety o takiej rozpiętości weszły później. Swoją drogą masz tam zapewne korbę 2x z młynkiem na 24 zęby więc chęć zbliżenia się do 46 zębów na kasecie jest zupełnie bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy też pamietać że Shimano bardzo nieśmiało podaje wielkość maksymalnej zębatki - na przestrzeni dziejów co najmniej 2 lub 4 zęby dokładałem bez żadnych wariacji, w różnych modelach.  Z przedłużką taką jak @Sobek82 zarzucił można spokojnie iść w 42T.

 

p.s.: @Sobek82: a nie szorujesz tą tyłrzutką po glebie?  🤡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kazafaza napisał:

Należy też pamietać że Shimano bardzo nieśmiało podaje wielkość maksymalnej zębatki.

Nigdy nie tego nie robiło. Starsze konstrukcje 'non-shadow' można było zmusić do pracy z mniejszymi zębatkami, ale większe rzadko chodzą dobrze.

 

11 godzin temu, LSkiper napisał:

U mnie SLX M7000-10 obsługuje kasetę 11-42 bez przedłużki, ale wyregulowanie tego, żeby dół kasety nie był upośledzony to >30min roboty

...a potem idziesz na rower i wszystko szlag trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 

Mój model to RD-M675.

Racja że zgodnie ze specyfikacją może obsłużyć max 36 zębów. A z przodu mam tylko jeden blacik, stąd moja chęć zwiększenia tylnej kasety. Ale widzę, że musiałbym zmienić cały tylni osprzęt co już takie tanie nie będzie. Przedłużka o które pisaliście też jest ciekawa ale obawiam się, że to na teren się nie nada.

Idealnie byłoby mieć z przodu dwa blaty, ale zmiana korby i dokupienie przerzutki i manetki to też spory koszt. Sam nie wiem co lepiej zmieniać, tył (kaseta, przerzutka) czy przód na dwa blaty (korba, przerzutka, manetka).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przypuszczałem masz tam już przerzutkę na sprzęgle, która normalnie daje radę z kasetę 11-42. Raczej decyzja powinna polegać na zastanowieniu się jaki masz styl jazdy i gdzie. Ta przerzutka jest taka sobie na konkretniejsze wyboje i potrzeba w razie 2x napinacza co generuje dodatkowy koszt. Przy 1x najkorzystniej wyjdzie dokupienie tylnej przerzutki 11 rzędowej i kasety 11-46. Jak nie robisz jakiś kosmicznie długich podjazdów to kaseta 11-42 z przednim blatem na 30 zębów spokojnie starczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pewność, że ta moja RD-M675 obsłuży 11-42?

Przednia korba ma 34 zęby. Na dłuższych podjazdach jest naprawdę ciężko.

A co masz na myśli, że to zależy od stylu jazdy?

 

Zmiana na 11 rzędów to zmiana przerzutki, kasety i manetki. To też spory bardzo koszt.... Gdyby udało się założyć kasetę 11-42 do mojej przerzutki to byłoby idealnie, ale ze specyfikacji wynika, że nie da rady.

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to ten slx jest kopią XT786. Czy obsłuży zębatkę 42t? Bez kombinacji raczej nie. Czytałem że ludzie wkręcają dłuższa śrubę od regulacji odległości kółka przerzutki od kasety żeby dała radę. Trzeba mieć świadomość że oddalanie tego kółka po to by umożliwić łańcuchowi wejście na tak dużą zębatkę będzie skutkować oddaleniem tego kołka od mniejszych koronek kasety, czyli doprowadzi do spadku precyzji działania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymyśliłem, że najprościej i najtaniej bedzie zmienić przednią zębatkę z 34 zębów na 30 zębów. Z kalkulatora wychodzi że na podjazdach będzie dokładnie tak jakbym miał kasetę 11-42. Oczywiście na zjazdach będzie wolniej, ale to jest kompromis. Podjazdy są trudniejsze, a szybkie zjazdy już nie są tak ważne...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...