Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Który wybrać?


Siaja

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko

Planuję kupić nowy amortyzator, ale nie znam się na tym zbyt dobrze, więc liczę na waszą pomoc w jego doborze🙂.

Znalazłem sobie 3 amortyzatory w podobnej cenie:

Rockshox revelation RC

Rockshox 35 gold

Rockshox Yari RC

Który z tych podanych waszym zdaniem jest najlepszy/najbardziej opłacalny?

Pozdrawiam serdecznie 🙂

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To ja widziałem widocznie jakoś starszy model, który nie miał.

Teraz patrząc na nowe wersje to i 35 ma Debon Air.

W sumie wielkich różnic na dzisiaj pomiędzy tymi widelców nie widać. Na pewno różnią się wagą. Yari ma najwięcej możliwości dostosowania skoku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golda 35 zdecydowanie sobie odpuść, bo taki Recon z grubszymi goleniami, którego w zasadzie nie da się ulepszyć. 

 

Revelation i Yari to znacznie lepsze widelce. 

Revelation to Pike, tylko z tłumikiem Motion Control (MC) . Można do niego wsadzieć znacznie lepszy tłumik Charger z Pike'a oraz najnoeszą wersję spężyny Debn Air, efektywnie zmieniając go wi aktualnego Pike'a. 

Yari to z kolei Lyrik z tłumikiem C. Tak jak w wypadku Revelationa, można do niego wsadzieć najnowsze wnętrzności z Lyrika - tłumik Charger i sprężynę Debon Air - dzięki czemu będziesz miał Lyrika.

Revelation/Pike jest lżejszy, a Yari/Lyrik szywniejszy i bardziej pancerny. Obydwa też mają lepsze tuleje ślizgowe niż 35 - szersze i lepiej osadzone.

 

Jeśli możesz kupić Revala lub Yariego, to nawet nie zawracaj dobie głowy Goldem 35.

 

Edytowane przez Galvatron
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego to ma być amortyzator?

Odnośnie 35 to jest to nawet gorsze niż recon na goleniach 35, po taniości wszystko zrobione i to widać.

Yari i Revel różnią się wyłącznie zakresem skoku. Yari 120-180mm, Revel 120-160mm. Yari jest też odrobinę cięższy.

To są odpowiednio Lyrik i Pike ze zubożonymi tłumikami. Sprężyny powietrzne mają identyczne, golenie górne i dolne identyczne (poza malowaniem). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mnie wszyscy zasmuciliście... 😆 Tyle w tym dobrego że moja 35 była fabrycznie z rowerem dostarczona i na moje wymagania jest wystarczająca 🙂 U mnie nie ma górzystego terenu więc nic lepszego nie potrzebuję, chociaż może z czasem sobie kupię innego amorka.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator ma być prezentem dla mojego Brata, który jeździ aktualnie na Judy silver TK 130mm.  Brat jeździ po leśnych ścieżkach, często zjeżdża i skacze że schodów, a także zdarza się że jedzi również po kamienistych zjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dokumosa napisał:

Yari i Revel różnią się wyłącznie zakresem skoku.

revelation/pike i yari/lyrik mają zupełnie inne golenie górne i dolne

Rock shoxa 35 gold nie bierz nawet pod uwagę, jest to taki bezgrupowy model rock shoxa, powiększony recon, zrobiony niskim kosztem, lagi z aluminium z serii 6xxx, nie pasują do niego "wnętrzności" z wyższych modeli rock shoxa (inny stop aluminium, przez co lagi muszą mieć grubsze ścianki), sprężyna debon air, jedyne co ma wspólnego z debon air-em z innych modeli na lagach 35 to nazwę i powiększoną komorę negatywną. Tuleje ślizgowe są wąskie, przyklejone żywicą epoksydową. Tłumik w tym modelu to tańsza wersja motion control, całkiem inny niż ten w yari i revelation

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Mateusz15 napisał:

revelation/pike i yari/lyrik mają zupełnie inne golenie górne i dolne

Z funkcjonalnego pkt widzenia to to samo. Yari/Lyrik ma dłuższą górę niż Revel/Pike (stąd masa większa) ale materiał ten sam, sprężyna powietrzna praktycznie ta sama (z pewnymi wyjątkami dot. zakresu pracy), tłumiki te same (w sensie nie podobne tylko te same nr części).

W 35 jest sprężyna w której ciśnienie pomiędzy komorami +/- wyrównywane jest zaworem w tłoku a nie przetoką w goleni jak w reszcie 35milimetrowców tak wiec goleni nie podmienisz bo i tak by to nie działało. W każdym razie jest jak piszeszz - 35 sprawia wrażenie tandety.

@Galvatron Robiłem niedawno serwis revela pudełkowego 2021 - miał już sprężynę C1.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dokumosa napisał:

Yari/Lyrik ma dłuższą górę niż Revel/Pike (stąd masa większa) ale materiał ten sam

Mają inną konstrukcję goleni dolnych (różnicę widać najbardziej w boosterze), do cięższego użytkowania lepiej wybrać yari/lyrika, jest sztywniejszy, wytrzymalszy

Ale nie twierdzę, że revelation/pike nie da rady

19 godzin temu, Siaja napisał:

Brat jeździ po leśnych ścieżkach, często zjeżdża i skacze że schodów, a także zdarza się że jedzi również po kamienistych zjazdach

do takiego użytku revelation będzie dobrym wyborem

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odkopuję nieco... dzisiaj robiłem przegląd 35 gold 29 wersja A2 rocznik modelowy 2022 (charakterystyczny pokrętas do rebound). Ku mojemu zaskoczeniu ma już prawilne, pełnowymiarowe ślizgi jak revel/pike i są osadzone normalnie w gniazdach pod ślizgi. W poprzednich rocznikach ślizgi miały połowe obecnej wysooości i były wklejone w 2x wyższe gniazda żeby w nich nie latały. Nie mniej jednak nadal gwiny na górze w goleniach nie są zgodne z revel/pike (skok i średnica) więc nje można wsadzić lepszego tłumika komprwsji. Podobnie średnica wew goleni górnych jest nieco mniejsza niż w innych 35milimstrowcach (grubsza ścianka) i tym samh nie pasują też tłumiki powrotu. Odnośnie sprężyny powietrznej sprawa oczywista - nie da się przełożyć bebechów z wyższych modeli bo gorna lewa goleń nie ma przetoki wyrównującej ciśnienia (pomijam już nawet mmiejsza średnicę). Swoją drogą ciekawa polityka - zamkniety, sztucznie pozbawiony możliwości jakiegokolwiek upgrade'u (poza montażem uszczlek p.kurzowuch SKF ultralow friction).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Swoją drogą ciekawa polityka - zamkniety, sztucznie pozbawiony możliwości jakiegokolwiek upgrade'u (poza montażem uszczlek p.kurzowuch SKF ultralow friction).

Moim zdaniem to biznesowo uzasadnione rozwiązanie dla odbiorców OEM. Na różnicy materiału goleni można sporo ugrać.
W SRAMie zapewne wiedzą ile wyprodukowali revelów i yari i ile sprzedało się do nich zestawów "upgrade" i zapewne nie było uzasadnienia by na każdym jednym 35 gold zmniejszać marżę dla nieznaczącego procenta "upgrade`ujących".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...