Skocz do zawartości

[Kierownica] sposoby na zardzewiałą od potu kierownicę?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ostatnio zauważyłem na swojej kierownicy śmieszne przebarwienia i okazało się, że są na niej małe ogniska korozji. 

Znacie jakieś patenty na usunięcie tej rdzy i zabezpieczenie kierownicy na przyszłość?

Muszę przyznać, że byłem w szoku gdy dowiedziałem się o tym, że kierownice rdzewieją od ludzkiego potu, więc gdyby ktoś był ciekaw jak to wygląda, to załączam zdjęcie 

20220205_200247.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminium nie rdzewieje, tylko koroduje. Każda rdza to korozja, ale nie każda korozja to rdza.

Ja bym zastanowił się na rękawicami, skoro pot Ci tak płynie. Do tego częsta zmiana owijki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Mihau_ napisał:

I zupełnym przypadkiem ta "korozja" jest dokladnie w miejscach gdzie był pasek kleju na owijce😎

No tak, masz rację. Patrzyłem na te zdjęcia, przeszło mi to przez myśl, ale i tak brnąłem w korozję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mihau_ napisał:

I zupełnym przypadkiem ta "korozja" jest dokladnie w miejscach gdzie był pasek kleju na owijce😎

Ciekawe spostrzeżenie, ale kierę odtłuscilem już jakiś czas temu, więc wątpię, żeby to był klej.

A zna ktoś sposoby na usunięcie tych ognisk korozji? Jakaś chemia?

I co myślicie o owinięciu kierownicy warstwą taśmy izolacyjnej przed poprowadzeniem pancerzy? Próbował ktoś?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu usuwać? Powierzchowne plamy, o ile to jednak nie klej. Możesz owinąć taśmą, w niczym to nie będzie przeszkadzało. Niektóre profesjonalne zespoły tak robiły, bo często zmieniali owijki a pancerzy nie.

To co masz, możesz przetrzeć włókniną ścierną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat. Coś mnie podkusiło, żeby spojrzeć do środka kierownicy i znalazłem w niej dziwny nalot. Co ciekawsze, nalot jest tylko z jednej strony 🤨

Czy to jest korozja? I jeśli tak, to czy kierownica kwalifikuje się do wymiany?

20220210_221105.jpg

20220210_221042.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie korozja. Nie wiem co to jest, ale miałem to samo w innych kierownicach i sztycach. Coś co zostaje po procesie produkcji. Strzelam że coś związanego z formowaniem lub czyszczeniem.

W sztycy PRO PLT miałem dosłownie coś w rodzaju piasku, wysypywało się.

Tak czy inaczej, kup sobie rękawice, bo masz ewidentnie problem z nadmierną potliwością. Jak nie dla kierownicy, to dla własnej higieny. Pomyśl że za każdym razem jak się spocisz, wycierasz ręce w ten sam ręcznik. A teraz zastanów się, jak będzie śmierdział i wyglądał po roku. Rękawice można wrzucić do prania co kilka wyjazdów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...