Eathan Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 Próbuję odkręcić suport FAS Mega EVO i mam problem. Nie mogę ruszyć misek. Z każdej strony roweru zawsze kręcę w stronę przedniego koła. Próbowałem dwoma kluczami: plaski Bitula oraz nasadka w całości zakrywającą miskę. Wydaje mi się, że wkładam sporo siły, ale nie chcę przesadzić. Rama to karbon a mufa jest aluminiowa. Czy ktoś podpowie, jak ruszyć te miski?
siejak1 Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 Musi pójść, możesz opalarką od środka podgrzać w miejscu gwintu, jak boisz się o ramę oddaj do serwisu jak coś pójdzie nie tak ich sprawa.
Eathan Napisano 2 Lutego 2022 Autor Napisano 2 Lutego 2022 @skom25 tak to fabryczny suport, nie był odkręcany. Rower ma rok i tyle był jeżdżony. Zastanawiam się, czy tam nie napakowali kleju do gwintów. Zastanawiam się nad tym, czy nie potraktować tego kluczem udarowym. No i cały czas mam obawę, czy kręcę w dobrą stronę @siejak1 opalarki wolę uniknąć. Rama jest z karbonu.
Gość Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 No to spójrz w Google w którą stronę. Na miskach też powinno być, chociaż może tylko w Shimano. Fabrycznie tam jest klej, pewnie nie nałożyli smaru. Miałem to samo z innym FSA.
Eathan Napisano 2 Lutego 2022 Autor Napisano 2 Lutego 2022 To by tłumaczyło czemu nie chce się ruszyć. Jak udało Ci się to fsa wykręcić? Klucz udarowy to dobry pomysł?
Gość Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 Ja mam stalową ramę, taki plus. Długi klucz z długą przedłużką. Do tego dobra nasadka do misek HT2, a nie płaski klucz. Pewnie zdajesz sobie sprawę że jak zniszczysz miskę, to będziesz miał duży problem. Niestety w każdym rowerze który miałem, suport to był problem.
Eathan Napisano 2 Lutego 2022 Autor Napisano 2 Lutego 2022 Mam nasadkę do fsa. Tylko ramię krótkie. Co do misek to wiem, że to ryzykowne. Jednak wydaje mi się, że to trzeba wkręcić, posmarować i wkręcić. Inaczej będzie problem za jakiś czas.
Gość Napisano 2 Lutego 2022 Napisano 2 Lutego 2022 Zdecydowanie. Ja zrobiłem to po kilku miesiącach od kupna roweru. Zawsze to trochę strach, bo nowy sprzęt. No ale lepiej zrobić teraz, niż ma się zapiec. Kleju to tam za dużo nie ma, nie pokrywa całego gwintu. Natomiast musisz się przygotować na to, że po wykręceniu miska będzie w słabej kondycji i być może do wymiany.
luker7 Napisano 3 Lutego 2022 Napisano 3 Lutego 2022 ja zamiast palnika używam środek do zamrażania. Jednak nie miałem okazji zastosować go na suport, ale myślę że nie ma żadnych przeciwwskazań by psiknąć w wewnątrz suportu tam gdzie gwint. Suporty przykręcam nie zbyt mocno kluczem shimano FC32, który jest dosyć krótki i nigdy nie było u mnie problemów z odkręcaniem/ poluzowaniem.
Eathan Napisano 4 Lutego 2022 Autor Napisano 4 Lutego 2022 Dla potomnych. Suport udało się wykręcić bez strat w sprzęcie. Nasadka + długie ramie. Lekko nie było, ale poszło. Wpusty na klucz nie uszkodziły się. Po wyjęciu okazało się, że całość była skręcona na kleju + spora siła dokręcania. Jak to skręciłem z zalecaną siłą 45 Nm to odkręcenie nie stanowi żadnego problemu nawet przy pomocy małego płaskiego klucza Bitul => https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-DO-SUPORTU-FSA-MEGAEVO-386 BB034/144 Dziękuję za wszystkie podpowiedzi!
Gość Napisano 4 Lutego 2022 Napisano 4 Lutego 2022 Miałem to samo u siebie. Kto teraz składa te rowery...
Mandoleran Napisano 4 Lutego 2022 Napisano 4 Lutego 2022 @skom25 Jak to kto!! Serwis byś nie próbował tego sam robić, tylko właśnie zaniósł do płatnej usługi 😉.
Gość Napisano 4 Lutego 2022 Napisano 4 Lutego 2022 Tylko to był rower składany fabrycznie. Nie jestem w stanie pojąć, że nie mogą kupić kilku kluczy dynamometrycznych i dokręcać zgodnie ze specyfikacją. Oczywiście, zaoszczędzą na tym. Tylko pytanie czy warto, bo ja od producenta X kupiłem już cztery rowery i właśnie przez takie kwiatki kolejnego raczej nie kupię.
Eathan Napisano 4 Lutego 2022 Autor Napisano 4 Lutego 2022 Lekko ot ale dzisiaj walczę z wykręceniem racheta w piaście DT 😈
Gość Napisano 4 Lutego 2022 Napisano 4 Lutego 2022 Nie mam DT i prawdę mówiąc, był to jeden z powodów dlaczego wziąłem Novatec a nie DT. Wiem, może to głupie, ale lubię mieć świadomość że w razie czego będę w stanie zrobić serwis danego elementu. Czytałem, oglądałem i to jest kompletnie absurdalne.
Eathan Napisano 4 Lutego 2022 Autor Napisano 4 Lutego 2022 We wrześniu rozwaliłem imadło przy próbie odkręcenia. Wtedy się podałem 🤣
Eathan Napisano 4 Lutego 2022 Autor Napisano 4 Lutego 2022 Ano ja! Dzisiaj podejście numer dwa. Mam większy klucz. Nasadka ta sama. Planuję ogarnąć to bez imadła. Zobaczymy jaki będzie efekt
Mandoleran Napisano 4 Lutego 2022 Napisano 4 Lutego 2022 17 minut temu, Eathan napisał: Lekko ot ale dzisiaj walczę z wykręceniem racheta w piaście DT 😈 Pewnie też sklejony 😂 . W ogóle nie pojmuje jak można klejem objeżdżać elementy gwintowane, elementy do których się zagląda? Kto tak robi? Producent - że w razie że jak spieprzysz to ze swojej winy by kupić nowy element, lub jeszcze lepiej - całą ramę. Czy serwis żeby wrócić na kolejna płatną usługę... 23 minuty temu, skom25 napisał: Tylko to był rower składany fabrycznie. Nie jestem w stanie pojąć, że nie mogą kupić kilku kluczy dynamometrycznych i dokręcać zgodnie ze specyfikacją. Oczywiście, zaoszczędzą na tym. Tylko pytanie czy warto, bo ja od producenta X kupiłem już cztery rowery i właśnie przez takie kwiatki kolejnego raczej nie kupię. To byś musiał od zera składać sam, najlepiej w ogóle na składaka postawić. Tylko że w obecnych czasach raczej trudne i droższe. Kupując gotowca i nie ważne czy ze sklepu, czy bezpośrednio od producenta, nie masz pewności kto go składał, czego użył lub nie użył 😉
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.