Skocz do zawartości
  • 0

Szosa czy gravel czy może coś innego?


Gość Piotr

Pytanie

Napisano

Cześć

Od jakiegoś czasu szukam roweru i mam już taki mentlik w głowie że moja narzeczona się śmieje że prędzej ona obejdzie Polskę dookoła z buta niż ja rower kupię. Do tej pory jeździłem na rowerach marki Kross. Moim ostatnim był level A8 z 2014r bodajże. Niestety kogoś łapki swedzialy i mi go podprowadził podczas urlopu. Od 2 lat ze względów na charakter pracy i brak czasu nie jeździłem rowerem ale w końcu wszystko wraca do normalności i chce coś kupić. Moi bracia którzy jeżdżą dużo wprowadzili mi spory mentlik w głowie bo chciałem kupić kolejnego krossa ale jeden poleca gravela a drugi szosę endurance (chyba tak). No i na tym ich polecenia się koncza- zero konkretnych modeli czy marek bo oni sami budowali sobie rowery.
Nie kręcilem nigdy dużych dystansów (do 100km dziennie) ze względu na charakter pracy ale teraz mieszkam w innym miejscu i okolice plus sytuacja w pracy zachęca aby kręcić km niemalże tylko asfaltem więc ich propozycja będzie lepsza niż kolejny level od krossa. Tylko co wybrać ? Problemem ciągle jest dostępność. Byłem już niemalże zdecydowany na Specialized Sirrus 3.0 r nie było rozmiaru a jak był to brat od szosy zasiał we mnie niepewność czy kierownica baran nie będzie lepsza skoro chce dużo jeździć. Zgłupiałem. Nigdy nie miałem kierowcy barana i zatrzymałem się na kołach 26" 😅

Mieszkam w UK czytam tutejsze fora i nie wiem już co myśleć.
Jedyne na czym mi zależy to aby był wygodny i miał dobre hamulce co bym mógł się zatrzymać z moim ciężkim dupskiem.

Trochę poszukalem i takie coś znalazłem
Trek domane al4 disc
Trek emonda alr4
Specialized diverge elite e5
Specialized sirrus 3.0
Ribble Endurance SL Disc
Ribble R872 Disc
Ribble Endurance SL Disc

Byłem u przedstawiciela specialized  i trek- dramat. Nic na stanie aby nawet zobaczyć jak się trzyma barana a doradzenie wygląda standardowo - coś za max budżet jaki moge przeznaczyć

Czy wg Was jest coś wartego uwagi -może poza lista? Max budżet to do 10k PLN choć jak wydam połowę nic się nie stanie 🙈 z góry zaznaczam że nie zamierzam brać udziału w żadnych zawodach czy czymś takim oraz że ważę ponad 100 więc wolę sobie darować carbo ramy

 

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trek i spec mają wysokie ceny w stosunku do tego jaki mają osprzęt.

W UK jest planetx, mają własne marki, w dobrych cenach. Możesz sprawdzić. Nie wiem jak z dostępnością.

Oprócz tego rowery cube, giant, merida powinny mieć nieco lepszy stosunek ceny do oferty w tym rejonie cenowym niż trek/spec.

Czy szosa endurance czy gravel, czy fitness... ciężko stwierdzić po tym co piszesz.

Szosa jak zamierzasz jeździć tylko po asfalcie (choć nowe szosy endurance nierzadko pozwalają wsadzić opony 35c co wystarczy na niewymagający teren) i robić długie i szybkie jazdy (100 km+ oraz 30 km/h+), gravel jak zamierzasz jeździć w różnym terenie długie i/albo szybkie trasy, a fitness w teorii najwolniejszy (choć też zależy od opon w przypadku gravela) z w/w, ale też najtańszy (brak drogich klamkomanetek), dla większości wystarczająco żwawy i lekki, najlepszy do miasta, ale przy prędkościach 30km/h+ będzie większy opór powietrza (brak dolnego chwytu), a przy dłuższych jazdach (powiedzmy 100 km+) może brakować alternatywnych miejsc na dłonie (choć dodanie rogów nieco problem zmniejszy).

 

 

 

 

Gość Piotr
Napisano

Super dzięki za odp. Już sprawdzam co ciekawego mają. Nigdy nie myślałem o tytanowej ramie ale będę musiał trochę poczytać o tym bo carbonu się boje 😛

Napisano

Jak nie wiesz na co się zdecydować to może cos uniwersalnego, czyli szosa z możliwością włożenia opon 35c lub nawet 38c. Przykładem może być giant contend ar 1,2,3 lub giant defy. W przypadku contenda zostanie Tobie jeszcze na drugi komplet kół. Jedne koła na szosę 25c lub 28c , drugie z oponą gravelową 35c lub 38c i masz problem załatwiony😀. Oczywiście nie mówię, że to ma być coś od gianta. Bardziej podpowiadam trop.

Napisano

Masz wrażenie, że giant będący jedną z marek o najlepszym stosunku jakość/cena jest przepłacony ale tytanowa rama będącą stricte biżuterią jest już ok?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...