Skocz do zawartości

[hamulce] XT M8120 czy XTR M9100


bogus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Forumowicze,

Potrzebuję rady odnośnie hamulców. Zdecydowałem, że nowe będą ze stajni Shimano, mimo ich wad i zalet.

Stanąłem wobec tego przed wyborem XT czy XTR, niższe grupy nie wchodzą w grę.

Co wybrać do XC i przyszłościowo Trailu?

Dlaczego porównuję 4 tłoczki do dwóch, a dlatego, że pomiędzy XT M8100 a M8120 różnica w cenie jest żadna a w masie tylko 20 gram, więc pomijalna. Zestawiam je z XTR M9100 ponieważ tutaj jest spory zysk na wadze, a znów 4 tłoczki M9120 cenowo się nie różnią od dwoch, a wagowo są niewiele lżejsze niż XT M8120.

Zastanawiam się jeszcze nad tym dziwnym kolorem XTRów, ale to temat na inną dyskusję.

Co polecacie, dlaczego i co warto wybrać?

Tarcze które planuje to RT-86.

Pomijam różnicę cenową pomiędzy tymi modelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te XTR M9100 ale nie mogę porównać do XT, które wymieniłeś. W sumie nic szczególnego nie mogę nawet powiedzieć o tych XTR. Hamują - hamują. Ciężko będzie znaleźć osobę, która mniej więcej w tym samym okresie czasu miała możliwość jazdy podobnym lub tym samym rowerem na wszystkich wymienionych hamulcach. Wówczas mogłaby coś sensownego powiedzieć. Bo teorie każdy zna. Cztery mocniej niż dwa. XTR dwa razy drożej niż XT czy jakoś podobnie bo nawet nie sprawdzałem. Ile ważysz? Chcesz kupić do tego Scotta fulla na przyszłość czy do obecnego roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

XT kosztują w granicach 800 za komplet, a XTR 1600.

Ważę 82 kg.

Nigdy nie wspominałem o zakupie Scotta, skąd takie rewelacje? Ponadto Scott nigdy nie był numerem 1 na liście moich priorytetów i raczej to się nie zmieni.

Kupuję do obecnego roweru z perspektywą modernizacji całej reszty w przyszłości, łącznie z ramą i kołami, więc obecny set nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, zdaje się, że pomyliłem Cię z innym użytkownikiem odnośnie Scotta. A jaki chcesz mieć osprzęt?. Jak XT to może lepiej również takie hamulce kupić. Bo przecież XTR nie będzie hamował dwa razy lepiej niż XT. Może być odwrotnie. A jednak cena XTR jest dwa razy większa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie zastanawiam się nad tym jaki mogę mieć osprzęt. Wstępnie celuję w hamulce Shimano a napęd Sram, ale to może się zmienić.

Generalnie dla mnie najważniejsze żeby wybrać dobre hamulce, przyszłościowe.

Tak jak napisałem nie rozważam dwóch tłoczków XT bo różnica w wadze w porównaniu z czterema to 18 gramów na sztukę, więc pomijalna. Tak samo nie rozważam 4 tłoczków XTR, bo tu zysk w porównaniu do 4 w XT to 25 gramów, a zakładam, że różnicy w hamowaniu nie zauważę.

Pozostają 4 XT vs 2 XTR. Tyle i aż tyle 😉

Wagowo 410g vs 312g. Oczywiście wagi podane z tarczami z danych grup. W związku z tym przy tarczach RT-86 różnica będzie nieco mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważ jeszcze Level Ultimate. Dla szybkiego porównania:

- skuteczność hamowania taka sama obydwu ale XTR hamuje gwałtowniej niż Level. Przekładając to na język ludzki, jeśli do zablokowania tylnego koła w XTR potrzeba siły X to do tego samego w Levelach potrzeba siły 2X. Czyli inne operowanie klamką. W XTR delikatniejsze w Levelach większy nacisk. Ja to tak odczuwam bo mogę w każdej chwile porównać mając te i te

- cena, wygląd, serwis - to już zależy od użytkownika, co kto lubi, co jak komu wychodzi, na co kogoś stać i ile chce wydać

20220130_133424.jpg

20220130_133436.jpg

20220130_133700.jpg

20220130_133728.jpg

20220130_133741.jpg

20220130_133411.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w swojej maszynie XT8120 4tłoki - wytrzymały pół sezonu, rozciekły się. Zmieniłem na XTR ze względu na niższą wagę ale ich zero-jedynkowa praca i brak modulacji sprawiły, że wylądowały na sprzedaż. Obecnie mam już 2 sezon Level Ult i jestem z nich najbardziej zadowolony. Trzeba włożyć trochę pracy żeby je odpowietrzyć zgodnie ze sztuką, ale potem jest żyleta i co najważniejsze dla mnie to cechuje je doskonała modulacja. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

gryzigarnek

 

3 godziny temu, sznib napisał:

gryzigramków

gramków nie garnków :D :D :D 

 

Cytat

 

The gram (originally gramme;[1] SI unit symbol g) is a unit of mass in the metric system.

Originally defined as of 1795 as "the absolute weight of a volume of pure water equal to the cube of the hundredth part of a metre [1 cm3], and at the temperature of melting ice",[2] the defining temperature (~0 °C) was later changed to 4 °C, the temperature of maximum density of water.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupowanie xtr nic nie wnosi na plus. Jeśli wybierzesz 9100, czyli dwutłoczek "krosiarski" to wybitnie stracisz.  

Po pierwsze- 9100 w porównaniu do 8120 czy 9120 nie ma servo wave. 

Po drugie 9100, z dużym prawdopodobieństwem jak jego poprzednicy,  jest zwyczajnie słaby. Miałem  xtry wersja 980 I 970 i odczuwalnie były słabe. 

970tki kupiłem razem z rowerem. Fabrycznie z tarczami 180/160 oferiwały kiepską moc. Te heble trafiły do roweru mojego kolegi,  sprzedałem je w zestawie,  na tarczach 203/180 I w warunkach polowych był zszokowany jak są mizerne. W drugim bajku miał równocześnie avidy juicy 7 oferujące więcej mocy na mniejszych tarczach. 

Potem kupiłem 980tki, nie podobała mi się praca dźwigni z servo wave np w xt czy slx. Miałem shimano bez i z servo i dźwignia hebli z servo była odczuwalnie gumowata,  a bez - z twardym punktem docisku. 

980 jak jego poprzednik był wyczuwalnie słabszy od niższych modeli. Używałem ich w rowerze miejskim, na slickach 1 cal z tarczami 180/160 ale one i tak pracowały drętwo. 

Pominę aspekt trwałości,  bo tu nie ma odstępstw od ogółu shimano (które wg mnie są denne) ale jeszcze jeden element był istotny: ergonomia dźwigni. Sama jej "łopatka" w 980tce była o innym kształcie,  bardziej zaokrąglona od przodu i węższa, przez co bardzo niewygodna. Tak jakby trzymać pod pierwszym zagięciem palca cienki okrągły długopis. Nie wiem jak w 9100, bo ciężko znaleźć detalicznej zdjęcia od przodu,  ale mam wrażenie że jest to samo. 

Dźwignia jest karbonowa. Czy to plus  - nie mnie oceniać. 

W dniu 29.01.2022 o 10:59, marcusling napisał:

Ja mam te XTR M9100 ale nie mogę porównać do XT, które wymieniłeś. W sumie nic szczególnego nie mogę nawet powiedzieć o tych XTR. Hamują - hamują. Ciężko będzie znaleźć osobę, która mniej więcej w tym samym okresie czasu miała możliwość jazdy podobnym lub tym samym rowerem na wszystkich wymienionych hamulcach. Wówczas mogłaby coś sensownego powiedzieć. Bo teorie każdy zna. Cztery mocniej niż dwa. XTR dwa razy drożej niż XT czy jakoś podobnie bo nawet nie sprawdzałem. Ile ważysz? Chcesz kupić do tego Scotta fulla na przyszłość czy do obecnego roweru?

Zrobisz zdjęcie wnętrza zacisku 9100? Tak żeby było widać tłoczki,  szczególnie ich kolor. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@toboA dlaczego chciałbyś abym zrobił zdjęcia wnętrza zacisku?

Piszesz, że xtr 9100 są słabe ale ich nie miałeś w zasadzie? Ja mogę napisać, że hamują bardzo dobrze. Używam zwykłych klocków żywicznych a nie metalicznych. 

I pytanie - jakie są dobre hamulce? niezniszczalne jeśli chodzi o trwałość i super mocne. Co to znaczy mocne w ogóle? Bo jak zablokujemy tylne koło - a moimi xtrami można to bardzo łatwo zrobić to to już nie jest hamowanie tylko ścieranie opony. W rowerze nie ma ABSu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...