Mod Team bogus Napisano 29 Stycznia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Forumowicze, Potrzebuję rady odnośnie hamulców. Zdecydowałem, że nowe będą ze stajni Shimano, mimo ich wad i zalet. Stanąłem wobec tego przed wyborem XT czy XTR, niższe grupy nie wchodzą w grę. Co wybrać do XC i przyszłościowo Trailu? Dlaczego porównuję 4 tłoczki do dwóch, a dlatego, że pomiędzy XT M8100 a M8120 różnica w cenie jest żadna a w masie tylko 20 gram, więc pomijalna. Zestawiam je z XTR M9100 ponieważ tutaj jest spory zysk na wadze, a znów 4 tłoczki M9120 cenowo się nie różnią od dwoch, a wagowo są niewiele lżejsze niż XT M8120. Zastanawiam się jeszcze nad tym dziwnym kolorem XTRów, ale to temat na inną dyskusję. Co polecacie, dlaczego i co warto wybrać? Tarcze które planuje to RT-86. Pomijam różnicę cenową pomiędzy tymi modelami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Ja mam te XTR M9100 ale nie mogę porównać do XT, które wymieniłeś. W sumie nic szczególnego nie mogę nawet powiedzieć o tych XTR. Hamują - hamują. Ciężko będzie znaleźć osobę, która mniej więcej w tym samym okresie czasu miała możliwość jazdy podobnym lub tym samym rowerem na wszystkich wymienionych hamulcach. Wówczas mogłaby coś sensownego powiedzieć. Bo teorie każdy zna. Cztery mocniej niż dwa. XTR dwa razy drożej niż XT czy jakoś podobnie bo nawet nie sprawdzałem. Ile ważysz? Chcesz kupić do tego Scotta fulla na przyszłość czy do obecnego roweru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Stycznia 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 XT kosztują w granicach 800 za komplet, a XTR 1600. Ważę 82 kg. Nigdy nie wspominałem o zakupie Scotta, skąd takie rewelacje? Ponadto Scott nigdy nie był numerem 1 na liście moich priorytetów i raczej to się nie zmieni. Kupuję do obecnego roweru z perspektywą modernizacji całej reszty w przyszłości, łącznie z ramą i kołami, więc obecny set nie ma tu nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Przepraszam, zdaje się, że pomyliłem Cię z innym użytkownikiem odnośnie Scotta. A jaki chcesz mieć osprzęt?. Jak XT to może lepiej również takie hamulce kupić. Bo przecież XTR nie będzie hamował dwa razy lepiej niż XT. Może być odwrotnie. A jednak cena XTR jest dwa razy większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Stycznia 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Nie zastanawiam się nad tym jaki mogę mieć osprzęt. Wstępnie celuję w hamulce Shimano a napęd Sram, ale to może się zmienić. Generalnie dla mnie najważniejsze żeby wybrać dobre hamulce, przyszłościowe. Tak jak napisałem nie rozważam dwóch tłoczków XT bo różnica w wadze w porównaniu z czterema to 18 gramów na sztukę, więc pomijalna. Tak samo nie rozważam 4 tłoczków XTR, bo tu zysk w porównaniu do 4 w XT to 25 gramów, a zakładam, że różnicy w hamowaniu nie zauważę. Pozostają 4 XT vs 2 XTR. Tyle i aż tyle 😉 Wagowo 410g vs 312g. Oczywiście wagi podane z tarczami z danych grup. W związku z tym przy tarczach RT-86 różnica będzie nieco mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Kup zatem XTR. Nic więcej już nie można. A i tak będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 29 Stycznia 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Masz może zdjęcia swoich XTRów? Chciałbym zobaczyć jak one wyglądają w rzeczywistości, bo na zdjęciach w internetach są w przedziwnie wyglądających kolorach, bo każdy podkręca zdjęcie żeby pięknie wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Zrobię i wrzucę jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 Rozważ jeszcze Level Ultimate. Dla szybkiego porównania: - skuteczność hamowania taka sama obydwu ale XTR hamuje gwałtowniej niż Level. Przekładając to na język ludzki, jeśli do zablokowania tylnego koła w XTR potrzeba siły X to do tego samego w Levelach potrzeba siły 2X. Czyli inne operowanie klamką. W XTR delikatniejsze w Levelach większy nacisk. Ja to tak odczuwam bo mogę w każdej chwile porównać mając te i te - cena, wygląd, serwis - to już zależy od użytkownika, co kto lubi, co jak komu wychodzi, na co kogoś stać i ile chce wydać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Stycznia 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 Dzięki za fotki. Leveli nie rozważam z jednego powodu - mam teraz model T a cała seria niewiele się różni, zwłaszcza pod względem siły hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 Ale jak masz slx, xt i xtr we wzorowej kondycji to czy różnią się siłą hamowania? Tak samo nie. Po prostu - waga, trochę karbonu na klamkach itp i większa cena - takie to są różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Stycznia 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 Pewnie znacząco nie, bardziej chodzi mi o to, że zmiana na dowolne Level nic nowego nie wniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turzol Napisano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2022 Miałem w swojej maszynie XT8120 4tłoki - wytrzymały pół sezonu, rozciekły się. Zmieniłem na XTR ze względu na niższą wagę ale ich zero-jedynkowa praca i brak modulacji sprawiły, że wylądowały na sprzedaż. Obecnie mam już 2 sezon Level Ult i jestem z nich najbardziej zadowolony. Trzeba włożyć trochę pracy żeby je odpowietrzyć zgodnie ze sztuką, ale potem jest żyleta i co najważniejsze dla mnie to cechuje je doskonała modulacja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2022 Mam na przedniej osi SLX M7120, może się mylę, ale wydaje mi się, że od M8120 różni się tylko masą. Wcześniej w tym samym rowerze miałem starego SLXa M765 i o ile zmiana w czułości jak i sile hamowania jest wyczuwalna to będąc "w Twoich butach" wybrałbym XTR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokole Napisano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2022 Osobiście mam zaciski MT 420 4 tłoczki do tego przewód BH 90 w połaczeniu z klamkami Deore m6000. Tarcze rt 66/203 i bardzo dobrze mnie zatrzymuja a waga 3 cyfrowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 2 Lutego 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego 2022 O zatrzymywanie raczej się nie obawiam. Zarówno 4-tłok zahamuje, jak i 2-tłok. Kwestia co spisze się lepiej przy mojej jeździe i patrząc perspektywicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Lutego 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego 2022 IMO, XTRy są dla zawodników albo gryzigramków z zasobnym portfelem. Sam bym nigdy nie kupił, działanie takie samo jak XT czy nawet SLX, a różnica niewielka w wadze. Jak się nie ścigasz to jedyny powód zakupu XTRów do szpan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 2 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2022 A gryzigarnek to kto to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 2 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2022 Cytat gryzigarnek 3 godziny temu, sznib napisał: gryzigramków gramków nie garnków Cytat The gram (originally gramme;[1] SI unit symbol g) is a unit of mass in the metric system. Originally defined as of 1795 as "the absolute weight of a volume of pure water equal to the cube of the hundredth part of a metre [1 cm3], and at the temperature of melting ice",[2] the defining temperature (~0 °C) was later changed to 4 °C, the temperature of maximum density of water. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Lutego 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego 2022 Kurde, autokorekta zaszalała, a ślepy Sznib nie zauważył Godzinę temu, marcusling napisał: A gryzigarnek to kto to jest? To taki ktoś, kto gryzie garnki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 Kupowanie xtr nic nie wnosi na plus. Jeśli wybierzesz 9100, czyli dwutłoczek "krosiarski" to wybitnie stracisz. Po pierwsze- 9100 w porównaniu do 8120 czy 9120 nie ma servo wave. Po drugie 9100, z dużym prawdopodobieństwem jak jego poprzednicy, jest zwyczajnie słaby. Miałem xtry wersja 980 I 970 i odczuwalnie były słabe. 970tki kupiłem razem z rowerem. Fabrycznie z tarczami 180/160 oferiwały kiepską moc. Te heble trafiły do roweru mojego kolegi, sprzedałem je w zestawie, na tarczach 203/180 I w warunkach polowych był zszokowany jak są mizerne. W drugim bajku miał równocześnie avidy juicy 7 oferujące więcej mocy na mniejszych tarczach. Potem kupiłem 980tki, nie podobała mi się praca dźwigni z servo wave np w xt czy slx. Miałem shimano bez i z servo i dźwignia hebli z servo była odczuwalnie gumowata, a bez - z twardym punktem docisku. 980 jak jego poprzednik był wyczuwalnie słabszy od niższych modeli. Używałem ich w rowerze miejskim, na slickach 1 cal z tarczami 180/160 ale one i tak pracowały drętwo. Pominę aspekt trwałości, bo tu nie ma odstępstw od ogółu shimano (które wg mnie są denne) ale jeszcze jeden element był istotny: ergonomia dźwigni. Sama jej "łopatka" w 980tce była o innym kształcie, bardziej zaokrąglona od przodu i węższa, przez co bardzo niewygodna. Tak jakby trzymać pod pierwszym zagięciem palca cienki okrągły długopis. Nie wiem jak w 9100, bo ciężko znaleźć detalicznej zdjęcia od przodu, ale mam wrażenie że jest to samo. Dźwignia jest karbonowa. Czy to plus - nie mnie oceniać. W dniu 29.01.2022 o 10:59, marcusling napisał: Ja mam te XTR M9100 ale nie mogę porównać do XT, które wymieniłeś. W sumie nic szczególnego nie mogę nawet powiedzieć o tych XTR. Hamują - hamują. Ciężko będzie znaleźć osobę, która mniej więcej w tym samym okresie czasu miała możliwość jazdy podobnym lub tym samym rowerem na wszystkich wymienionych hamulcach. Wówczas mogłaby coś sensownego powiedzieć. Bo teorie każdy zna. Cztery mocniej niż dwa. XTR dwa razy drożej niż XT czy jakoś podobnie bo nawet nie sprawdzałem. Ile ważysz? Chcesz kupić do tego Scotta fulla na przyszłość czy do obecnego roweru? Zrobisz zdjęcie wnętrza zacisku 9100? Tak żeby było widać tłoczki, szczególnie ich kolor. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 16 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 @toboA dlaczego chciałbyś abym zrobił zdjęcia wnętrza zacisku? Piszesz, że xtr 9100 są słabe ale ich nie miałeś w zasadzie? Ja mogę napisać, że hamują bardzo dobrze. Używam zwykłych klocków żywicznych a nie metalicznych. I pytanie - jakie są dobre hamulce? niezniszczalne jeśli chodzi o trwałość i super mocne. Co to znaczy mocne w ogóle? Bo jak zablokujemy tylne koło - a moimi xtrami można to bardzo łatwo zrobić to to już nie jest hamowanie tylko ścieranie opony. W rowerze nie ma ABSu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Lutego 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 Dobre; odpowiednia moc przy silniejszym ściśnięciu klamki, a przed dobra modulacja. Po to właśnie żeby niepotrzebnie nie blokować koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 16 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 To tak jest w Levelach ultimate.. W xtrach 9100 bardziej zero jedynkowo. Poza tym każdy lubi coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 16 Lutego 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 Panowie, doedukujcje mnie. XT M8100 mają servo, a XTR M9100 nie ma? Wydawało mi się, że wszystkie hamulce od XT mają servo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.