Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szkoda, że wcześniej nie widziałem tego tematu. Po tygodniu jazdy wyrzuciłem z Ruuta Schwalbe G-One Allround 40mm. Wrażenia następujące: twarde, przyczepność do asfaltu słaba, a mimo to odczuwalny opór, w teren nie wjechałem. Ważna uwaga: porównanie mam tylko do drutów Race King...

Właśnie wrzucam Terra Speed (40 mm), także jak jesteś zainteresowany to je zważę i pomierzę, ale z wrażeniami z jazdy wstrzymam się dopóki trochę nie nakręcę.

Napisano

Jeżeli miałeś zwykłą wersję zwijaną G-One, to mają tragiczne opinie. Zresztą ta droższa wersja, też wcale nie wypada dobrze w testach.

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews

Jeżeli chodzi o Terra Speed, to tak jak pisałem, zniechęciły mnie dwie rzeczy. Rozmiar, bo realnie to podobno 38mm. Szybkie zużycie, bo widziałem zdjęcia po 400km gdzie bieżnik był naprawdę mocno zniszczony.

Tak czy inaczej, jak założysz i zmierzysz możesz wrzucić. Może akurat komuś się przyda, a ja też chętnie zobaczę.

Napisano

Szerokość faktyczna opony będzie zależeć od rozmiaru wewnętrznej szerokości obręczy. U mnie obręcz ma 24mm co przy oponie 45c jest 45mm przy 3 barach na bez dętce, akurat nie sprawdzałem ile jest mając dętki, ale pewnie będzie tak samo. 

Napisano
W dniu 7.02.2022 o 12:34, marcesco napisał:

Szkoda, że wcześniej nie widziałem tego tematu. Po tygodniu jazdy wyrzuciłem z Ruuta Schwalbe G-One Allround 40mm. Wrażenia następujące: twarde, przyczepność do asfaltu słaba, a mimo to odczuwalny opór, w teren nie wjechałem. Ważna uwaga: porównanie mam tylko do drutów Race King...

Właśnie wrzucam Terra Speed (40 mm), także jak jesteś zainteresowany to je zważę i pomierzę, ale z wrażeniami z jazdy wstrzymam się dopóki trochę nie nakręcę.

Zamontowałeś? Mierzyłeś? Jakieś pierwsze wrażenia?

Napisano
14 godzin temu, skom25 napisał:

Zamontowałeś? Mierzyłeś? Jakieś pierwsze wrażenia?

Tak. Masa poniżej.

Zapomniałem zmierzyć, przepraszam, dzisiaj sprawdzę. Co do pierwszych wrażeń to przejechałem chyba 40 km także nic nie powiem. Odezwę się za jakiś czas, jeśli nadal będziesz zainteresowany 🙂

20220204_175342.jpg

Napisano

No i widzę że niestety przytyły. Pierwszy wypust był +/- 20g lżejszy od wagi katalogowej, co dawało około 420g. Świetny wynik jak na takie opony, no ale najwyraźniej coś zmienili.

Napisano

A ja dzisiaj zmierzyłem Speedero 40c. Przy 2.5 Bara mierzyły minimalnie poniżej 42mm. 

Napisano (edytowane)

Racja, też o tym czytałem i przypomniałem sobie dopiero jak napisałeś. Z tego co pamiętam, podnieśli też bieżnik o jakąś minimalną wartość.

Co ciekawe, katalogowo Terra Trail są lżejsze niż Terra Speed, mimo że mają więcej bieżnika.

Edytowane przez skom25
Napisano

Apropo wagi i niejasnych działań producentów. Ta sama opona, różnica jest w kolorze ścianki bocznej.

tufo-tire-gravel-speedero-28-700-x-40c-b

TUFO Tire Gravel Speedero 28 | 700 x 40C black

Ciekawe jest to, że nawet czarna opona jest jasna w środku. Strzelam że te z jasną ścianką, nie mają dodatkowego paska czarnej gumy po boku. Tylko to raczej nie jest 50 gramów na oponę.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Odkopuję temat z aktualizacją nt. Terra Speed 40c.

Najechane obecnie 400 km, od początku na mleku, głównie po leśnych szutrach (drogi pożarowe) i leśnych traktach turystycznych; około 30% przebiegu to ścieżki rowerowe (asfalt lub kostka). Stan bieżnika tylnej opony na zdjęciu poniżej:

 Myślę, że zużycie jest w normie, absolutnie niemożliwe jest aby ktoś dojechał te opony po 400 km.

Po mieście jeżdżę na ~2.1 bara, przy mojej wadze jest to najlepszy kompromis między komfortem a oporami toczenia. Przy 2.5 bara opona toczy się niezwykle lekko ale dla mnie jest już zdecydowanie za twardo. Z kolei w lesie, przy bardziej ambitnych (jak na gravel) trasach schodzę do około 1.6 bara i trakcja jest świetna. Głębokie piaski też są do przejechania ale to już jest walka, kilka razy mnie wysadziło z siodła.

Generalnie kompromis między prędkością a trakcją w tej oponie jest naprawdę udany, osobiście nie szedłbym w Terra Trail.

Przypomniało mi się jeszcze, że G-One kiepsko zachowywały się w zakrętach na drodze asfaltowej czy brukowej, Continentale są przewidywalne w każdych warunkach, no oprócz błota 😉.

 

20220414_122410.jpg

Napisano (edytowane)

Ile wyszła Ci realna szerokość? Jak szerokość wewnętrzna obręczy?

Dalej jeżdżę na Tufo Speedero, co do przyczepności i oporów toczenia zastrzeżeń nie mam, ale wydaje mi się że komfort nieco pozostawia do życzenia. Określiłbym tę oponę jak "tępą".

Edytowane przez skom25
Napisano
W dniu 14.02.2022 o 08:30, marcesco napisał:

Terra Speed przy 3.0 bar równe 40 mm na obręczy 21 mm

🙂

Ja najbardziej ubolewałem nad komfortem po przesiadce z mtb, ale teraz mam już ciśnienia sprawdzone i jestem bardzo zadowolony.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Hej @Skom25 takie pytanie bo mam podobny dylemat. Obecnie jestem na Schwalbe G-One Allround 40-622 i po kolejnym już chyba 6 przebiciu (od połowy stycznia i zrobieniu 1800 km) mam dosyć. Nie wiem o co chodzi bo na Cross'ie ani MTB zasadniczo przez ostatnie kilka lat nie miałem żadnego kapcia, a teraz istna pandemia. Stawiam że to opona bo cały czas jeżdżę wokół komina - głównie asfalt (przede wszystkim Wartostrada) i trochę szutrów (15%) bo tego to przypadkowym pechem nazwać nie można. Chciałbym cię spytać jak się spisuje to Speedero które masz - właśnie pod kątem odporności na przebicie, przyspieszenia i trochę bardziej dynamicznych treningów/ustawek na asfalcie? W czym polega trudność w zakładaniu o której wspominałeś? Nie mam wielkiego doświadczenia na tym polu wymian, bo zmieniałem tylko to Schwalbe i też ot tak nie wskakuje tylko trzeba się ponapinać i pomęczyć trochę (szczególnie żeby się równo ułożyła - ma ktoś jakąś radę? mydło/ludwik są i nie chce siedzieć równo) i mam wrażenie że te zwijane opony powinny wchodzić trochę lepiej jak drutowe. A jeszcze co do wagi - producent oficjalnie podaje Speedero 440g a tu taka różnica in + (myślę o czarnej i waga też była dla czarnej).

Napisano

Tutaj masz tabelę opon gravelowych uszeregowaną pod względem odporności na przebicie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?orderby=pr

G-One wypadają słabiutko stąd te problemy. Generalnie opony gravelowe nie mają tak dużej odporności jak opony np. turystyczne. Tylko te z samego szczytu tabeli zbliżają się do nich pod tym względem. Jak będziesz chciał mieć jeszcze trochę bieżnika na oponie to zostaje praktycznie tylko jedna: Panaracer GravelKing SS Plus.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@mt.mac

Mam podobne opony tylko w wersji 45 ( G-one bite ), teren w jakim się poruszam to począwszy od asfaltów a skończywszy na luźnym tłuczniu, czy ostrym żwirku jeszcze nigdy przebite nie zostały, fakt że jeżdżę na mleku ale i tak nie ma śladu po jakimś przebiciu. Możesz mieć najwyraźniej mega pecha, albo na bardzo niskim cieśnieniu jeździsz, albo coś siedzi w oponie - a nawet nie można wykluczyć jakiegoś sabotażysty. U nas był kiedyś taki "cfaniak" który sobie robił pułapki z nudów, a zza firanki kukał efekty swojej pracy, szybko się nim zajęli. Inny przykład to rybiarze i całe pęczki starych haczyków porozrzucane po ścieżkach ( wiadomo że to tak emocjonujące hobby że nie zbliżać się na 100m ), a jeszcze inny to drwale i leżące po ziemi wszędzie szpikulce do znakowania. 

W ogóle jak taki problem z kapciami to spróbować na mleko przejść. 

Napisano
4 godziny temu, mt.mac napisał:

uż chyba 6 przebiciu (od połowy stycznia i zrobieniu 1800 km) mam dosyć.

1800km to trochę za mało, żeby opona się skończyła. Coś musi być wbite. Odwróć oponę na lewą stronę i szukaj. Jak nic nie ma to wtedy kup coś innego.

Patrząc na ten wykaz opon, moje poprzednie to Maxxis Rambler, które okupują w tym rankingu miejsca pod sam koniec, wytrzymały 5000km zanim je wywaliłem, bo pod koniec faktycznie przebijałem je często, gęsto i namiętnie ;) Ale do tego momentu były ok. Wcześniej przebiłem je raz czy drugi ale te zdarzenia dzieliło z 1000km.

Obecnie Tufo Thundero, nie wiem ile mają, ze 2k km to jeszcze nie złapałem kapcia. Wtedy jeszcze nie było ich testów na rollingresistance. 
Chociaż początkowo jeździłem na mleku i udało mi się je przebić na pierwszych 100km :) Mleko zadziałało ale, że tak powiem niechętnie, bo problem co jakiś czas powracał z tą samą dziurą. Potem wróciłem do dętek i od tego czasu mam spokój.

A swoją drogą ma ktoś dostęp do wersji pro tej strony z oporami? W wersji darmowej dla niskiego ciśnienia jest spora różnica między Thundero, a Ramblerem. Tymczasem w praktyce tego nie czuję i ciekaw jestem jak to w testach wyszło dla wyższych ciśnień.

Napisano

Tufo Gravel Thundero 40

Rolling Resistance
High Air Pressure
(54 psi / 3.7 bar)18.0 Watts
CRR: 0.00540

Rolling Resistance
Medium Air Pressure
(45 psi / 3.1 bar)19.1 Watts
CRR: 0.00573

Rolling Resistance
Low Air Pressure
(36 psi / 2.6 bar)21.2 Watts
CRR: 0.00635

Rolling Resistance
Extra Low Air Pressure
(27 psi / 1.9 bar)25.0 Watts
CRR: 0.00749

Maxxis Rambler EXO/TR 120 TPI 40

Rolling Resistance
High Air Pressure
(50 psi / 3.4 bar)23.8 Watts
CRR: 0.00713

Rolling Resistance
Medium Air Pressure
(42 psi / 2.9 bar)25.5 Watts
CRR: 0.00764

Rolling Resistance
Low Air Pressure
(33 psi / 2.3 bar)28.8 Watts
CRR: 0.00863

Rolling Resistance
Extra Low Air Pressure
(25 psi / 1.7 bar)34.5 Watts
CRR: 0.01034

   
   
   
   
  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano


Dzięki @chrismel całkiem przydatna stronka. Wiem że z Panaracer GravelKing był problem z odprowadzaniem wody - bo były zabudowane na bokach, jeszcze nie sprawdzałem, może to już poprawili. Popatrzę sobie może coś ciekawego wpadnie. Szkoda wydawać bez przerwy kasę na dętki może jedna inwestycja w solidną oponę się opłaci.

@Mandoleranróżne trasy są więc nie zakładam "sabotażysty" a domowników raczej wykluczam :) ciśnienie zasadniczo kontroluję, pozostałe opcje raczej też nie wchodzą w grę, zatem mega pech i/lub słabe oponki. Myślę o mleku ale jeszcze mi brak przekonania, a w serwisie powiedzieli mi że przy 5 bar'ach mleko to już słabo więc raczej mnie zniechęcili do tego trochę. Zobaczę....

@kipciorjeszcze się nie skończyła tylko mnie 😡😤 irytuje jej ciągłe przebijanie. Sprawdziłem już sam oba laczki i wewnątrz są czyste, więc to nie to. Na razie jeszcze zaciskam zęby,  modlę się o lepsze szczęście i myślę nad mlekiem. Co dalej czas pokaże, zestaw naprawczy który spróbowałem nic nie pomógł więc już przezornie biorę nową dętkę.

A tak swoją drogą to czy na połatanych jeździcie czy raczej od razu śmietnik? Jedną mam po dwóch przejściach i zastanawiam się czy jej założenie nie grozi 💥 aczkolwiek zrobiona jest solidnie i ciśnienie trzyma "na sucho".

Napisano

@mt.macw rowerze trekkingowym mam od 11 lat założone opony z porządną wkładką antyprzebiciową (aktualnie Schwalbe Marathon Mondial). W tym czasie zrobiłem na nim około 90.000 km. Ani jednego przebicia. Przestałem wozić dętki, pompkę, zestaw naprawczy. Dlatego do gravela wybrałem też pancerną oponę czyli wspomniany Panaracer GravelKing SS Plus. Na razie przez kilka miesięcy i ponad 6000 km przebiegu sytuacja wygląda identycznie. Jeżdżę na dętkach. Nie jest to tak szybka opona jak te z góry tabeli ale dalej zdecydowanie nie jest oponą wolną a oferuje poczucie bezpieczeństwa pod względem ewentualnych awarii.

PS. Mam 2 sztuki, czarne, w rozmiarze 38C z przebiegiem około 3000 km. Początkowo wybrałem ten rozmiar ale "w praniu" okazało się że wolę szersze, założyłem 43C no i 38C sobie leżą czekając aż się zmobilizuję i wystawię je na allegro. Gdybyś chciał to 200 zł za komplet + wysyłka. Chyba że jesteś z Warszawy to mógłbyś podjechać, obejrzeć i odebrać osobiście. Opony oczywiście w idealnym stanie bez żadnych uszkodzeń. W razie czego pisz na prv.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...