Gość Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Hej, A więc jest, ulubiony temat na zimowe wieczory. Opony do Gravela. Dotychczas miałem MTB i Gravela. MTB nastawione tylko i wyłącznie na teren. Gravel na asfalt i szutry, z naciskiem raczej na to pierwsze. MTB sprzedałem, został Gravel. Aktualnie mam Tufo Speedero 40c. Świetna opona na warunki jak powyżej, trochę upierdliwa przy zakładaniu i zdejmowaniu. Tyle że z racji że sprzedałem MTB, a pewnie czasami chciałbym jednak wjechać w znany teren, zacząłem się zastanawiać nad zmianą opon. Teren nie oznacza niczego dramatycznego. Zwykłe Mazowieckie lasy. Trochę ubitych ścieżek, trochę sypkiego piasku, tyle. Aktualne opony na ubitych ścieżkach dawały sobie radę, no ale raczej była to jazda zachowawcza, tak żeby się tylko przetoczyć. Jakikolwiek piasek powodował jednak że stawało się niebezpiecznie, takie balansowanie żeby opona tylko przejechała, bo o przyczepności nie było mowy. Aktualnie mam 40c, według producenta wchodzi 45c, ktoś wsadził nawet 50c ale miejsca to tam już po prostu nie było. Także żeby mieć zapas, brałbym bezpiecznie 40-42c. Poszukałem i moje przemyślenia są takie: Continental Terra Speed/ Trail. Speed wydaje się chyba zbyt płytki jak na piasek i ogólnie coś co z grubsza ma być terenem. Trail ma już trochę bieżnika. Obydwie opony za to podobno znikają w oczach, co widziałem na zdjęciach. Tufo Thundero. Ciekawa propozycja, ale po doświadczeniach z montażem/ demontażem Speedero, podziękuję. Schwalbe. Podobno jakoś mocno spadła, a ja jakoś nigdy nie byłem ich fanem. Dodatkowo ceny wydają się wysokie. Pirelli. Tutaj ktoś chyba upadł na bieżnik z cenami. To już jest przesada. Pojawia się natomiast zasadnicze pytanie. Czy ja potrzebuję takich opon? Czy wjechanie raz na X czasu jest warte wyższego bieżnika, a co za tym idzie wyższych oporów? Chciałbym poznać Wasze zdanie, bo samemu ciężko mi ocenić czy warto zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Jak odpowiesz sobie na zasadnicze pytanie czy potrzebujesz takich opon to można pogadać 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Moim zdaniem nie ma sensu wymieniać opon jak raz na jakiś czas wjeżdża się w trudniejszy teren. Sam chciałem do mojego Grizla zmienić, ale doszedłem do wniosku że wpierw wykończę te które były razem z rowerem. Na moją mieszaną jazdę 45c jest trochę za szerokie, ale potrafię docenić że jednak w gorszym terenie nieźle się spisują, po asfalcie jednak czuć opory. ( Schwalbe G-one Bite 45 ) Na pewno na plus tych Schwalbe że nie ma problemu z montażem/demontażem, czy przejścia na tubeless. Ale kolejne opony to na pewno będą jakieś 40 i właśnie między Pirelli Cinturato gravel H lub Continental Terra Speed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 17 minut temu, Alsew napisał: Jak odpowiesz sobie na zasadnicze pytanie czy potrzebujesz takich opon to można pogadać 😜 Wiesz, ja nadal mam minimalne doświadczenie z Gravelami. Nie mam pojęcia jaka jest różnica między drobnym bieżnikiem ( Tufo Speedero), małym (Terra Speed) czy dość sporym (Terra Trail). Nie wiem czy różnica będzie mało odczuwalna, czy może jednak będzie uczucie jakby się zarzuciło kotwicę. W MTB jest nieco inaczej. Tam jednak kostka jest dość spora. W Gravelach ( poza skrajnymi modelami), ten bieżnik naprawdę jest symboliczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Dobra napisze coś z własnego doświadczenia. - Terra Trial oponka całkiem szybka na asfalcie i przyczepna ( dużo niższa kostka bieżnika po środku ). Dzięki daleko sięgającej kostce na boki daje dobrą przyczepność również na trawersach w terenie. Wady to dość mięka mieszanka a co za tym idzie dość szybkie zużycie i sporo drobnych nacięć ( chyba tylko G-one szybciej mi jadło) to dość wąska 40stka ( na obręczy 19 mm miały 39 mm). - Vittoria Terreno Dry - szybka i komfortowa na asfalcie. Nadspodziewanie przyczepna w terenie. Na tej samej obręczy co wyżej w rozmiarze 38c miała 41 mm. Dzięki dość płaskiemu profowi najlepiej radząca sobie w piachu oponka gravelowa jaką miałem. Wady to przedewszyskim słaba przyczepność gdy pojawia się błoto i przez pół roku udało mi się mocno rozciąć obie opony ( ale wiadomo to może być kwesta pecha). - Tufo Thundero - całkiem szybka na asfalcie i bardzo żywotna opona. Dająca rade w lekkim terenie o ile nie pojawi się za dużo głębokiego błota lub piachu ( szerokość u mnie 39,5 mm). Wady to przedewszystkim dość twarda mieszanka. O ile w terenie jest w stanie delikatnie się wgryzać o tyle na mokrym asfalcie przyczepność mogła by być lepsza ( na suchym nie ma problemu). Miałem jeszcze oponki jak wspomniany G-One, Veetire XCX, Tufo Swampero czy Speedero ale one raczej nie zaliczają się do w miarę uniwersalnych opon. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Miałem w swym Rustyfarie najpierw Surly Knard 41c, potem szwabskie G-One 40c, Panaracery SK 43c no i wróciłem do knardów. Na asfalcie nie śmigają najszybciej ale i nie ma kotwicy, miałem wrażenie że Gravelking SK dawała większy opór. Jeśli to Twój rower wszechmogący to jak najbardziej zmieniaj klocki z półslikami - kilka minut roboty (zależy czy masz dusze czy mleko) a charakterystyka roweru ulega znaczniej zmianie. Inna opcja to wincyj kloca na froncie, gładko na zadzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 (edytowane) Ate rajdy 42c 70 pln drut 510g 90 pln zwijana 435g Nie jest uznawana w światku gravel 🐏 za bling bling $ więc żodyn szanyjący się jedyn z nich nawet na nią nie spojrzy. Edytowane 27 Stycznia 2022 przez Sobek82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 (edytowane) Conti At Ride? Przecież to wygląda jak Conti Cross King. Jak się na tym jeździ po śniegu? Pytam bo szukam czegoś agresywnego na przód i tył, gdyż u mnie pod Bielskiem zima jest długa i śnieżna. No i na ten moment mam dobrą Karmę od Kendy założoną na przód. Edytowane 28 Stycznia 2022 przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 (edytowane) 9 godzin temu, Nemrod82 napisał: Dobra napisze coś z własnego doświadczenia. - Terra Trial oponka całkiem szybka na asfalcie i przyczepna ( dużo niższa kostka bieżnika po środku ). Dzięki daleko sięgającej kostce na boki daje dobrą przyczepność również na trawersach w terenie. Wady to dość mięka mieszanka a co za tym idzie dość szybkie zużycie i sporo drobnych nacięć ( chyba tylko G-one szybciej mi jadło) to dość wąska 40stka ( na obręczy 19 mm miały 39 mm). - Vittoria Terreno Dry - szybka i komfortowa na asfalcie. Nadspodziewanie przyczepna w terenie. Na tej samej obręczy co wyżej w rozmiarze 38c miała 41 mm. Dzięki dość płaskiemu profowi najlepiej radząca sobie w piachu oponka gravelowa jaką miałem. Wady to przedewszyskim słaba przyczepność gdy pojawia się błoto i przez pół roku udało mi się mocno rozciąć obie opony ( ale wiadomo to może być kwesta pecha). - Tufo Thundero - całkiem szybka na asfalcie i bardzo żywotna opona. Dająca rade w lekkim terenie o ile nie pojawi się za dużo głębokiego błota lub piachu ( szerokość u mnie 39,5 mm). Wady to przedewszystkim dość twarda mieszanka. O ile w terenie jest w stanie delikatnie się wgryzać o tyle na mokrym asfalcie przyczepność mogła by być lepsza ( na suchym nie ma problemu). Miałem jeszcze oponki jak wspomniany G-One, Veetire XCX, Tufo Swampero czy Speedero ale one raczej nie zaliczają się do w miarę uniwersalnych opon. Dobrze trafiłem. A jak oceniasz przyczepność i opory toczenia jeżeli chodzi o porównanie Tufo Speedero i Terra Trail? Terra Trail miałeś z Black Chilli czy zwykłą zwijaną? Edytowane 28 Stycznia 2022 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 Jakieś opinie o Continental Terra Speed? W życiu nie czytałem bardziej mieszanych komentarzy o oponie. Jedni piszą że ściera się dość wolno i wystarcza na długo, drudzy że schodzi w oczach. Jedni że waży 20g mniej niż katalogowo, drudzy że więcej. Ktoś pisze że na luźną nawierzchnię i piasek się nie nadaje, a za chwilę oglądam filmik jak facet lata po bezdrożach a nawet błocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 Tak dorzucę Tobie coś od siebie...mając mtb na single, szosę do nabijania kilometrów po szosach płaskich różnej masci i szutrówkę to jeżdząc po szutrach, szosach, kiepskich asfaltach , brukach nie widzę sensu posiadania czegoś szerszego niż 35c. Oczywiście wjeżdżając na jakieś korzenie itp amortyzacja jest dosyć słaba. Obecnie posiadam duro moe joe 35c, waga 350gram, szybkie na szutrach i asfalcie, w błocie bardzo dobrze, na luźnym piachu oki...to jedna z tych opon po których nie spodziewasz się zbyt wiele, a później bardzo miło zaskakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 15 godzin temu, skom25 napisał: Dobrze trafiłem. A jak oceniasz przyczepność i opory toczenia jeżeli chodzi o porównanie Tufo Speedero i Terra Trail? Terra Trail miałeś z Black Chilli czy zwykłą zwijaną? Miałem Black Chilli. Speedero nieco szybsze ale nie jest to jakaś kosmiczna przewaga. Za to Triale duuużo bardziej przyczepne zarówno w terenie jak i na asfalcie i bardziej komfortowe przy tym samym ciśnieniu. Moe Joe fajne oponki. Nadspdziewanie sprawne w terenie i lekkie.U mnie problem polegał z nimi na rym, że łapałem na nich sporo kapci ( cienkie ścianiki miękka mieszanka i brak wkładki antyprzebiciowej) zaś zmleczyć mi się ich nie udało bo przepuszczały powietrze przez boczne ścianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Terra Trail bardzo spoko - to była największa opona, jaka zmieściła mi się w Inflite - 650x47mm mierzyło 44-45mm. Pojeździłem na tym po Alpach, wjechałem na Śnieżkę, przejechałem Gravel Attack w zeszłym roku, wygrałem jakiegoś płaskiego ogórka po lesie, przejechałem łatwy wyścig XC. No i zrobiłem sporo kilometrów wkoło domu Uszczelniają się prosto, kapcia nigdy nie złapałem. Na asfalcie wolniejsze tempo od mojej szosówki musiałbym zmierzyć bo wyczuć trudno. Dobrze wspominam też Ramblery, chociaż tam śladów po łataniu przebić mlekiem było sporo i ostatecznie nieszczególnie zdarte opony trafiły na "zapas" bo ciągle coś gdzieś się okresowo pociło i straciłem poczucie, że każdorazowo wrócę do domu z powietrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Teraz zastanawiam się głównie między Speed a Trail. Sporo czasu spędzam na asfalcie, no i nie wiem czy jest sens wkładania Trail. Oczywiście na asfalcie Speedero na pewno są szybsze niż nawet Speed, no ale nawet drobny piasek je pokonuje. Drobny ozmacza tyle, że na ubitej ścieżce pojawia się "plama" z piasku i rower już ucieka. Miałem też nieprzyjemność jechać po takiej bocznej, wiejskiej uliczce z ubitego i suchego piachu. Nosiło mnie od jednej do drugiej krawędzi, a ja balansowałem żeby tylko nie zaliczyć gleby. Zastanawiam się czy Speed sobie lepiej z tym poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Sugerując się tylko bieżnikiem, to Speed jest dość podobny do G-One więc w terenie powinno być nieźle. Schwalbe w terenie sobie radzą, ale mam je w 45 więc to też ma znaczenie. Mnie najbardziej ciekawi jak na asfalcie sobie radzi Continental Terra Speed, czy jest wyraźnie szybciej - ciszej niż na G-One, ale to raczej trzeba będzie samemu się przekonać, bo faktycznie opinie o Conti są mocno skrajne. Jeszcze mam 3 gracza na oku jakim jest IRC Boken Doublecross, podobno bardzo fajnie radzące się w terenie a i na asfalcie nie ma lipy, może tak być patrząc na środkową część bieżnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Mnie powstrzymuje przed Terra Speed tylko jedno. Wytrzymałość. Naprawdę, jak się poczyta, to wychodzi że przy moim okazjonalnym jeżdżeniu, wywalę komplet po dwóch sezonach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Jak na moje oko to różnica między Terra Speed a Terra Trail, to trochę wyższe klocki boczne które podczas jazdy po asfalcie nawet nie dotykają podłoża więc nie bardzo rozumiem zagadnienie. Ja bym założył Trail na przód, a Speed na tył. Ale to ja... A jak odnoszą się te opony do faktu, że głównie jeździsz po asfalcie, to już musisz sobie sam odpowiedzieć. Takie są uroki roweru gravelowego, uniwersalność ma swoje minusy jak widać. Taki zgniły kompromis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 (edytowane) Jeżdżę po asfalcie, ale jeżdżę też poza. Wszystko jest dobrze dopóki droga jest ubita. Pojawia się luźne podłoże i od razu robi się nerwowo. Przyznam że aktualne opony jadą bardzo dobrze, no ale jednak tracą nieco na tym co podałem wyżej. Sam nie wiem, a co gorsze, ciężko znaleźć kogoś kto jeździł na Terra Speed i Speedero. Niby te wystające klocki powinny dawać większą przyczepność, ale mnie to już nic nie zdziwi... Edytowane 29 Stycznia 2022 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2022 Terra Speed to jedne z najszybszych opon gravelowych: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-speed-40 Przy tym trakcje w terenie przy powinny mieć zdecydowanie lepszą niż Speedero. Terra Traile szły w terenie praktycznie jak opony przełajowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 (edytowane) Mam podobne co Ty potrzeby. Ostatecznie o wyborze zadecydowała odporność na przebicie. Na stronie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?orderby=pr po wybraniu opcji segregowania wg. niej na szczycie tabeli znalazła się m.in. opona Panaracer Gravelkig SS Plus. Uznałem że ma najkorzystniejszy stosunek opory toczenia / odporność na przebicie przy czym oferuje minimalne własności terenowe. Po kilku tysiącach kilometrów zrobionych w Warszawie i okolicy uważam że był to dobry wybór. Dość często zapuszczam się do Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Dopóki jest sucho i nie ma głębokiego piachu da się praktycznie cały zjeździć. Przejechałem też Wieliszewską Trasę Crossową z króciutkimi fragmentami gdzie musiałem rower prowadzić. Problemy zaczynają się gdy jest mokro. Na asfalcie trzymają dobrze. Ale nawet lekkie błoto to nie jest ich żywioł. Tragicznie też prowadzą się po śniegu czy lodzie. Zaryzykowałem jazdę na nich tej zimy i niestety ryzyko nie opłaciło się. Stłuczony bok, obtarta klamkomanetka. Dla porównania Schwalbe Marathon Mondial które mam w trekkingu o niebo lepiej trzymają w takich warunkach. PS. Gdyby odporność na przebicie była ważna ale nie kluczowa wybrałbym opony Pathfinder Pro 2Bliss Ready. Zakładając oczywiście podobne warunki eksploatacji. Edytowane 30 Stycznia 2022 przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 (edytowane) Poczytałem recenzje Terra Trail, Terra Speed, Tufo Speedero i Thundero. Prawdę mówiąc, to zaczynam się zastanawiać czy ja nie oczekuję nieco zbyt dużo od takich opon. Lata na MTB chyba zrobiły swoje, ciężko mi się przestawić na nieco inny poziom przyczepności. Wiadomo, są opony z wysokimi klockami, tylko po co mi takie pod Warszawę. Znalazłem dwie obszerne recenzje Tufo Speedero. W obydwu chwalona jest przyczepność na asfalcie, szutrach i ubitych leśnych ścieżkach. O śmierci w piachu też nie było jakoś szczególnie dużo. No i teraz opcje są dwie: Pierwsza. Ja nie potrafię jeszcze jeździć na Gravelu, bo lata na MTB jednak wpoiły inne przyzwyczajenia. Druga. Opony Gravelowe wcale nie dają tak dużej przyczepności jak bym się spodziewał. Chętnie bym spróbował tych Terra Speed, ale strasznie mnie boli że 50-75% czasu spędzam na asfalcie, a wtedy te opony znikną błyskawicznie. No i czy do takiej jazdy, rzeczywiście potrzeba coś więcej niż Speedero. 420 zł też nie leży na ulicy, a mam już trochę dość sprzedawania prawie nowych komponentów za ułamek ceny... Edytowane 30 Stycznia 2022 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 (edytowane) Nie jeżdziłem na Schwalbe G -one R, ale wg recenzji są bardzo uniwersalne - może warto się pochylić nad nimi. Sam chciałem je kupić, ale są tylko z brązowym bokiem. W dniu 29.01.2022 o 07:40, heavy_puchatek napisał: Dobrze wspominam też Ramblery Na Ramblerach jeździłem z dętką i -nie wiem czy to mój pech czy przypadłość opon- ale bardzo często dochodziło do przebić. Zastanawiam sie dlaczego Conti nie wyprodukuje np. Race Kingów w odpowiedniej do gravela szerokości - wg BRR maja niższe opory toczenia niż np.Terra Speed. Edytowane 30 Stycznia 2022 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 Schwalbe nie wzbudza mojego zaufania. Zbyt dużo czytałem na temat spadku jakości po 2019/2020 roku. Co ciekawe, znalazłem informację że Terra Speed przeszły jakąś ewolucję w 2021. Przybrały sporo na wadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 4 godziny temu, chrismel napisał: Dość często zapuszczam się do Mazowieckiego Parku Krajobrazowego A ja tam głównie jeżdżę. Do tego Wiązowna, Wawer, okolice nowego mostu. Jak tak patrzę na Pathfinder 2Bliss Ready, to są dość podobne do Speedero. Po bokach mają jednak dużo wyższy bieżnik. Jak Ty dajesz radę w tych okolicach na Gravelking SS Plus, to i ja chyba dam na Speedero. W zimę i na mokro nie jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2022 (edytowane) Zostaję jednak przy Tufo Gravel Speedero. Zbyt dużo niewiadomych, żeby kupować kolejne, zwłaszcza że aktualne są świeże i wcale tanie nie były. Okazało się także, że na obręczach DT montaż i demontaż jest naprawdę prosty i przyjemny. Na WTB to była droga przez mękę. Przy okazji zauważyłem ciekawy układ bieżnika, którego nie widać na pierwszy rzut oka. Co trzy kostki jest nieco większa przerwa, przez co opona pewnie nieco lepiej wcina się w podłoże. Edytowane 7 Lutego 2022 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.