hailyo Napisano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2022 Witajcie, szukam roweru który będzie dawał możliwość zjechania z asfaltu ale i również na asfalcie żeby dawał dużo radości więc oczywistym wyborem stał się gravel. Chciałbym żeby spełnił kilka moich oczekiwań, rama i widelec - karbon, wewnętrzne prowadzenie linek, hydraulika, grx (może być 1x, ale równie dobrze może być i 2x), wstępnie rozważam którąś z tych opcji: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravelowe/checkpoint/checkpoint-sl-5/p/32558/?colorCode=greendark https://www.ridley-bikes.com/en_ES/bikes/SBIXTCRID098 https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7/3244.html?dwvar_3244_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx600-2702780?product_shape=*blue+haze https://7anna.pl/product-pol-12482-Rower-Rondo-2021-Ruut-CF2.html Chciałbym aby pozycja nie była bardzo agresywna, raczej coś w stylu szosowego endurance niż racingowej, może być nawet bardzo endurance Mam też 2 komplet kół szosowych, które planuje zakładać na typowo szosowe wypady, tak że w sumie koła gravelowe nie są tu priorytetem, fajnie jak by były wytrzymałe, nie musze być super wycieniowane. Chyba że może ktoś ewentualnie podpowie inną markę ? Budżet to w okolicach 16 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2022 Ten Trek to zeszłoroczny model, nie wiem czy jeszcze gdzieś go znajdziesz. To jest aktualny Checkpoint z aktualną ceną https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravelowe/checkpoint/checkpoint-sl-5/p/35169/?colorCode=grey_greydark Z tych modeli na pierwszy rzut oka Rondo wydaje się najbardziej agresywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2022 Z tego co wrzucasz wziąłbym pewnie rose, imo wygląda najlepiej a do tego geometrię ma najbardziej łagodną. Inna sprawa, że kupić się go teraz nie da i kiedy będzie też nie wiadomo, zresztą jak ze wszystkim. https://wertykal.com/pl/p/Wilier-JENA-GRX-1X11-MICHE-L-Blue-Red/7477#deliveries https://www.bike-discount.de/de/cervelo-aspero-grx-rx600 https://www.bike-discount.de/de/cube-nuroad-c-62-sl-lightgrey-n-grey - 12s etap https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-gravel-sl-rival-axs-xplr/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-basso-palta-disc-pd25395/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2022 (edytowane) W tym budżecie zmieści się Canyon Grizl CF SL 8, który ma lepszy osprzęt i bardzo fajną do gravelowej jazdy sztycę. Miałem okazję przejechać na takim rowerze kilkaset km i jest to świetna maszyna, ale geometrię ma dosyć agresywną, w praktyce agresywniejszą niż Endurace. Rose bym odrzucił - wyglada kiepsko do tego ta dedykowana sztyca i pewnie tradycyjnie dla tej firmy zaniżona w katalogu waga. Jeśli ma być zrelaksowana geometria to odpowiednim kierunkiem będzie np Marin Headlands, Giant Revolt, Salsa Warbird czy nawet polski karbonowy Loca (zbudowany na ramie Carbonda 707). Ciekawie prezentuje się też Orbea Terra. Edytowane 24 Stycznia 2022 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2022 Canyon Grizl nie jest bardziej agresywny niż Endurace, ale ma inne proporcje więc liczenie stack/reach nic nie mówi. Ogólnie te wszystkie rowery z pierwszego posta to takie plus-minus szosy endurance w wersji terenowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2022 (edytowane) Mam jednego, jeździłem na drugim więc jak napisałem wyżej: "w praktyce" (a nie wg tabelek) Grizl ma nieco agresywniejszą pozycję. Zresztą nie tylko moje jest takie odczucie: https://granfondo-cycling.com/first-ride-review-canyon-grizl/ https://cyclingmagazine.ca/sections/gear-reviews/canyon-grizl/ I powtórzę: w mojej opinii rower jest super. Edytowane 24 Stycznia 2022 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 24 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2022 Może i tak być. Dla Endurace Canyon podaję wyższy "stack+", więc nie tylko w ramie ale i w kokpicie jest różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hailyo Napisano 24 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2022 Właśnie Rose najmniej mi wizualnie pasuje z tych wszystkich Oczy mówią ridley ale zawsze rowery ridley kojarzyłem jako sportowe ściganty, a że lata lecą to i wygodniejszą trochę pozycję chciało by się zająć Ten cube też dość zacnie się prezentuje, a od włoskich marek wolę się trzymać z daleka po niezbyt miłych doświadczeniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 Ridley jest zbudowany na chińskiej ramie Carbonda 696 - co nie jest żadnym minusem, kilka innych firm również korzysta z tej ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hailyo Napisano 25 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 A to nie jest tak że jakieś 90% producentów ma ramy budowane chinach właśnie ? Jeżeli chodzi o Ridleya to obawiam się tylko tego że nie do końca przypasuje mi pozycja na nim, a nie mam nigdzie w okolicy możliwości żeby na żywo się przymierzyć i sprawdzić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 Oczywiście, że tak, ale są to ramy wg projektu "producentów" czy wyłącznie dla nich i nie ma możliwości kupić ich u Chińczyka. Natomiast konkretnie ta rama w Ridleyu jest od początku do końca projektem chińskim, można ją spotkać pod kilkoma innymi markami i za grosze kupić w Chinach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mac77 Napisano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2022 Hej.Nikt nie wspomniał o BMC model URS.Dostępny z napędem sram ale w zakładanym budżecie to można zdjąć z nowego sprzedać i założyć Grx.A rama to klasa premium że świetną nowoczesną geometrią. https://bmc-switzerland.pl/produkt/urs-one-var-1-2022/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hailyo Napisano 28 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 Dzięki za wszystkie propozycje, doszedł mi do puli jeszcze jeden https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-headlands-2 Marka marin kojarzy mi się tylko z drabinastym 4corners, ale ten chyba prezentuj się nie najgorzej pomimo korby FSA, nie rozumiem też za bardzo sensu pakowania dropera, ale to nie problem w zasadzie, mogę wymienić na karbonowy wspornik a ten sprzedać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 O Headlands pisałem wyżej, sam się nad nim zastanawiałem, ale nie pasuje mi kilka rzeczy. Ostatecznie kupiłem chińską ramę. Waro jeszcze spojrzeć na Gianta Revolta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hailyo Napisano 8 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 Posprawdzałem jak to jest z dostępnością i faktycznie kiepsko, w związku czym zawęziłem wybór do 3 modeli https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx600-1x11-2692724?product_shape=*blue+haze https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-6/3243.html?dwvar_3243_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/al/grail-7-etap/3094.html?dwvar_3094_pv_rahmenfarbe=YE%2FBK dwa pierwsze na karbonie i ostatni aluminiowy ale za to z fajnym osprzętem, wszystkie zgodnie z informacją na stronie dostępne w okresie ok 2 - 2,5 mc-a więc nie jest źle. Tylko pytanie tak na dobrą sprawę to którym z nich prezentuje się najciekawiej patrząc na stosunek ceny do tego co się dostaje i pod kontem ewentualnych dalszych modyfikacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 Największą zaletą elektroniki jest ogarnianie za jeźdźca przedniej przerzutki. IMO przy 1x jest to wyłącznie zabawka i zdecydowanie nie warto w jej imię godzić się na alu. Wybór pomiędzy rose a canyonem jest tak naprawdę subiektywny. Sam musisz wiedzieć czy chcesz 1x czy 2x. Jeżeli to miałby być rower dla mnie to doplacilbym do rose z 2x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 (edytowane) No ale jakich modyfikacji? Według mnie kupując rower za taką kwotę, naprawdę nie ma co od wejścia rozważać modyfikacji. Wszystkie są w najnowszych standardach, więc nie będziesz miał zamkniętej drogi do zmian. Patrząc na nie, to są to trzy różne rowery. Musisz sam zdecydować jaki wolisz napęd, bo to dość istotne. Jak będziesz jeździł sporo po asfalcie, to chyba lepiej 2x. Jak głównie w terenie, to 1x może być lepsze, a na pewno łatwiejsze w utrzymaniu. Kolejna sprawa, to Shimano czy Sram. Ja osobiście bym wolał Shimano. W Polsce to wciąż królujący dostawca komponentów do napędu. SRAM jest drogi, mniej popularny, ma swoje wady. No i @Mihau_ dobrze napisał. Po co elektronika w napędzie 1x? Co to da? Tyle lat jeżdżę na lince i nigdy nie miałem problemów. Wystarczy raz na rok wymienić linkę i pancerz, chwila roboty a wszystko działa jak nowe. Jedyna zaleta, to "clean look" bo nie ma dodatkowe pancerza. Fajna zabawka, ale pomyśl co będzie jak ją rozwalisz. Zawsze powtarzam że nie sztuka kupić, a sztuka utrzymać. Jak patyk pokrzywi Ci przerzutkę, to będziesz gotowy wydać ~1000 zł na nową? Edytowane 8 Lutego 2022 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 Headlands 2 jest na Allegro ale tylko w rozmiarze 60cm. 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hailyo Napisano 8 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 (edytowane) Dzięki Panowie @Mihau_ & @skom25 O kwestii rozwalenia nie myślałem, macie rację! To ostatnie dwa (mam nadzieje) pytania, w Canyonie koła są od DT (markę znam i czytałem że są raczej więcej niż przyzwoite) natomiast Rose ma jakieś swoje, jak jest u nich z jakością wykonania ? Zapewne dobrze, ale wolę zapytać Co do napędu to do gravela to właśnie mam dylemat, bo niby w teren bym wolał 1x, ale z racji że szukam raczej takiego roweru do wszystkiego to 2x wydaje być się rozsądniejsze ale z kolejnej strony jeżeli nie planuje pobijać KOMów i brać udziału w szosowych ustawkach to 1x nie brzmi już tak źle, a na pewno jest trochę prostsze i na ten "czyściejszy look" Zastanawia mnie też trochę rozmiar, bo przy przekroku 81 w zasadzie mogę brać 53 jaki 55 od Rose, Canyon natomiast jasno wskazuje M. Czy ramy Rose są takie bardziej standardowe w swojej rozmiarówce czy może trochę mają zaburzoną i np. 53 jest stosunkowo duże ? Edytowane 8 Lutego 2022 przez hailyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 Możesz też podejść z innej strony. Mając 2x robisz 1x bez większych problemów i co najważniejsze - kosztów. W drugą stronę będzie już znacznie drożej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 Co do 2x i 1x. Sam mam Gravela z napędem 2x. Jestem kompletnym Antyfanem przednich przerzutek. Naprawdę długo myślałem nad 1x, kilka razy miałem już w koszyku korbę GRX. Jednak jak pomyślę o tym logicznie, to zmiana na 1x kompletnie nie ma ma sensu w moim przypadku. Sporo jeżdżę po asfalcie, więc po co sobie zabierać duży blat. Jak wjadę w teren, to wrzucam młynek i sprawa załatwiona. Oczywiście jest Clean Look, mniej pancerzy, łatwiejszy serwis. 1x ma naprawdę dużo zalet, ale w Gravelu jakoś nie jestem do końca do niego przekonany. W MTB od razu lądował 1x, nie zastanawiałem się nawet chwili. 1x do Gravela to naprawdę tylko wtedy, kiedy planujesz większość czasu spędzać poza asfaltem. Nie wiem jakie tam są manetki, ale pamiętaj że łatwiej z 2x zrobić 1x niż odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 (edytowane) Z tą przeróbką to trochę się zapędziliście. Grizl ma 2x10, przejście na 1x11 byłoby srogim kosztem, można przyjanuszować i zostawić lewą klamkomanetkę, IMHO bezsens. Edit: Widziałem na żywo Backroad w zieleni i wygląda obłędnie. Jest ponadto najlżejszy z powyższych i o ile się nie mylę klamki hamulca mają Serwowave (błąd - wyższy model ma serwo - nadal w Twoim budżecie), gdzie Grizl z niższą grupą nie. Różnica w działaniu jest znaczna, przynajmniej dla takiego amatora jak ja. Nie, nie jestem sprzedawcą Rose. Edytowane 8 Lutego 2022 przez marcesco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 A gdzie ktoś pisał o 11s? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 Czyli rower w budżecie do 16 tys. zł z napędem 1x10, no spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fikander Napisano 8 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2022 W dniu 24.01.2022 o 13:39, hailyo napisał: Mam też 2 komplet kół szosowych, które planuje zakładać na typowo szosowe wypady, W dniu 24.01.2022 o 13:39, hailyo napisał: może być 1x To się składa w mało optymalny zestaw. Upośledzisz sobie szosowe wyjścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.