Jakubus6 Napisano 20 Stycznia 2022 Napisano 20 Stycznia 2022 Dzień dobry, Myślicie, że to rysa/pęknięcie na lakierze czy pękła karbonowa rama? To jest wewnętrzna część tylnych widełek, tuż przy wkładzie suportu, widoczna dopiero po ściągnięciu koła. Nie wiem za bardzo jakby coś mogło się tam zarysować, oprócz odprysków po kamieniach itp... a ta rysa/pęknięcie jest bardzo regularna, prosta... Co sądzicie? https://ibb.co/7QHHMSG https://ibb.co/5MKWJXx
Mod Team sznib Napisano 21 Stycznia 2022 Mod Team Napisano 21 Stycznia 2022 Wygląda na rysę, ale tak "na oko" to na 100% n ie da się ocenić. Weź papier wodny i przetrzyj to miejsce, jak rysa to zejdzie.
Mihau_ Napisano 21 Stycznia 2022 Napisano 21 Stycznia 2022 Wygląda na "pomalowane fabrycznie". Podejrzewam, że to niedokładnie zrobione połączenie elementów na etapie produkcji. No ale jeśli chcesz mieć pewność to albo prześwietlenie albo jw. papier scierny
nossy Napisano 21 Stycznia 2022 Napisano 21 Stycznia 2022 wygląda tak jak @Mihau_mówi, ale może też być zarysowanie/zagniecenie farby. Przy mocno twardych lakierach często tak to wygląda. Z tym papierem to pomysł oki, ale zjedziesz na moje całą farbę do zera. Żeby wykluczyć to drugie weź jakąś lupę, lampę-latarkę ledową, poświeć i zobacz przez lupę. Jeśli lakier nie nosi śladów mechanicznego uszkodzenia, przerwań, przetarcia, zmatowienia, zarysowania to raczej będzie to niedoróbka fabryczna.
Chociemir Napisano 21 Stycznia 2022 Napisano 21 Stycznia 2022 Nie zaszkodzi wykonać "testu monetą" - jest o tym trochę filmów w internecie.
marcesco Napisano 21 Stycznia 2022 Napisano 21 Stycznia 2022 Zdjęcie jest zbyt niskiej jakości aby poprawnie to ocenić. Jak na rysę to jednak jest zbyt prosta, aczkolwiek może odzwierciedlać kształt mufy. Jak już koledzy pisali, samodzielnie w domu możesz zeszlifować rysę do gołego włókna, nawet nie całą tylko np 2 cm długości, potem bardzo dobrze oczyścić to miejsce z pyłu (aby nie zapchał domniemanej rysy i w efekcie zaburzył ocenę). Element można potem zamaskować folią w podobnym kolorze albo na grubo - dobrać lakier w puszcze + klar i jazda. Metoda nieniszcząca - potrzebne dwie osoby. Jedna ściska cyklicznie widły w miejscu ośki (oczywiście bez ośki), druga z bliska obserwuje czy domniemana rysa pracuje, można ją przy tym spryskać wodą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.