Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.
Jestem posiadaczem roweru UNIBIKE Fusion 29er na oryginalnym osprzęcie producenta ale chciałbym go trochę zmodyfikować pod zawody MTB na amatorskim szczeblu. I tutaj pojawia się moje pytanie, co wymienić w pierwszej kolejności a co później? Chce po prostu co jakiś czas coś wymieniać żeby na przestrzeni 2-3 lat mieć już zmodyfikowany rower w miarę swoich możliwości budżetowych.

Czekam na wasze porady.

Napisano (edytowane)

Amatorsko możesz startować na tym co jest. Szkoda pakować w ten rower cokolwiek więcej niż ew. zestaw ogumienia. Rower ma  bardzo ograniczony potencjał rozwojowy - do tej ramy nie założysz lepszego amortyzatora itd. a wszystko w nim jest skrajnie podstawowe od kół, amora, napędu, hamulców...

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano

Najwięcej zyskasz inwestując w siebie. Kup porządny pulsometr i licznik umożliwiający ćwiczenie interwałów.
Trener "zdalny" to koszt zaczynający się od 200-300zł miesięcznie.
Licznik z czujnikami 350zł: https://allegro.pl/oferta/licznik-rowerowy-gps-magene-c406-lite-bundle-10842375372
Pulsometr 160zł: https://allegro.pl/oferta/magene-h603-czujnik-tetna-do-garmin-polar-ant-bt-11368387963
Powyższego zestawu używam i jestem zadowolony.

Współpracę z trenerką zacząłem w październiku. Zrobiliśmy test na charakterystycznym podjeździe, jak szybko dam radę pojechać go "w trupa".
Teraz w tym samym tempie, co na jesieni "w trupa" robię serię 7 podjazdów jeden po drugim...

  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, BlakelyLondon napisał:

ale chciałbym go trochę zmodyfikować pod zawody MTB na amatorskim szczeblu

Ścigałeś się już, czy dopiero planujesz zacząć?
Może się okazać, że Ci się to nie spodoba i wszystko pójdzie się kochać. :)

A jak złapiesz bakcyla, to z czasem i tak będziesz chciał kupić lepszy sprzęt, więc moim zdaniem - jeździj na tym co masz odkładając na nowy rower. :)

  • +1 pomógł 3
Napisano

Ja bym zmienił widelec - i zajeździł to co jest. 

Założyć coś powietrznego, nawet używanego, i różnica w porównaniu do tego co jest będzie bardzo duża. Aż tak źle jeszcze nie jest żeby nie można było kupić niczego pod prostą rurę i oś 9mm. 

Ale, celowałbym w używany. Choć to trzeba kupić z pewnego źródła, żeby nie był zajechany. Do poważniejszej jazdy sprężyna i brak konkretnego tłumienia to nieporozumienie. 

A potem - jak się wkręcisz, zacząć od solidnej bazy i rozbudowywać. Takiego ulepszonego Fusiona bez problemu uda się sprzedać - kwestia tego jak bardzo będzie zajechany. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...