Troglodyta Napisano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 Witam wszystkich Kupiłem ramę karbonową Scott genius 920 2020 w rozmiarze M. Niestety rama jest goła i potrzebuję pomocy. Ze wszystkim innym sobie poradzę ale mam problem z amortyzacją na tył. Chciałbym kupić jakiegoś foxa o 150 mm skoku. Z danych producenta powinien to być amorek z mocowaniem trunnion 185 x 55. Myślicie że ten amorek będzie pasował do tej ramy, link poniżej. https://www.ebay.co.uk/itm/373873133429?hash=item570c934775:g:xWcAAOSwZOFh3eek będę wdzięczny za pomoc, słabo się znam na tylnym zawieszeniu. Dziękuję wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 Nie warto kupować tego X2, bo to wersja Performane lub Performace Elite, pozbawiona regulacji szybkiej kompresji i szybkiego powrotu/odbicia. Musisz sie dowiedzieć, jak dokładnie mausi być ustawiony amortyzator - jeśli chodzi o kompresję i odbicie - żeby dobrze współpracował z tą ramą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Troglodyta Napisano 15 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 ok - rozumiem. Jakieś inne propozycje w tej sprawie. Czytałem trochę o tym na Pinkbike: https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=204262&pagenum=2 chłopaki pchają tam RS w różnych wersjach ale je modyfikują, jedną z wersji jest RS super deluxe rc3, ponoć wchodzi bez modyfikacji. Z tego co czytam, problemem jest coś ograniczone miejsce w ramie przy pełnym zgięciu. Ktoś może coś poleci, może być sprężyna, byle by działało i było amortyzatorem a nie uginaczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 Tak jak informacje o kinematyce zawieszenia jeszcze może gdzieś wykopiesz i odczytując poprawnie liczby i wartości, dobierzesz sobie zaworowanie dampera do swoich potrzeb... To jednak samo późniejsze znalezienie tego dampera, Scott ci delikatnie pozamiatał: Cytat It is very important to consider both the linkage placement and the shock tuning, which encompasses not only the damping but also the air spring volumes. Our TwinLoc shock uses the same internal damping as the equivalent, high-quality Fox unit, but the air volumes are slightly different, so we make sure the progression of our suspension kinematic works perfectly with the ramp of the air spring volume. We then test a lot of damping tunes and volume spacer setups in both the front and rear to give the best balance and suitability for the target customer. The suspension kinematic of the new Genius has been vastly improved compared to the previous version and we have done this with a simple, progressive kinematic that gives good small bump sensitivity, suport in the mid-stroke and bottom out resistance when required. Scott engineers do not ‘lean’ on TwinLoc as a band-aid valving or a damping solution to any kind of suspension behavior. In the case of the new Genius, the mechanical approach (kinematic) was paramount. Mechanically, the leverage ratio (force acting on the shock as it moves through travel) changes from early to mid to end-stroke. This is the fundamentally supple yet suportive ride that Genius gives. Various shock tunes are tested (air volume and valving) to hone the best final ride. So, the suspension behavior is fully dialed regardless of TwinLoc. But, what TwinLoc gives us is the chance to have a bike with a 65.6-degree head angle and 340-millimeter bottom bracket height in Descend mode, then lift it to 66-degree and 344mm for climbing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Troglodyta Napisano 15 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 Dzięki Brombosz, ale to nie ułatwia w ogóle. Wiem że temat jest trudny, a dla mnie trudniejszy. Dlatego szukam gotowego rozwiązania typu "KUP TEN" a ja go kupię:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 No dobra. Jak chciał tak ma... Sprzedaj ramę i kup inną, najlepiej z damperem. PS. Jak zaczekasz to będzie droższa. Niestety piwo i chleb też będą droższe, więc nie wiem czy warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Troglodyta Napisano 15 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2022 To nie takie łatwe w obecnych czasach. Sprzedać łatwo kupić trudno. Rowerów i ram nie ma, więc kupno czegoś dobrego graniczny z cudem lub zapłaceniem absurdalnych pieniędzy. Zostanę przy dobraniu tyłu do ramy, może ktoś będzie lepszy w to niż ja i mi pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2022 No jest jedna racjonalna opcja. Kupić damper z tym samym mocowaniem, o takich samych lub zbliżonych gabarytach i oddając go na serwis zbudować praktycznie od nowa. Aby to jednak zrobić i wydać przy okazji trochę kolejnych złotówek, musisz doszukać się informacji o tym co było oryginalnie i jaką charakteryzowało się pracą. Na OLX zdaje się widziałem dampery Trunnion w tym rozmiarze, ale które z nich będą pasowały to ci nie podpowiem, bo mógłbym wprowadzić cię w błąd. Najlepiej jakby tu zajrzał jakiś świadomy posiadacz Geniusa 920 z 2020 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Troglodyta Napisano 16 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2022 na to liczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2022 Spróbuj skontaktować się ze Scottem. Może sprzedaliby Ci amortyzator do tej ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Troglodyta Napisano 22 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2022 Ok, temat do zamknięci. Skontaktowałem się ze scott. Cena dampera to 4500 !!!. przy cenie roweru 15k to jakiś absurd. Ramę sprzedałem !!! Kupię po prostu cały rower jak się już pojawią w sklepach. Pozdrowienia dla wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi