KamilW159951 Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 (edytowane) To mój pierwszy wpis na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Posiadam Krossa Eskera 4.0 2021 w konfiguracji podstawowej. Wszystko ok, tylko po dociążeniu go sakwami zębatka 36 z przodu to trochę za dużo, przydałoby się coś mniejszego. I stąd moje pytania do osób bardziej zorientowanych: - Czy mogę dokupić zębatkę do korby FSA w rozmiarze 30t (https://www.bike-components.de/en/FSA/Omega-Vero-Pro-4-Arm-120-90-mm-BCD-Chainring-as-of-2017-p55322/)? Jest to dosyć tania opcja, bo za trochę ponad stówkę mam korbę 46/30 (czyli ten sam układ co w korbie dedykowanej gravelom GRX), tylko czy mogę tak zrobić i wszystko będzie działać bez dodatkowych modyfikacji (przerzutka przednia tiagra 4700)? - Myślałem też o bardziej kosztownej zmianie całej korby z suportem na właśnie GRX 2x10 46/30, tylko zauważyłem, że korba GRX ma linię łańcucha 46,9mm, a przerzutka przednia tiagra 4700 43.5mm. Czy można to jakoś ze sobą dopasować, czy po prostu do przerzutki tiagra muszę szukać korby z linią 43,5? (Nie chciałbym zmieniać przerzutki) Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i przepraszam jeśli był podobny post, lub napisałem w złym dziale. Edytowane 11 Stycznia 2022 przez KamilW159951 Błąd w linku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Jeżeli masz tylną przerzutkę z długim wózkiem RD-4700-GS to wszystko będzie hulać bez problemu. Jeżeli to krótki wózek RD-4700-SS, to zabraknie właśnie tych 6 zębów całkowitej pojemność. Twoja aktualna pojemność: 33T Nowa zębatka: 39T Pojemność SS to dokładnie 33T, pojemność GS 42T Przednia przerzutka będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 W 4.0 na 99,9% była GS. Z korbą GRX ta przerzutka nie będzie działać. Co do samej korby FSA. Wywal ten szajs i nie pakuj w to pieniędzy. Suport jest kompatybilny tylko z tą korbą i kosztuje 200 zł. Sama korba jest wykonana słabo ( moja miała bicie od nowości), a blaty są drogie. Dodatkowo stawia ona dość duże opory, bo system kasowania luzu jest beznadziejny i dość losowo działający. Stawia dość duży opór oznacza tyle, że korba sama z siebie nie zrobi nawet jednego obrotu. Sprawdzałem to na dwóch rowerach osobiście, a potwierdziło mi to też kilku użytkowników. Oczywiście, możesz jeździć na tej korbie, bo od tego się nie umiera. No ale prosty rachunek. Teraz wydajesz ponad 100 zł. Niech Ci padnie w niedługim czasie suport. Wtedy wydasz 200 zł do beznadziejnej korby, czyli już ponad 300 zł, a nadal będziesz miał to samo. Może Ty będziesz miał więcej szczęścia, ale przy demontażu możesz się zdziwić. Ja i kilka innych osób miało z tą korbą problem. Jest dowalona tak, że będziesz potrzebował pół metrowego klucza i być może kogoś do pomocy. Jeżeli chodzi o suport, to polecam już teraz kupić sobie klucz który działa na zasadzie "nasadki". Jeżeli będziesz to robił zwykłym, płaskim, jestem prawie że pewny że rozwalisz tylko wcięcia pod klucz, a suportu nie ruszysz. Także Esker 4.0 to fajny rower, sam go mam i jestem zadowolony ( chociaż w moim z fabrycznego to dużo nie zostało). No ale ta korba to dramat i od razu po zakupie zamówiłem Tiagre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilW159951 Napisano 12 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Myślałem nad zmianą korby z suportem FSA na coś od Shimano (właśnie ze względu na opinie o tej korbie i supporcie i dostępności części w Polsce), tylko nie bardzo wiem jaki suport i korbę mógłbym kupić żeby pasowała do przerzutki Tiagra 4700 i jednocześnie korba miała przynajmniej te 46/30 (z naciskiem na dolne 30). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Pewnie tylko GRX. Do tego przerzutka GRX + adapter, bo z tego co pamiętam, GRX występuje tylko w wersji Direct Mount. Suport standardowy BB52 albo ten oznaczony jako XT ( wiecznie zapominam symbolu...). Tyle że przy aktualnych cenach, zaczynają się robić z tego chore koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilW159951 Napisano 12 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 No dobra, dzięki za podpowiedzi. Na razie wymienię sam blat bo akurat mam możliwość kupienia w moim mieście na OLX za 90zł, więc nie zaboli tak bardzo. Pojeżdżę na 46/30 i zobaczymy czy mi to pasuje, jak siądzie suport albo korba to pomyślę o zmianie korby, suportu i przerzutki ewentualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Zorganizuj dobry Bit imbusowy i przedłużkę do klucza. Zwykłym imbusem, a nawet długą grzechotką tego nie ruszysz. Ta śruba ma zalecany moment chyba z 50Nm, nie wiadomo jak mocno dokręca Kross, a dodatkowo nie ma tam smaru tylko sam klej. No i wiesz jak się zdejmuję tą korbę? Nie ruszasz tego pierścienia z otworami. Wkładasz imbus (8 lub 10) i normalnie odkręcasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilW159951 Napisano 12 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Wymieniałem zębatki w moim starym Unibiku Viperze, więc założyłem że tutaj pójdzie podobnie łatwo. Jakbym miał problemy to się odezwę. Dzięki wielkie za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masluch Napisano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2022 W dniu 11.01.2022 o 23:29, KamilW159951 napisał: To mój pierwszy wpis na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Posiadam Krossa Eskera 4.0 2021 w konfiguracji podstawowej. Wszystko ok, tylko po dociążeniu go sakwami zębatka 36 z przodu to trochę za dużo, przydałoby się coś mniejszego. I stąd moje pytania do osób bardziej zorientowanych: - Czy mogę dokupić zębatkę do korby FSA w rozmiarze 30t (https://www.bike-components.de/en/FSA/Omega-Vero-Pro-4-Arm-120-90-mm-BCD-Chainring-as-of-2017-p55322/)? Jest to dosyć tania opcja, bo za trochę ponad stówkę mam korbę 46/30 (czyli ten sam układ co w korbie dedykowanej gravelom GRX), tylko czy mogę tak zrobić i wszystko będzie działać bez dodatkowych modyfikacji (przerzutka przednia tiagra 4700)? - Myślałem też o bardziej kosztownej zmianie całej korby z suportem na właśnie GRX 2x10 46/30, tylko zauważyłem, że korba GRX ma linię łańcucha 46,9mm, a przerzutka przednia tiagra 4700 43.5mm. Czy można to jakoś ze sobą dopasować, czy po prostu do przerzutki tiagra muszę szukać korby z linią 43,5? (Nie chciałbym zmieniać przerzutki) Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i przepraszam jeśli był podobny post, lub napisałem w złym dziale. Hej. Ja również chciałem dokonać takiej wymiany zębatki w esker 4.0. Udało Ci się? Można wymienić samą zębatkę na 30t i wszystko będzie działać? Strasznie żałuję że nie zrobili tego fabrycznie. Zdaje mi się że takie rozwiązanie szczególnie do gravela jest dużo sensowniejsze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masluch Napisano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2022 W dniu 12.01.2022 o 07:50, skom25 napisał: Także Esker 4.0 to fajny rower, sam go mam i jestem zadowolony ( chociaż w moim z fabrycznego to dużo nie zostało). A tak z ciekawości to co w nim wymieniłeś i dlaczego? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2022 A czego to ja nie wymieniłem? Taka już pasja i zajęcie. Koła: Novatec 791/792 + CX Ray + DT Swiss XR361 Opony: Tufo Speedero 40c Sztyca + mostek: PRO PLT Kierownica: PRO Vibe Siodełko: PRO Falcon Przerzutka: RD-RX400 Kobra: FC-4700 No i pewnie jeszcze mnóstwo innych rzeczy, o których nie pamiętam. Ogólnie został frameset, stery, hamulce, manetki, kaseta, przednia przerzutka. Udało mi się zrzucić ~1.3kg, no ale nie był to cel ani nawet priorytet, bo przecież to rower ze stali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masluch Napisano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2022 Ło to rzeczywiście sporo. Ciekawe że akurat te rzeczy wymieniłeś. Koła, siodło czy tylna przerzutkę na grx rozumiem ale dlaczego chciałeś wymienić kierownice? Skoro nie chodziło o wagę? Wygodniejsza? Ja na razie myślę o wymianie tej zębatki i siodła. Opony (też te co ty:) już kupiłem ale zdecydowałem się na 36c. Bikeshow na youtube im zrobił reklamę A powiedz mi czy na oryginalne koła eskera asym można zrobić tubless? Probowales? A ta zębatka 30t to da radę wymienić? Nic nie trzeba będzie dodatkowo dokupić? Byłbym wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2022 Tak, kierownica mi średnio pasowała od początku. Na łapach było całkiem dobrze, ale kierownica z Flare to nie dla mnie. Łapałem w dolnym chwycie i miałem wrażenie że jadę autobusem. Nie wiem czy można zrobić Tubeless. Co do korby nie wiem, bo kilka dni po kupnie roweru od razu zamówiłem korbę Tiagra i wymieniłem ją po 200/300 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masluch Napisano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2022 Dzięki. Może kamilw159951 coś odpisze w tym temacie. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzyszkodnik123 Napisano 24 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2022 Cześć! Chciałbym odświeżyć ten wątek jako że również zostałem szczęśliwym posiadaczem Eskera 4.0 i zabrałem się za modyfikację. Póki co zmieniłem tylką przerzutkę z Tiagry na GRX RD RX-400. No i zastanawiam się teraz nad zmianą tej nieszczęsnej korby FSA Omega na GRX FC-RX600-10 wraz z przerzutką i adapterem. I teraz się zastanawiam.. jeśli rama nie była projektowana pod korbę GRX z przesunięciem linii łańcucha o 2,5 mm to czy po założeniu takiej GRX korby nie będzie problemów we współpracy tyłu z przodem? Linia łańcucha się zmieni ale jak to wpłynie na zmianę biegów z tyłu, czy uda się je idealnie wyregulować, czy napęd nie będzie chodził głośniej i np. szybciej zużywał? Jeśli ktoś ma już doświadczenia z takim swapem chętnie posłucham, nie chciałbym tego testować w ciemno.. Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzyszkodnik123 Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 Cześć! Chciałbym odświeżyć ten wątek jako że również zostałem szczęśliwym posiadaczem Eskera 4.0 i zabrałem się za modyfikację. Póki co zmieniłem tylką przerzutkę z Tiagry na GRX RD RX-400. No i zastanawiam się teraz nad zmianą tej nieszczęsnej korby FSA Omega na GRX FC-RX600-10 wraz z przerzutką i adapterem. I teraz się zastanawiam.. jeśli rama nie była projektowana pod korbę GRX z przesunięciem linii łańcucha o 2,5 mm to czy po założeniu takiej GRX korby nie będzie problemów we współpracy tyłu z przodem? Linia łańcucha się zmieni ale jak to wpłynie na zmianę biegów z tyłu, czy uda się je idealnie wyregulować, czy napęd nie będzie chodził głośniej i np. szybciej zużywał? Jeśli ktoś ma już doświadczenia z takim swapem chętnie posłucham, nie chciałbym tego testować w ciemno.. Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 Rama to rama, nie są projektowane pod konkretny model czy linię łańcucha. Z mufą gwintowaną masz dwa standardy, 68 mm i 73 mm, z czego w większości Graveli jest szosowy, czyli 68 mm. Jest też Boost, ale tylko w MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzyszkodnik123 Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 Dzięki za odpowiedź Skom. Chodzi mi o to że przy obecnej korbie linia łańcucha jest na wprost pomiędzy przodem i tyłem w okolicach środka kasety. Jeśli przesuniemy przednie blaty o 2,5 mm do zewnątrz to linia ta wypada już nieco bardziej w prawo na kasecie czyli na wprost łańcuch będzie w przedziale cięższych biegów. Zastanawiam się czy w związku z tym przy wrzucaniu na największą zębatkę z tyłu czyli 34T łańcuch nie będzie szedł za bardzo na ukos. Bo jeśli tak to i głośność napędu wzrasta i zużycie, nie mówiąc już o precyzji działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Będzie działać dobrze. Musisz zrozumieć że zwłaszcza teraz, jak założysz pełną grupę GRX, to właśnie będzie to działało lepiej niż mieszanina innych komponentów. Co do przekosów, ja bym się nie przejmował. Bardzo długo jeździłem na 1x, gdzie linia łańcucha była totalnie skopana. Niczego to nie zmieniało. Jeżeli Ci nie zależy na korbie 46T, tylko możesz użyć 48T, to kup sobie FC-4700 Tiagra. Jest tańsza i nie będziesz musiał zmieniać przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzyszkodnik123 Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Myślałem o tej korbie Tiagry dokładnie tak jak zasugerowałeś. Ale bardziej będzie mi zależeć na małym blacie 30T żeby mieć przełożenia pod wyprawy z sakwami czy bikepacking. Chyba więc pojeżdżę trochę na tej Omedze a jak poprawi się dostępność i cena GRX to zmienię na GRX. Dzięki w każdym razie za opinię na temat przekosów łańcucha bo to mnie zastanawiało najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masluch Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Jeśli chcesz ten blat 30t to albo nowa korba albo wymiana samej zębatki 36t na 30. Ja tak wymieniłem i wychodzi dużo taniej niż korba plus przerzutka przednia. No ale wiadomo wtedy to nie grx ale przynajmniej blat 30t jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzyszkodnik123 Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 Hej masluch, dzięki - tą opcję też rozważam i wydaje się łatwiejsza i tańsza niż polowanie na GRX. Udało Ci się znaleźć tą zębatkę gdzieś w polsce czy brałeś z tej niemieckiej strony? Rozumiem że pasuje plug n play bez żadnych przeróbek? I rozumiem że zwykłym krótkim imbusem tej korby nie odkręcę i lepiej od razu dać to do jakiegoś serwisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masluch Napisano 5 Marca 2022 Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 kupiłem w Polsce na Allegro. Nawet jeszcze mają widzę https://allegro.pl/oferta/fsa-road-pro-90mm-tarcza-zebatka-30t-11479276184 Ten sklep na swojej stronie ma nawet lekko taniej ale mnie wygodniej było kupić na Allegro. a co do montażu to dałem odrazu do serwisu. Nie chciałem się męczyć sam bo jestem raczej mało techniczny także w tym temacie nie pomogę. Pan w Krakowie za wymianę tej zembatki z regulacją przerzutki wziął 30 zł. Ale mówił ze w sumie nawet gładko poszło a spodziewał się ze trzeba się będzie lekko pomęczyć. Ale generalnie pasuje. Przerzutka przednia tiagra obsługuje taki przeskok zębów 46t/30t bo ma chyba właśnie pojemność maksymalna 16t. W Esker 4.0 jest tez ten dłuższy wózek w tylnej przerzutce wiec tez pasuje. No a sama zębatka tez ma właściwy rozstaw montażowy itp. Natomiast jestem świeżo po zmianie i nie miałem jeszcze okazji żeby to potestować. Tyle co pod sklepem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzyszkodnik123 Napisano 7 Marca 2022 Udostępnij Napisano 7 Marca 2022 Super, dzięki za linka! Cenią się za tą zębatkę ale to już nie dziwi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.