Skocz do zawartości

[koła szosowe] nowe koła do dwóch koła


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Fabryczne koła w mojej szosie - Giant PR-2 - są chyba zrobione z plasteliny...  Jakość zarówno komponentów jak i wykonania pozostawia WIELE do życzenia. Koła się gną, szprychy luzują, rower kiepsko reaguje na przyspieszanie - generalnie padaka. :)
Spróbuję jeszcze oddać je do serwisu na porządne centrowanie i klejenie nypli, ale zastanawiam się też nad ich wymianą.
I o ile w przypadku kół MTB dokładnie wiedziałem, czego oczekuję, to już przy szosowych nie jest tak łatwo... Szosa od zawsze była przeze mnie traktowana po macoszemu, służyła wyłącznie do treningów i wymieniałem zazwyczaj tylko to, co się zużyło lub zepsuło. Nie wiem, jakie są aktualne trendy i standardy, szczególnie jeśli chodzi o koła. Nie wiem, czy szukać składaków, czy kół systemowych z demontażu. Problem mam głównie z obręczami - myślałem nad DT, ale mają tyle różnych modeli, że można zwariować!

Chciałbym zatem prosić Was o naprowadzenie mnie na właściwy trop i pomoc w wybraniu nowego kompletu kół. :)

Koła pod oponę (maks. 32mm, natomiast na chwilę obecną nie planuję jazdy na szerszych niż 28), tubeless/dętka, hamulec tarczowy, sztywne osie (12x100, 12x142). Wysokość obręczy uniwersalna - jeżdżę po płaskim Mazowszu. Budżet maks. 2000 zł, natomiast im taniej, tym lepiej. ;) 

Napisano

Zacząłbym od napisania do kilku składaczy kół i sprawdzenia co zaproponują choć nie ma co ukrywać, że ceny poszły w górę. Co do kół z demontażu to można się zastanowić ale raczej skułbym się na "systemowych" dt pokroju p1800 niż mavicach czy fulcrumach

Zerknij też na dandyhorse, mieli za 2k coś o wadze 1500g, fajna sprawa może być

Napisano

Mój głos: Do nas na Mazowsze w tej cenie? Standard standardów... czyli składanie na 350kach i obręczach rr511. Wydasz jakieś 1700zł. Wszyscy składający mają to w ofercie jako gotowe - to chyba najczęściej spotykane przyzwoite koło treningowe, sztywne, trwałe i znośnie ciężkie jak na to że coś tam stożek udaje.

Napisano

Właśnie taki komplet przykuł moją uwagę. :) Tylko tak jak mówię, tych obręczy DT jest tyle, że ciężko mi się połapać, co znaczy "RR", co "511"... ;) "db" to chyba disc brake? 

Napisano

@siejak1 oglądałem je w momencie, gdy dostałem powiadomienie o Twojej odpowiedzi! :)
Komplet można dostać za 250€ (sorry, widziałem w tej cenie E1800 a nie P1800 ;)) muszę przyznać, że bardzo mi się podobają wizualnie.

Sprawdzę, jakie są różnice pomiędzy nimi, a zaproponowanymi przez @abdesign

Napisano

Czy RR511 to nie jest przypadkiem ta sama obręcz, co w systemowych P1800?

Komplet P1800 to ok. 1500 zł.
Składaki RR511 + 350 + CX-Ray - ok. 1800 zł.

Ale poczekam, może ktoś inny coś zaproponuje, na razie i tak nie będę kupował. :)

Napisano

W p1800 dostajesz piasty 370-ki i szprychy przyzwoite no ale nie CX-rey'e tylko DT Aero Comp cięższe o 1,5 sztuka. Akurat nazbiera się całościowo piasty plus szprychy o te 120gram więcej. 

Gabarytowo obręcz z p1800 wygląda dokładnie jak rr511'ka.

Ps. Żeby nie było p1800 to fajne koła tyle że te składane wyjdą fajniejsze.

Napisano

Tak, te RR511 na 350-tkach prezentują się lepiej. No i czytam wiele zagranicznych opinii, że w P1800 dzwonią szprychy. :)

Widzę też w podobnej cenie koła na obręczach RR521, nieco szerze i odrobinę cięższe. Czy w przypadku opon szosowych wewnętrzna szerokość obręczy ma aż takie znaczenie jak w MTB?

Napisano

Rr511 ma 18/21,5 jest wręcz idealna dla gumy 28c. Ale tak szerokość gum i obręczy w szosie jest ważna nawet bardzo ważna tyle że inne nieco zasady tym kierują więc generalnie to doświadczenia z gumami mtb to sobie można w buty wsadzić przy szosie.

Napisano

Mam RR521 ze szprychami CX-ray i na piastach dt 350. W wersji pierwotnej miały trafić do gravela, ale po zmianie planów ostatecznie wylądowały w szosie żony. Na obręczach założone opony Continental Ultra Sport II 28mm, przy 6bar układają się 30mm. Użytkuje je drugi sezon i zero najmniejszych problemów.

Napisano

Czemu nie kupisz pierwszych lepszych od DT jak np. C 1800 SP 700 CL itd?. Komplet około 2 tys. Opisy są na stronie lub zawsze można zadzwonić i poprosić o poradę. Jak i tak szosę traktujesz po macoszemu. No chyba, że chodzi o stworzenie tasiemca w postaci odpowiedzi na kilkanaście stron. 

Napisano

@marcusling Nie, chodzi o wybranie tego, co najkorzystniejsze w określonym budżecie z pomocą kolegów z forum - czy nie po to ono jest? :)

To, że moim głównym rowerem jest MTB i w szosie wymieniam tylko to, co konieczne, nie oznacza, że wrzucam tam byle gruz. :)

Napisano

Koła na 350-tkach, na obręczach "rr511" i szprychach  DT Aero Comp Wide to się nazywają pr1600 32 czyli są modelem bezpośrednio nad p1800. Tak więc składane przez dobre ręce koła na 350-kach, obręczach rr511 i nieco lżejszych szprychach no cóż będą... nieco wylajtowaną wersją owych pr1600. Możesz poczytać o jednych i drugich porównać wybrać... szczerze powiedziawszy różnica nie jest jakaś dramatyczna to podobne koła, oba zestawy to będą dobre treningowe koła. Ja bym brał lżejsze bo różnica w cenie niewielka - wg. mnie uzasadnia wybór lżejszych. Zapadki vs podstawowy ratchet... e to nie jest kluczowe. Tyle ode mnie. 

Ps. Tak na marginesie pr1600 masz w promocji w BikeD....de za ~2100 z wysyłką do Polski. Chociaż ja i tak bym wolał składaki na lżejszych szprychach.

Napisano

PR1600 są brzydkie, głównie ze względu na piasty. ;)
Brzydkie oczywiście w kontekście włożenia ich do mojego roweru, który jest cały w czarnym macie. :)

Póki co te RR511db na 350-tkach prezentują się najsensowniej.

Napisano

Właśnie jestem po takiej akcji- czyli wymiana kół w giancie adv.1 disc 2021. Fabryczne zrzuciłem nawet ich nie używając. Idą na sprzedaż z tarczami hamulcowymi, oponami jako komplet. Wybór alusów na centerlocku ogranicza się do paru systemowych setów lub składanych głównie na obręczach dt. Z fabrycznych setów najlepiej wychodzi fulcrum, ja swoje kroki skierowałem na składane. Oczywiście jest jeszcze dandy z niską wagą i niskim profilem. Wszystko zależy czego oczekujesz od kół-jak lekkie na góry to bierz niski profil od dandy albo coś lemona, daveo na obręczy r460db. Waga oscylować będzie w okolicach 1500gram. Ja poszedłem nieco inną drogą. Giant na fabrycznym secie nie prezentuje się zbyt okazale, a na jeszcze niższym profilu moim zdaniem wygląda słabo. Z racji, że na sezon i tak wjadą lekkie karbony na okres jesienno-zimowy kupiłem obręcze dtr511db/piasty dt350/szprychy cx-ray. Rower prezentuje się o niebo lepiej, wygląda bardziej rasowo, cieszy oko- oczywiście to kwestia gustu , a o nich się nie dyskutuje. Minusy waga- miałoby coś w okolicach 1650gram, wyszło realnie z opaskami lekko ponad 1700gram, ale w zasadzie mam to gdzieś. Te 50-70gram nie robi mi żadnej różnicy. Drugi minus to jakość naklejek dt- są słabej jakości. Jedną uszkodziłem łyżką podczas zakładania opony. Oczywiście to moja wina i skutek mojego gapiostwa...ale jednak w innym secie nie mam z tym problemów. Sama powłoka na kołach jest jednak mega twarda.Tak więc jak jesteś maniakiem lekkości i gór to idź w niski profil, jak chcesz nieco ubrać rower to moim zdaniem idź w wyższy profil fulcruma albo dtr511db. Fabryczny zestaw pr-2 waży ok.1950gram więc zakładając coś na wyższym profilu zyskasz 200-250gram ale za to większą sztywność i lepsze piasty co będzie dość odczuwalne.

...a co do samych pr-2. Miałem je w poprzednim giancie w wersji na hamulec obręczowy i byłem z nich mega zadowolony, mam też w giancie contendzie koła sr-2 disc (model niższy) i też jest oki. Zatem albo trafiłeś na lipny zestaw i możesz spróbować coś porzeźbić albo nowe pr-2 nieco odchudzone w stosunku do poprzednich modeli zeszły z jakością.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...