Amarider Napisano 27 Grudnia 2021 Napisano 27 Grudnia 2021 Cześć robię pełny serwis amora. Zauważyłem że element podany na zdjęciu https://i.postimg.cc/gkz0kgjz/Screenshot-20210626-015917-Drive.jpg są 2 wyczuwalne pod palcem przetarcia i 1 mini ubytek dosłownie wielkości nitki. Czy jest to przeszkoda? Drugie pytanie to czy olej z tłumika powinien cały wylecieć po przechyleniu amora czy zostać trochę w srodku i po interakcji z jednym z elementów(nie pamiętam który), wyleciało dołem (wyleciało jakieś 3 ml). Cytuj
Dokumosa Napisano 27 Grudnia 2021 Napisano 27 Grudnia 2021 Odnośnie tych mikro-uszkodzeń seal head to tam oringi zewnętrzny i wewnętrzny pełnią kluczową rolę - nie powinny być bez żadnych uszkodzeń a najlepiej wymieniane przy serwisie 200h. Resztą bym się nie przejmował. Olej w tłumiku zmieniamy cały. Cytuj
Amarider Napisano 27 Grudnia 2021 Autor Napisano 27 Grudnia 2021 Czym objawia się uszkodzonie tych uszczelek? Czy zmieniając skok ze 120mm do 140mm dodaje wieksza ilość oleju do tłumika? Cytuj
Dokumosa Napisano 28 Grudnia 2021 Napisano 28 Grudnia 2021 Jak te uszczelki uszkodzone to będzie uciekało powietrze z amortyzatora. Będzie się zapadał. Ilość oleju w tłumiku nie zmieni się. Zawsze warto sprawdzić czy po zalaniu manualowej objętości lustro oleju sięga.dolnego oringu tłumika kompresji. Cytuj
Amarider Napisano 29 Grudnia 2021 Autor Napisano 29 Grudnia 2021 Czy moge użyć oringu ze sklepu rolniczego jako zamiennik ? Czy potrzebuje jednak specjalnego oringu od rockshoxa? Cytuj
Dokumosa Napisano 29 Grudnia 2021 Napisano 29 Grudnia 2021 Możesz użyć. Zapytaj tylko czy odporny na działanie smarów/olejów. Zwróć uwagę, że wewnątrz tego elementu też jest mniejszy oring. Oringi przed założeniem całe w smarze utaplaj. Przed wsunięciem "seal-head'u" na swoje miejsce jeszcze dookoła maźnij go smarem (pm600, dynamic seal od biedy sram butter itp.). 1 Cytuj
Amarider Napisano 29 Grudnia 2021 Autor Napisano 29 Grudnia 2021 Z racji iż mieszkam na zadupiu nie mieli takiej uszczelki. Jakie są rozmiary tej i uszczelki w środku tego elementu? Pozostało mi chyba zamówić. Cytuj
Amarider Napisano 5 Stycznia 2022 Autor Napisano 5 Stycznia 2022 Czy taki zestaw będzie pasował? Recon rl Silver rocznik bodajże 2019. https://www.sbike.pl/zestaw-serwisowy-rock-shox-xc32-solo-air-recon-silver-b1-full-service-kit-o_13443.html# co oznacza to b1? Cytuj
Dokumosa Napisano 5 Stycznia 2022 Napisano 5 Stycznia 2022 b1 to oznaczenie konkretnego modelu. Wpisz tu nr seryjny (z korony) swojego amortyzatora to wszystko się wyjaśni... RockShox Setup Guide | SRAM Cytuj
Amarider Napisano 6 Stycznia 2022 Autor Napisano 6 Stycznia 2022 FS-RCNS-RL-D1 to model Amortyzatora który posiadam, a więc zestaw z linku pasował by? Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Chodzi o nr seryjny. Od tylu na koronie amortyzatora bity. Cytuj
Amarider Napisano 6 Stycznia 2022 Autor Napisano 6 Stycznia 2022 Wpisując go w Google totalnie nic nie wyskakuje. Cytuj
wolek Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Tu wpisujesz nr seryjny: https://trailhead.rockshox.com/en/search/ link podał wcześniej @Dokumosa definicja numeru seryjnego się kłania, google nie wie wszystkiego Cytuj
Amarider Napisano 20 Stycznia 2022 Autor Napisano 20 Stycznia 2022 Czy omawiany plastikowy element jest ruchomy ? Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Stycznia 2022 Napisano 20 Stycznia 2022 (edytowane) Tylko do pierwszego napompowania amortyzatora. Potem ciśnienie w komorze negatywnej (pomiędzy tłokiem a tym elementem) powoduje, że jest on dociśnięty do pierścienia Seger'a (na Twoim rysynku "retainer") osadzonego w na dnie goleni górnej (ew. w cylindrze sprężyny powietrznej)). W pewnych szczególnych sytuacjach może się przemieszczać - jeśli w komorze negatywnej ciśnienie będzie niższe niż atmosferyczne. Edytowane 20 Stycznia 2022 przez Dokumosa 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.