Skocz do zawartości

[uchwyt lampki] Modyfikacja uchwytu do lampki


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w swoich rowerach popularne uchwyty do lampek typu Convoy. Uchwyty są dobre jak na swoją cenę, jednak mają wadę bo obie części są połączone aluminiowym nitem, przez co połączenie się luzuje i lampka zaczyna się obracać podczas jazdy. A nawet zdarzyło mi się wyrwanie nitu po wywrotce :) Tak więc zrobiłem modyfikację. Nit zastąpiłem śruba i nakrętką M4. Śrubę skróciłem doświadczalnie. Teraz obie części uchwytu trzymają się mocno i można dokręcić połączenie tak, aby uzyskać optymalną siłę trzymania i była możliwość regulacji ustawienia lampki. Śrubę i nakrętkę pokryłem czarnym lakierem. Wiadomo, że można kupić parę uchwytów na zapas, jednak w każdym z nich po pewnym czasie zrobi się to samo.

Uchwyt0.jpg

Uchwyt1.jpg

Uchwyt2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie lepszy, ale ciekawy jestem czy i tu nie zastosowano nitu aby obniżyć koszty produkcji. A co będzie, gdy nit puści akurat podczas nocnej jazdy? :) Jak ktoś ma ten uchwyt to może niech zajrzy do niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Olight wykonanie ma ok ale co z tego jak jest kiepski. Tzn nadaje się na asfalt ale w jakimkolwiek terenie latarka po prostu opada. Testowane na gravelu i fullu. Montaż na śrubie jest znacznie bardziej sensowny. 
Ten z pierwszego postu, to nie da się ukryć, chiński badziew ale robił lepszą robotę. Tylko znowu w terenie latarka potrafiła odpaść, bo od góry nic jej nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem u ludzi uchwyty mocowane gumka do kierownicy i faktycznie siła trzymania jest za mała, lampka obraca się i opada. Co do mojego uchwytu - można założyć dodatkowa gumkę np. pasek ze starej dętki aby zabezpieczyć lampkę przed wypadnięciem - sprawdzony patent :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kipcior napisał:

Ten Olight wykonanie ma ok ale co z tego jak jest kiepski. Tzn nadaje się na asfalt ale w jakimkolwiek terenie latarka po prostu opada. Testowane na gravelu i fullu. Montaż na śrubie jest znacznie bardziej sensowny. 
Ten z pierwszego postu, to nie da się ukryć, chiński badziew ale robił lepszą robotę. Tylko znowu w terenie latarka potrafiła odpaść, bo od góry nic jej nie trzyma.

Mam ten uchwyt olighta nic nie wpada nic się nie przekręca nic nie telepie rower mtb, leśne ścieżki, polne drogi, masz przy nim po dwie gumy w komecie krótsze i dłuższe, dopasowywujesz do średnicy kierownicy. Używam go do armyteka wizarda lub convoy s2+. 

 

 

20190328_132320_copy_2656x1494.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej używam jej też do s2+ i nie bylo problemu. No dobra mniejsza o większość 😃u ciebie telepie u mnie nie 😜. Uchwyt fajny szybki demontaż montaż. 

 

 

W drugim rowerku na dojazdy do pracy mam taki uchwyt bez regulacji jak kierownica jest prostopadła do jezdni to jest ok 

 

 

 

pol_pl_UCHWYT-LATARKI-LAMPKI-ROWEROWEJ-CZARNY-UNIWERSALNY-602_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ostatni to wg mnie zbytnie uproszczenie bo nie ma możliwości regulacji oświetlenia w płaszczyźnie poziomej. A powinna być, chociażby po to aby skierować jadąc ruchliwą droga światło nieco w prawo, aby nie oślepiać kierowców samochodów jadących z przeciwka. Bo może dojść do niebezpiecznej sytuacji, poza tym w necie pojawiają się potem niemiłe komentarze pod adresem rowerzystów. Oczywiście można mieć lampkę z kolimatorem albo spełniającą niemiecką normę STVZO, ale to już inna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak na to patrzeć. Można ten uchwyt w każdej chwili skierować trochę na dół aby nie oślepiać. Można zmienić tryb w latarce na słabszy, tu to nie ma problemu większy problem to wygięcie kierownicy, musi być prosta bo inaczej będzie latarka świeciła po krzakach a nie tam gdzie powinna bez Moiwosci poprawnego ustawienia. U mnie w rowerku na dojazdy do pracy sprawdza się dla convoya, nie ma się co w nim zepsuć, a jak pisałem wyżej a na mtb mam uchwyt olighta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten też miałem. Dopóki się nie połamał to nie było źle ;) W sumie nie najgorszy patent tylko wykonanie jak zwykle. Śrubka mocująca do kierownicy jest tragiczna, choć to norma w Chińskich uchwytach. A złamało się w połowie, między tymi szczękami i kierownicą. Nie pamiętam już czy ta głowica była obrotowa czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kipcior napisał:

U mnie z Convoyen to lata jak głupie i mniejsza gumka nie pomaga. Przy latarce w poprzek może by to działało, ale nie mam takiej.

Przecież to uchwy obrotowy. Odkręcasz śrubkę, obracasz i pasuje pod normalna latarkę. Co prawda jeszcze nie używałem ale w porównaniu z innymi uchwytami z aliexpress jakość wydaje się bardzo dobra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...