Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hamulce MT200, 3 raz odpowietrzam tylny hebel, i nadal klamka gumowa, przecieku nigdzie nie widać, fakt za 1 razem poszło trochę pęcherzyków, ale nic to nie dało, za 3 razem z 5 razy przepuszczałem olej, zero pęcherzyków a klamka nadal gumowa, przy jeździe jak docisnę klamkę fest to zwalnia ale też piszczy, tarcza odtłuszczona klocki dla pewności papierem zjechałem i trochę palnikiem dałem.

Tak się zastanawiam, dzień wcześniej miałem lekką glebę i tą stroną gdzie hebel kiera walnęła o ziemię, podczas jazdy było ok, na drugi dzień przestał hamować, możliwe że przy uderzeniu coś się stało z klamką ? albo że aż tak mocno gdzieś zastało się powietrze ? 

Doradzono mi aby rozebrać klamkę i zobaczyć uszczelki na tłoczku, bo może olej się dostawać pomiędzy uszczelki, uszczelki wyglądają bardzo dobrze ale zauważyłem na tłoczku jakieś wytarcie, czy to może mieć wpływ na klamkę ? dodam że w komorze było bardzo czysto, może to jest od nowości. 

P11225-135547.jpg

Napisano

Jakiego oleju użyłeś? No i co znaczy gumowa? Dociskasz mocno i nie hamuje, czy wpada do chwytu?

Napisano

Olej shimano mineralny, gumowa tak jak by właśnie była zapowietrzona, normalnie klamka chodzi lekko i pojawia się twardy opór jak klocki zaczynają ściskać tarcze, tutaj od samego początku klamka jest jak by pod oporem gumy, nie wpada do chwytu, im mocniej naciskam tym mocniejszy opór.

Napisano

To piszczenie mnie zastanawia. Czym czyściłeś?

Spójrz czy przewód hamulcowy Ci gdzieś nie puchnie jak naciskasz klamkę.

Napisano (edytowane)

Czyszczę zawsze tak samo, albo płynem do naczyń, albo sprayem do odtłuszczania tarcz, przewód sprawdzę jak skręcę klamkę i zaleję, ale to już nie dziś, dla pewności rozkręcę też zacisk, może to tam leży problem.

Edytowane przez R4Vr
Napisano

Chyba znalazłem winowajcę, klocki, po skręceniu całego układu i zalaniu, ale z innymi klockami hamulec powrócił, po zmianie na poprzednie klocki znowu brak hamowania i piszczenie, nie jestem pewien ale chyba zacisk zaczyna puszczać olej, niedawno jak właśnie wymieniałem klocki to na jednej z blaszek było coś wilgotnego, ale na tyle mało i z brudem że ciężko było stwierdzić czy to woda czy olej, hamulec chodził cały czas ok, wczoraj przy wyciągnięciu tłoczka wszystko wyglądało ok, jeśli faktycznie wycieka to kwestia czasu aż te klocki stracą moc, na razie będę jeździł i obserwował, zobaczymy.

Napisano

To musiał być olej. Mi zawsze zabrudzone klocki udawało się uratować, ale nie po oleju tylko jakimś "zatłuszczeniu".

Obserwuj, ale jak uszczelka puściła to raczej sama się nie naprawi. Możesz uszczelkę i tłoczek nasmarować smarem do tłoczków, może lekko pomoże.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...