lokatylokacz Napisano 19 Grudnia 2021 Napisano 19 Grudnia 2021 Hej, przeglądam internety w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie: "Jaką lampkę kupić na ultra typu Wisła 1200?" i im więcej czytam tym bardziej wiem że nic nie wiem. Kryteria są proste: - chcę komfortowo jechać nocą w terenie którego nie znam (względnie mocna) - nie mam konkretnej kwoty, liczy się dla mnie "opłacalność" - zestaw ma mi wystarczyć na około 24 godziny jazdy nocą Nie wiem nawet jaki system zasilania będzie najlepszy. Zewnętrzny akumulator jakoś mnie nie przekonuje bo to kolejne kable na kierownicy, ogniwa chyba też nie bo nie będę miał ich jak ładować. Wydaje mi się że najlepszy będzie wbudowany akumulator lub zwykłe baterie dostępne na trasie (+zapas w sakwie). Sam nie wiem, jestem otwarty na wszelkie rady i sugestie. Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam, LoK
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Grudnia 2021 Mod Team Napisano 19 Grudnia 2021 Dynamo też odpada ? A poważnie, to przecież ogniwa możesz wcześniej naładować i wziąć zapas... Rozwiązaniem mogą być też lampki z możliwością ładowania przez powerbank - takie, które świecą podczas ładowania.
seczuan Napisano 19 Grudnia 2021 Napisano 19 Grudnia 2021 Ja latam na convoy s2 na kasku convoy s2+ od bociana w wersji z optyką eliptyczną na rower na kierownicy Do tego wożę dwa akumulatorki i ładowarkę, taki zestaw mi zupełnie wystarcza, lubię jak jest jasno a zestaw ma spory zapas mocy.
MikeSkywalker Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Lampki na klasyczne paluszki dawno wymarły, a na pewno w segmencie lampek mocniejszych. Więc oczekujesz niemożliwego - nie istnieje lampka która świeciłaby 24 godziny, mocno, i miała wbudowany akumulator. Jeśli w grę wchodzi ładowanie z powerbanku w trakcie dnia, to brałbym jakąś lampkę z wbudowanym akumulatorem, jest tego dziesiątki, albo i setki. Opcja druga to właśnie latarka pokroju Convoya - jako lampka pozycyjna można używać oszczędnego trybu, powiedzmy 5%, a na ciemniejsze miejsca mieć tryby 30/100%. Kilka dobrych ogniw w bagażu zapewni zapas energii na ten czas, a jak nie to są malutkie, zasilane ładowarką od telefonu/powerbankiem ładowarki do ogniw.
zekker Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Cytat nie istnieje lampka która świeciłaby 24 godziny, mocno, i miała wbudowany akumulator To dziwne, bo ja mam taką w rowerze i codziennie z niej korzystam. No ale jest na dynamo (akumulator jest mały, służy głównie jako podtrzymanie na postoju). Widzę dwie drogi: - zapas ogniw, powerbanków - budowa oświetlenia opartego na dynamie w piaście Kwestia co będzie mniej przeszkadzać, dodatkowa masa ogniw/powrebanków, ładowarki, czy też dodatkowa masa dynama i zwiększone opory jazdy (liczyłbym że kilkanaście W, do poszukania w sieci, bo różne piasty mają różne). Oświetlenie na dynamo nie kończy się ale: - przy wolnej jeździe (< 12-15km/h) będzie go mniej - większość lampek jest dedykowana na drogi publiczne, więc mają odcięcie i słabo doświetlają np. niskie gałęzie - mogą świecić za wąsko, więc nie zawsze dobrze widać w wirażach, boczne drogi i ścieżki Dobrze mieć jeszcze coś dodatkowego. No i przede wszystkim, warto podpatrzeć jak inni uczestnicy takich imprez rozwiązali problem. Chyba nie ma sensu wymyślać wszystkiego na nowo.
Dokumosa Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Ciekawą, wewnętrzną alternatywą dla CS2+ jest CS21 - wymiarami mocno zbliżony do CS2+ ale na aku 21700 zamiast 18650 co pozwala wpakować tam 5000mAh. Wada - jak w przypadku zwykłych latarek brak odcięcia a ew. mody wprowadzające odcięcie lub rozproszenie wiązki nie spełniają oczekiwań. Jeśli ma jednak prądu starczać na wiele godzin to szedłbym w rozwiązania z aku zenętrznymi (montowane np. w odpowiedniej torebce na ramie).
JWO Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Cytat szedłbym w rozwiązania z aku zenętrznymi (montowane np. w odpowiedniej torebce na ramie). Ja zakupiłem taki akumulator (10400). Tylko wyjście jat na 8.4V, wiec potrzebny jest przetwornik na 5V, który kosztuje grosze.
chrismel Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 5 godzin temu, Dokumosa napisał: Wada - jak w przypadku zwykłych latarek brak odcięcia W przypadku jazdy terenowej to odcięcie jest wadą. Nawet niewielkie pochylenie roweru do przodu powoduje drastyczne zmniejszenie zasięgu światła. Z tego powodu powstają takie lampki jak: https://www.knog.com/product/pwr-mountain-2000l/ które mają kołowy rozkład światła żeby ten efekt zminimalizować. Nie nadają się do jazdy po drogach publicznych za to świetnie sprawdzają się w terenie.
KNKS Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Taki KNOG PWR 2000 podobno świeci 9 godzin w trybie 500 lumenów. jeśli ograniczyć, za pomocą Mode Makera, moc do wystarczających 300 lumenów, to powinien osiągnąć jakieś 14 godzin pracy ciągłej. Oczywiście na jednym akumulatorze. Drugi zawsze można mieć w kieszeni 😉
Dokumosa Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Tam jest (łatwo)wymienny aku? W każdym razie przy tej cenie brakuje USB 3.x z Quick/FastCharge (niby piszą, że ładuje się toto 4h ale jak wybierze się porównanie z innymi to już czas ładowania 7h).
KNKS Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Łatwo. Praktycznie cała latarka, bez głowicy, to akumulator.
Dokumosa Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Czyli drugi aku to kolejne może nie 300 ale 200USD?
chrismel Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 179 AUD https://www.knog.com/product/pwr-bank-large/
MikeSkywalker Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Za tyle kasy to można sobie życie inaczej ułożyć Nie pamiętam już czasów świecenia Convoya, ale na pewno na dobrym ogniwie wyciągał kilka godzin w trybie 30% - więc cztery ogniwa powinny wystarczyć na całą wyprawę, w razie potrzeby można jechać w trybie 100%, a na odcinkach oświetlonych/w szarówce w trybie 5%. Przy pięciu ogniwach (jedno w latarce, cztery w zapasie) jedzie się już spokojnym. Lampka kosztuje z uchwytem poniżej 5 dych, prosta ładowarka też niedużo. Myślę że bardziej ekonomiczny/kompaktowy zestaw trudniej będzie skompletować. To w końcu "czysta energia" zabrana w ogniwach, bez zbędnych obudów, jak nawet w powerbanku. Wnętrzności tych wszystkich zapasowych akumulatorów.
revolta Napisano 20 Grudnia 2021 Napisano 20 Grudnia 2021 Convoy s2+ wersja słabsza z dioda xpl 1000lm. Jak kolega pisze myślę że to najlepsza opcja 4 aku wysoko prądowe w pudełku piąte w latarce ładowarka na jedno aku też jest bardzo mała. Latarka pancerna, wody też się nie boi mam wersję też z dioda sst40 ma 1800lm ściana światła ale wiadomo prądu też pobiera. Armytek też fajny świeci bardzo szeroko ma 1670 lm ale już sporo kosztuje.
Mandoleran Napisano 21 Grudnia 2021 Napisano 21 Grudnia 2021 Do takich ultra maratonów to taki Convoy jak najbardziej ma racje bytu, do kompletu z 4 ogniwa i nie trzeba się martwić że prądu nam braknie. Nie widzę raczej lepszego rozwiązania tym bardziej że gabaryty tej latarki są całkowicie akceptowalne. 16 godzin temu, KNKS napisał: Taki KNOG PWR 2000 podobno świeci 9 godzin w trybie 500 lumenów. jeśli ograniczyć, za pomocą Mode Makera, moc do wystarczających 300 lumenów, to powinien osiągnąć jakieś 14 godzin pracy ciągłej. Oczywiście na jednym akumulatorze. Drugi zawsze można mieć w kieszeni 😉 Jeździłbyś z takim szperaczem na kierownicy? 😉.
zekker Napisano 21 Grudnia 2021 Napisano 21 Grudnia 2021 13 godzin temu, MikeSkywalker napisał: Nie pamiętam już czasów świecenia Convoya, ale na pewno na dobrym ogniwie wyciągał kilka godzin w trybie 30% - więc cztery ogniwa powinny wystarczyć na całą wyprawę Mój przy 30% ma zadeklarowane niecałe 3h na ogniwie 3500mAh, dając 535lm. Długodystansowo trzeba by zejść na 20% - niecałe 5h, 380lm lub 12% - ponad 7,5h, 245lm. Trzeba by coś pokroju bocianowej S21B, gdzie na ogniwie 5000mAh czasy będą mniej więcej: - 22% - 550lm, niecałe 4h - 13% - 370lm, trochę ponad 6h - 8% - 240lm, 10h
revolta Napisano 21 Grudnia 2021 Napisano 21 Grudnia 2021 Bocian czy Greg co działają na światełka. Pl lub allegro robią mody latarek. Miałem sarforce l2p programowalna. Czyli 15 trybów do wyboru ustawiasz i programy tryby które Ci pasują i tyle ja miałem ustawione 5%,20%i100%bobta chciałem tak mi pasowało latarka miała 1300lm. Wszystko wedle uznania, moduja convoy s2+z jedną dioda lub z 3 diodami i kolimatorem od razu.
Dokumosa Napisano 21 Grudnia 2021 Napisano 21 Grudnia 2021 IMHO C2S+ XML2 T5-5B 2,8A w trybie 40% jest o wiele za słaby do szybkiej jazdy w lesie. Przy czym nie mam na myśli leśnej autostrady jak kilka zdjęć powyżej a raczej coś a'la szerszy singiel.
KNKS Napisano 22 Grudnia 2021 Napisano 22 Grudnia 2021 17 godzin temu, Mandoleran napisał: Jeździłbyś z takim szperaczem na kierownicy? 😉. Jeżdżę. Co prawda z wersją 700, ale jednak 😉 Dlaczego tylko 700 ? Bo ja nie potrzebuje światła na 24h 🙃
Mandoleran Napisano 22 Grudnia 2021 Napisano 22 Grudnia 2021 @KNKS Też posiadam wersje 700, które na moją jazdę jest aż nad wyraz wystarczające no i co ważniejsze gabaryty są słuszne. Wersja 2000 ( pomijając cenę ) to klocek niemiłosierny, to już chyba lepiej mieć 2 mniejsze pod kierownicą - nie dość że lepiej to by wyglądało, to i rozkład masy lepiej by się rozłożył 😀.
KNKS Napisano 22 Grudnia 2021 Napisano 22 Grudnia 2021 @Mandoleran Co nie zmienia faktu, że temat oświetlenia rowerowego zawsze kończy się na KONWOJU i mocowaniu na gumki recepturki 😉
revolta Napisano 22 Grudnia 2021 Napisano 22 Grudnia 2021 Najlepszy uchwyt do latarki jaki miałem i mam nadal Gumy zapasowe w komecie moiwosc róż ych ustawień.
Dokumosa Napisano 22 Grudnia 2021 Napisano 22 Grudnia 2021 Mam dwa te uchwyty i faktycznie są jednymi z najlepszych jakich używałem. Toto utrzyma nawet latarkę na 21650.
Mandoleran Napisano 22 Grudnia 2021 Napisano 22 Grudnia 2021 1 godzinę temu, KNKS napisał: @Mandoleran Co nie zmienia faktu, że temat oświetlenia rowerowego zawsze kończy się na KONWOJU i mocowaniu na gumki recepturki 😉 Bo akurat do jakiś ultra maratonów ciężko coś lepszego znaleźć. Tam gdzie jest możliwość przekładania ogniw, tam nie ma co się obawiać że prądu braknie. Sam stałem przed podobnym wyborem tym bardziej że posiadam akusy jak i ładowarkę, ale wybrałem Knoga bo dla moich potrzeb w zupełności wystarcza, a zawsze może też robić za powerbank do mojego Wahoo :).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.