Skocz do zawartości

[Koła] wybór alu do trailu 29


radoslavH

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałem złożyć nowe koła do roweru trailowego. Najbardziej bym chciał aby waga oscylowała w granicach 1700 gr za komplet pod jeźdźca 85 kg, styl jazdy bez skoków lub bardzo sporadycznie.

 

Upatrzyłem sobie następujące podzespoły

Piasty Hope pro 4

Obręcze dt xm 421 lub ztr arch MK4  

Szprychy sapim race/ dt competition lub może d-light?

Nyple alu choć może lepiej dać mosiężne, jest sens?

Przy takiej konfi waga kół to ok 1800, może trochę więcej.

Aby zejść niżej wagowo myślę jeszcze o piescie dt 240 exp tej z 2020 albo w ostateczności 350.

Nie wiem czy jest różnica między szprychami i piastami straitpull w stosunku do klasyki.

Budżet założony do ok 2000-3000 zł.

Chciałbym możliwie małą wagę ale i sztywno.

Doradzicie?

Napisano

SP lepsze. JB są osłabione w miejscu gięcia i tam pękają.

Obręcze xm421 a jeszcze lepiej 481. Różnica masy na piastach nic nie wnosi. Szprychy competition. Do tych obręczy masz już świetne nyple alu squorx prolock w komplecie. Użytkuję kilka kompletów na takich obręczach i szprychcach. Jak dobrze koła zaplecione to jest spokój z centrowaniem przez kilka lat.

Napisano

481 mają sr wewn 30 mm, nie będzie to zbyt szeroko? Opony, które używam są w zakresie 2,2-2,35.

Jeśli chodzi o piastę to lepiej iść ( jeśli waga nie ma znaczenia) w Hope czy może podobnie cenowo i wagowo w dt 350 straitpull i rachet 36t? 

 

 

Napisano

30mm pod gumkę 2,2-2,4" idealnie.

IMHO lepiej iść w piasty DT - tańsze w eksploatacji, powszechna dostępność części i możliwości konwersyjne w przyziemnych pieniądzach (np. bębenki pod różne systemy). Do pełni szczęścia brakuje nierdzewnych łożysk ale te można zamontować jak się skończą fabryczne. Zaoszczędzone pieniądze lepiej wpakować w opony z wysokiej półki.

Napisano

Przeglądałem trochę zestawów i zdecydowałem się na dt, jest sporo kół systemowych, które składane są z dostępnych podzespołów no xm 1700,xm 1501, pytanie tylko o Piasty bo generalnie to 240/350 ale płota je na trzy krzyże, a wszelkie montownie twierdzą że te Piasty (straightpull) można zapleść jedynie na dwa krzyże, wie ktoś czy to na pewno te same Piasty, które oferowane są jako części? Złożenie odpowiedników tych dwóch zestawów to tysiak mniej no i można założyć obręcz 25 co w przypadku opon 2,2, zgodnie z tym co piszą w internetowych jest lepsza opcja.

Napisano

Piasty SP 28H można zawieść tylko na 3-krzyże.

To te same piasty co w kołach fabrycznych.

Koła XM1700 (dawniej XM1501-30) to piasty 240+obręcze XM481+szprychy competition i nyple standardowe dla tych obręczy - squorx prolock.

Niektóre "montownie" jak ognia unikają squorxów, być może że względu na brak narzędzi. W kazdym razie w warunkach gwarancji na obręcze XM jest wyraźnie napisane że tylko że squorxami i podkładkami dt.

Napisano

To dobrze że doopytalem bo np lemonbike twierdził że te Piasty można zaplątać tylko na dwa krzyże, dziwne, i jak z obręczami dt daje nyple podkładki itp w komplecie to lepiej chyba zapleść na tym jak to komplet. Szprychy mam wybrane dt competition. Piasty, żeby nie iść w koszty, to chyba wezmę te nowe dt 350, wyglądają bardzo fajnie no i niby to stare 240. Obręcz jeszcze się wącham między 421 a 481, mam kupione opony 2,2 , w zeszłym sezonie był 2,35 ale wolę cieńsze, takze jeszcze przemyśle bo w przyszłości raczej więcej niż 2,35-2,4 nie będę używał.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...