1938 Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 Na wiosnę planuję zakup roweru MTB XC i zaczynam się rozglądać. Kiedyś miał to być Procaliber 8 lub 9.6, ale teraz nie ma co liczyć na dostępność - tu używki chodzą drożej niż cena zakupu. Latem jak odwiedziłem Treka to były puste półki i chyba niewiele się zmieniło. Temat wraca po 3 latach, bo wtedy nie miałem miejsca na kolejny rower. No ale zacznijmy od początku. Oprócz wymagań będą też rozkminy nad faktycznymi potrzebami, bo szukam kompromisu między ceną a bajerami. Wzrost: ok. 180 m (więc rama 19" lub 19,5") Waga: ok. 70 kg Typ MTB XC sztywniak z geometrią sportową (choć bez przesady ze względu na kręgosłup). Rama W tym budżecie chyba nie ma sensu pchać się w karbon, ale jestem otwarty, jeśli mnie przekonacie. Napęd 1x - znam ograniczenia (nie pociśniesz z blatu w dół, co na maratonach wiele razy wykorzystywałem zwłaszcza na asfaltowych odcinkach), ale trzeba iść do przodu. Obniży to też wagę roweru. Zakres przełożeń to 12 minimum. Generalnie to 1x świetnie sprawdza się w XCO, natomiast w XCM jest dużo płaskich lub <0% odcinków, gdzie zaczyna brakować większej tarczy. Zdaję sobie z tego sprawę, choć dopóki nie skatuję żadnego 1x podczas rywalizacji, to do końca nie wiem, czy faktycznie tego chcę. Osprzęt Kiedyś szukałem GX Eagle, a teraz producenci wkładają nowe grupy Shimano. Jestem otwarty zarówno na SRAM jak i na Shimano. Przydałoby się jakieś porównanie, co się zmieniało. Do Deore M6100 trafiło wiele rozwiązań z wyższych grup, lecz z tego, co czytam, to zmiana przełożeń nie jest tak płynna, nie ma multi-release (na jednoblacie idzie bez tego żyć?). Czy są jakieś przesłanki, aby dołożyć do SLX lub XT? Obecnie jeżdżę na XT (stary model sprzed 2015 bez Shadow+) i sobie chwalę - działa płynnie pod obciążeniem, nie ma problemów (poza kolekcjonowaniem smaru w kółkach przerzutki). https://www.shimano.com/en/100th/history/products/31.php Amortyzator Od razu mówię - nie wiem. Hamulce Solidne tarczowe hydrauliczne. Efektywne hamowanie to podstawa przy moich umiejętnościach na zjazdach. Oś Jeśli mnie w błąd nie wprowadzono, to chodzi o grubość osi, a nie o sposób mocowania koła i nadal można zastosować szybkozamykacz. Ale z tego, co widzę, to większość rowerów ze sztywną osią nie ma motylka. Nie jest to dla mnie problem. Wolę sztywniejsze koła. Piasty / koła Teraz mam maszynowe, uszczelniane. Z wygody myłem karcherem i chyba nic się nie działo. Pamiętam dyskusję o kołach z poprzedniego wątku. Polecaliście z bębenkiem XD (czyli pod grupy GX Eagle wzwyż), ale lepiej skupić się na konkretnych modelach kół. Jeśli ogranicza nas budżet, to też trzeba będzie pójść na kompromis. Waga Nie wiem. W tym budżecie poniżej 12 kg nie zejdziemy. A te kilka kg może robić różnicę na podjazdach, gdzie zawsze wykorzystywałem swoją moc na obecnym sprzęcie (na oryginalnych oponach 12,3 kg, na terenowych na oko 13-14 kg). Tak się zastanawiam - jeśli tu leży mój atut, to może postawić większy nacisk na wagę roweru. Geometria Są pewne różnice, które wpływają na czucie i stabilność roweru. Chcę się dobrze czuć na zjazdach, lepiej wtedy panować nad rowerem. Jest na ten temat poświęcony cały dział w książce "Jazda rowerem górskim", jest też artykuł: https://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/ Obecnie różnice są na tyle minimalne, że chyba nie ma co się tym przejmować, tylko ćwiczyć technikę. Co jest w sklepach Latem jak przechadzałem się po sklepach, to wszędzie brakowało średniaków. Ostał się Scott Scale 920. Wszystko elegancko - karbon, Fox, GX Eagle, zdalne sterowanie sztycy, ale cena 10 000 zł. Trochę przyoszczędzili na kołach, ale to tanio w porównaniu np. do Treka. Sprzęt kusi, tylko wtedy myślę - teraz stać mnie na taką zabawkę, ale czy faktycznie jej potrzebuję i wykorzystam w pełni potencjał tego roweru? Czy na moim etapie, kiedy zwłaszcza na zjazdach kaleczę technikę, to przesada (choć dobry sprzęt wiele błędów wybacza)? Poza tym muszę zbierać kasę na ważniejsze rzeczy (o wiele pilniejsze), dlatego tnę do granic wydatki na jakiekolwiek hobby (i nic z życia nie mam). Cel jest taki - próbujemy załatwić temat jak najniższym kosztem. W grę wchodzą zarówno nówki jak i używki (przy czym na te drugie trzeba cały czas polować, a czasami też pytać, bo ludzie trzymają, a chętnie by się pozbyli). Mogą być też sprzęty sprzed 2-3 lat, jeśli jakością i zastosowanymi technologiami znacząco nie odbiegają od nowych. Czy brać pod uwagę polskiego Krossa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 Skoro na wiosne, to bym poczekał na nowe rockridery bo budżet masz mocno ograniczony https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/18957/rockrider_2022_francuskie_premiery_mtb Jeśli miałbyś jednak decydować się na karbon https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-500-29/_/R-p-304245?mc=8558253 -> tutaj bym sie decydował na zmianę kół, skoro ważysz 70kg to nie potrzebujesz tak pancernych kół jak te tutaj, spokojnie znajdziesz coś co waży 1500g. Koła to najlepsza inwestycja w rowerze. Drugi komplet zawsze można sobie zostawić z bardziej "enduro" oponami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kellys-hacker-30-pd23235/?v_Id=145021&gclid=Cj0KCQiAweaNBhDEARIsAJ5hwbffj2dBprHJvH6W7eT_IXjYLuoLdx1_p7-CXgETm2F0a7lNdj3QCcAaAp07EALw_wcB Przy dzisiejszych cenach poniżej 10 tys w karbonie niczego sensownego nie kupisz, chyba że na tym pięknym karbonie chcesz mieć napis Rockrider albo Kross. Nawet widzisz Kellys z mega rabatem za 7 tys szału nie robi, ale jakby sprzedać te koła jako nowe i kupić lepsze to w okolicach 8tys wyszedł by już całkiem fajny rower. Tylko pytanie jak ta rama 18 cali ma się do twojego wzrostu , niby podają że jest do 185cm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 Kellys też jest spoko. Generalnie myśle ze warto wyzbyć się z uprzedzeń, skoro kross czy rockrider starcza by startować w mistrzostwach polski XC, to starczy i nam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 (edytowane) 7 godzin temu, 1938 napisał: W tym budżecie chyba nie ma sensu pchać się w karbon, ale jestem otwarty, jeśli mnie przekonacie. Jasne, że jest sens pchać się w karbon, tym bardziej, że chcesz się na tym rowerze ścigać. Rama to podstawa, jeden z niewielu elementów, które zostaną z Tobą przez cały okres eksploatacji roweru (zakładając, że jej nie połamiesz). Oczywiście kosztem napędu i amortyzatora, ale napęd to elementy eksploatacyjne, które i tak będziesz w końcu musiał wymienić (wtedy możesz zrobić upgrade), a w przypadku widelca zazwyczaj udaje się znaleźć jakiś kompromis. Napęd 1x w dzisiejszych czasach to "must have", tego nie przeskoczysz. Wiele nowych rowerów nie jest nawet dostosowana do pracy z napędami 2x. Przy odpowiednim blacie obskoczysz wszystko - od etapówek w górach, po maratony na Mazowszu. Mówię z doświadczenia. Ostatnio na napędzie 1x12 jechałem wyścig, gdzie suma przewyższeń wyniosła...16m! Przy owalnym blacie 34t, kasecie 10-5x i odpowiedniej kadencji dokręcisz do 55-60 km/h. Napęd - Shimano. Nie pchaj się w SRAM, dużo wyższy koszt eksploatacji. Hamulce - Shimano. Sprawdzone, łatwe w serwisowaniu. Osie - sztywne, boost. Kupowanie roweru z innymi nie ma teraz sensu. Koła - jesteś skazany na to, co wpakuje producent. O ile piasty nie będą od Shimano, to na 99% są na łożyskach "maszynowych". W tym budżecie nie licz na nic wielkiego, customowych też nie zbudujesz... Geometria - szukasz hardtaila XC, a czytasz posty o geometrii rowerów Enduro... 😅 A tak w ogóle... Teraz ciężko dostać coś sensownego, więc albo poluj na używki, albo zapomnij o wszystkim, co napisano wyżej i spróbuj wiosną upolować COKOLWIEK. P.S. 7 godzin temu, 1938 napisał: na oryginalnych oponach 12,3 kg, na terenowych na oko 13-14 kg Możesz rozwinąć wątek? Bardzo mnie zaciekawił! Co to za rower, że na oryginalnych ważył 12,3 kg, a po zmianie - 14kg? I co to za opony, że "przytyły" rower o 1,5kg? Opony "terenowe" też są intrygujące... Brzmi to tak, jakbyś do szosy postanowił włożyć opony do downhillu... Edytowane 16 Grudnia 2021 przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 Shimano ma też już od jakiegoś czasu piasty na łożyskach maszynowych. Niezbyt udanych, ale podobno już poprawili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 Co do Rockridera XC500 to jeżeli nie katujesz roweru w ciężkim terenie to do wymiany opony na lżejsze i przejście na bezdętki. Do urwania 600-700 gram. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 Oprócz Decathlonu atrakcyjnie wypada nowy Kross, ale czort ich wie kiedy te rowery będą dostępne i w jakich ilościach. https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-11-0-niebieski-bialy-polysk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 Fajny ten Kross! Można też dorzucić 500 zł i "klasycznie" - https://www.decathlon.pl/p/rower-mtb-xc-900-29-carbon/_/R-p-300807?mc=8643985 Tylko te hamulce SRAMa... 😕 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1938 Napisano 16 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 2 godziny temu, TheJW napisał: Jasne, że jest sens pchać się w karbon, tym bardziej, że chcesz się na tym rowerze ścigać. Rama to podstawa, jeden z niewielu elementów, które zostaną z Tobą przez cały okres eksploatacji roweru (zakładając, że jej nie połamiesz). Oczywiście kosztem napędu i amortyzatora, ale napęd to elementy eksploatacyjne, które i tak będziesz w końcu musiał wymienić (wtedy możesz zrobić upgrade), a w przypadku widelca zazwyczaj udaje się znaleźć jakiś kompromis. Z jednej strony tak, a z drugiej kłopoty z przewożeniem, wyższe koszty naprawy... No ale biorę pod uwagę zarówno aluminium, jak i karbon. 2 godziny temu, TheJW napisał: Możesz rozwinąć wątek? Bardzo mnie zaciekawił! Co to za rower, że na oryginalnych ważył 12,3 kg, a po zmianie - 14kg? I co to za opony, że "przytyły" rower o 1,5kg? Opony "terenowe" też są intrygujące... Brzmi to tak, jakbyś do szosy postanowił włożyć opony do downhillu... https://en.author.eu/cross/bike-models/author-bicycle-codex-2015-ua42836801 kupiony jeszcze w czasach, kiedy nie było mowy o żadnych zawodach. Sprzęt jest dobry, tylko geometria i szerokość widełek (nie włoży się opon 2.1", 2.2") i amortyzator nie za bardzo się nadają na cięższe MTB. Nie mam wagi, ale na oko po zmianie opon na Kenda Small Block 8 Pro 29x1.9 rower waży z kilo więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 6 minut temu, TheJW napisał: Fajny ten Kross! Można też dorzucić 500 zł i "klasycznie" - https://www.decathlon.pl/p/rower-mtb-xc-900-29-carbon/_/R-p-300807?mc=8643985 Tylko te hamulce SRAMa... 😕 tego roweru już nie będzie, zastępuje go nowy model, ten z linku powyżej. @1938 Chyba jakakolwiek nadzieja na naprawę, bo aluminiowych ram sie nie naprawia. A przewożenie to tak standardowo, zapinasz na platformie i jedziesz. Trzebaby sie bardzo postarać by uszkodzić ramę w ten sposób, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 (edytowane) 8 minut temu, 1938 napisał: Z jednej strony tak, a z drugiej kłopoty z przewożeniem, wyższe koszty naprawy... No ale biorę pod uwagę zarówno aluminium, jak i karbon. Jaki kłopot? Nie ma co się bać karbonu! Też miałem obawy, na początku obchodziłem się jak z jajkiem, a teraz po 3 sezonach rower wrzucam do bagażnika jak worek ziemniaków i jadę na zawody. Traktuję karbon zdecydowanie mniej delikatnie, niż poprzedni aluminiowy rower...a to tamta rama mi pękła! Idź w karbon. Serio. ...oczywiście jeśli uda się coś znaleźć w tym budżecie...w ogóle jeśli uda się coś znaleźć... A co do kosztów naprawy - bo rozumiem, że mowa o ewentualnej naprawie ramy - może i wyższe, ale wydaje mi się, że i możliwości większe, niż w przypadku aluminium. 5 minut temu, Mateusz_Brycki napisał: tego roweru już nie będzie, zastępuje go nowy model, ten z linku powyżej. Krossa, czy XC900? Edytowane 16 Grudnia 2021 przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 xc900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 Skąd ta informacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2021 z decathlonu. Pytałem, nie oczekują już dostaw XC900. Nie wiem jak z XC500. Generalnie te modele mają je zastąpić : https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/18957/rockrider_2022_francuskie_premiery_mtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2021 widze, ze skądś pojawiła sie jednak 1 sztuka w rozmiarze L. @1938 https://www.decathlon.pl/p/rower-mtb-xc-900-29-carbon/_/R-p-300807?mc=8643985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2021 Jak o tym pisaliśmy, wchodziłem na stronę i było ich więcej. Dlatego byłem trochę zdziwiony tym, co piszesz. Teraz faktycznie została ostatnia sztuka, której jak sądzę zaraz nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2021 Cóż, najwyraźniej na chatboxie mi podali jakieś nieprawidłowe info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2021 Może kontaktowałeś się po prostu z konkretnym sklepem, który już ich nie miał i wiedział, że kolejnych nie dostanie... Albo mają burdel i obsługa klienta nie posiada dostępu do stanów magazynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2021 (edytowane) 12 godzin temu, TheJW napisał: Jak o tym pisaliśmy, wchodziłem na stronę i było ich więcej. Dlatego byłem trochę zdziwiony tym, co piszesz. Teraz faktycznie została ostatnia sztuka, której jak sądzę zaraz nie będzie. Jak sprawdzacie ilość dostępnych sztuk? Jeszcze niedawno było to widoczne, ale od jakiegoś czasu nie widzę takiej informacji. Edycja: dobra widzę, że przy niektórych produktach znowu jest info Edytowane 17 Grudnia 2021 przez chopmaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1938 Napisano 19 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2022 Update: zastanawiam się, czy nie przełożyć zakupu na kolejny sezon, a powody są 3: obecne ceny i dostępność sprzętu - przewidujecie spadki na przełomie 2022/2023? kalendarz startów - odpadły Cyklokarpaty, na Podkarpaciu mało się dzieje, a na inne cykle nie mam jak dojechać problemy zdrowotne i totalne rozbicie po intensywnych jazdach - muszę znaleźć przyczynę W międzyczasie kupiłem do rekreacji Fusion 29" 2020. Geometria jest sportowa taka jak powinna być i wrażenia z jazdy są zupełnie inne niż na crossówce (lepsze czucie roweru, większa zwrotność). Ale w terenie da się odczuć brak powietrznego amora. Co sądzicie o zrobieniu upgrade? Alivio zmienić na XT, widelec na powietrzny (chcąc iść w budżet to nawet od SR), jeśli technicznie jest to wykonalne. Pozostawiam do dyskusji. Crossówkę chyba sprzedam, bo tras 100+ km już nie będę, chcę się skupić na kolarstwie górskim, a na asfalty kiedyś kupię sobie szosę. Na razie nastawiam się na zakup jeszcze w tym sezonie, koło kwietnia/maja. Decathlon od razu odpada. Zaryzykuję karbon. Jeśli rama będzie na długie lata, to potem tylko robić upgrade komponentów. Ale ze względu na obecną sytuację na rynku być może będę musiał wybierać z tego, co jest, lub szukać używki (często jest tak, że ktoś kupił i prawie nie jeździł - widziałem już kilka ogłoszeń procalibrów nawet po cenie wyższej od ceny zakupu). Wobec tego: 1. Polećcie mi konkretne marki / modele, za którymi warto się rozglądać. 2. Co sądzicie o Unibike o wyższych modelach (Evo, Flite, Expert)? Alu nie karbon, SR nie Fox, ale napęd 12-rzędowy od Deore do XT i cena w miarę przystępna. Możecie się przyjrzeć całej specyfikacji? Jak dobrze zagadam w sklepie, to może co spuszczą. 3. W wolnej chwili zrobię rekonesans po sklepach i dam znać, co jest dostępne, zwłaszcza jeśli chodzi o marki Kross, Kellys, Scott. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 19 Marca 2022 Udostępnij Napisano 19 Marca 2022 Na spadki cen nie ma co liczyć. Unibike wyposaża swoje rowery w rozsądny sposób, geometria jest raczej konserwatywna niż progresywne, co może być uznane za wadę lub zaletę. Piasty tylne slx z serii 7000 są wyjątkowo awaryjne, nie ma problemu z wymianą na gwarancji, ale warto o tym pamiętać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1938 Napisano 21 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2022 (edytowane) Nie przekładam zakupu. Jak pisze kolega wyżej, sytuacja w 2023 wcale nie będzie lepsza, a czas leci. Chcę domknąć temat jeszcze w marcu. Do nowego roweru trzeba się przyzwyczaić, a pierwsze starty za 2-3 miesiące. Szkoda Cyklokarpat, ale jak wszystko dobrze pójdzie, to szykuje się Szprycha i kilka lokalnych imprez. Też zwróciłem uwagę na piasty. W Fusion SHIMANO TX505 (awaryjne, max 10 rzędów, cena 50 zł), w Expert SLX M7110-B (cena 330 zł). Możesz rozwinąć temat awaryjności SLX serii 7000? Nic nie mogę znaleźć w necie. Po ilu km spodziewać się problemów? Odnośnie geometrii, to nie mam porównania do współczesnych MTB XC, ale w Fusion zwrotność i czucie roweru 100% lepsze niż w przeciętnym budżetowym MTB. Taka pozycja do jazd rekreacyjnych dla mnie OK, a na zawody - jeśli bardziej progresywna ma poprawić panowanie nad rowerem na zjazdach i w trudnym terenie, to szukajmy agresywniejszej (w crossie najbardziej to geometria mnie mocno ograniczała). W weekend zrobię rekonesans (w tygodniu niestety nie mam czasu). Kellys Hacker też rozważałem, ale rama 18" za mała (na mnie 19" lub 19.5"). Jest duża różnica między SR Raidon32 Boost a wyższą półką RockShock/Fox oprócz ceny i wagi? Chodzi o konkrety, jak oba amorki pracują i czy jest zauważalna różnica. Od tego zależy, czy w ogóle rozważać Unibike. I jakie mam możliwości upgrade modelu Fusion (plan B na wypadek problemów z dostępnością rowerów, jakie mnie interesują)? Piasta tylna TX505 max 10 rzędów, a gdybym chciał napęd 1x12, to zmienię piastę na kompatybilną bez problemu? Jeszcze powietrzny amorek, lepsze hamulce i na maratony ujdzie. Znów podkreślam, że to plan B, a jeśli stwierdzicie, że to nie ma sensu, to nawet nie będę takiej opcji rozważał i zostawię sobie ten rowerek do rekreacyjnych wypadów. Edytowane 21 Marca 2022 przez 1938 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 Pierwsze starty za 2-3 miesiące? Chyba max 2-3 tygodnie Raidon32 to dobry amortyzator. Kup co tam masz w zasięgu i jezdzij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 7 godzin temu, 1938 napisał: Możesz rozwinąć temat awaryjności SLX serii 7000? Nic nie mogę znaleźć w necie. Odpowiedź masz tutaj: Co do różnicy między suntourami a konkurencją z USA. Suntoury w rejonie ślizgów są smarowane smarem stałym. Konkurencja olejem. Żeby suntour utrzymał jakość pracy to trzeba go bardzo często rozbierać i smarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.