Jacek. Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 (edytowane) Chciałbym się pochwalić moją modyfikacją roweru żony. Rower typu fitness: Specialized Sirrus Elite Alloy (Step-Through) https://www.specialized.com/pl/pl/damski-sirrus-elite-alloy--step-through/p/134277?color=239873-134277 Rower bardzo fajny, ale: - za twardy i zbyt mały bieżnik (jeździmy między szosa->leśne ścieżki) - przerzutka przednia niewygodna i w ogóle za dużo przełożeń (żona jeździ spokojnie, wakacyjnie) Modyfikacje (zmiana napędu na 1x11, opon, sztycy ) manetka tylna: Shimano XTR M9000-R przerzutka tylna: Shimano Deore XT m8000 sg (krótki wózek) kaseta: Shimano XT CS-M8000 11-42 łańcuch: Shimano CN-HG901-11 zębatka przednia: ALUGEAR 42T narrow-wide OVAL śruby zębatki: 5x Praxis Works dętki: Tubolito S-Tubo CX opony: Challenge Gravel Grinder 700x33c sztyca: Cane Creek eeSilk+ Carbon [+ wkład soft na wagę żony] Pierwsze wrażenia: Sztyca jest rewelacyjna. Uczucie jakby rower był twardy i jechał po asfalcie, a patrzysz na dół a tam kostka itp. Zmiana biegów bardzo przyjemna, bezproblemowa. Łańcuch w ogóle nie lata (przerzutka ma sprzęgło) Zębatka przednia śmiesznie wygląda taka owalna Rower trochę lżejszy, ale dokładnie nie notowałem Uwagi z przeróbek: Manetka trochę nie pasowała przy klamce hamulca (klamka tak ukośnie mocowana) - musiałem trochę spiłować mocowanie klamki hamulca. Przednia zębatka już wiele większa by nie weszła (46T mogłaby mieć problem, przynajmniej owalna). Jest zamocowana na miejscu starej "wewnętrznej" i to jest bardzo dobre miejsce - wypada w środku kasety. Wymagała dokupienia śrub, bo stare były bez zakrętek - dodatkowo zakrętki (płaszczyki?) musiałem 2mm spiłować (łatwo - to aluminium), bo były za szerokie - ta zębatka ALUGEAR jest wąska i razem z mocowaniem korby nie jest zbyt szeroko. Prowadzenie wewnętrzne linek z pancerzami banalne w wymianie (wysunąłem stare, wsunąłem nową i wyszła tam gdzie trzeba) Łańcuch nowy był długości idealnej, nie skracałem go. Dziwne, myślałem że są dłuższe. Edytowane 9 Grudnia 2021 przez Jacek. literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 (edytowane) Wchodziłem z założeniem że to kolejny durny temat i jakiś ulep, a tu... Fajny! Wszystko ładnie do siebie pasuje, dobry osprzęt, zrobiony z głową. Edytowane 9 Grudnia 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek. Napisano 9 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Dzięki :). Jeszcze kilka zdjęć w lepszym świetle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 9-ki z przodu to on raczej nie ma - ale "fabryka" fajnie poprawiona, wygląda na bardzo przyjemny rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek. Napisano 9 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Na wadze łazienkowej wygląda na minimalnie mniej niż 10kg razem z pedałami (a te pedały ciężkie i pójdą w następnej kolejności, ale muszę najpierw ustalić czy żona do SPD się przekona). Zważę jak kupię wagę wiszącą niedługo. Tu są części lekkie kupowane (opony 355g, dętki 36g/szt :), sztyca 323g mimo amortyzacji, kaseta ~450g, ...) Rower rozmiar M, kobiecy - on z fabryki był lekki, bo to było ważne dla żony i ważyliśmy przy zakupie te kilka lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Strzelam że koła swoje ważą. Wagą się nie przejmuj, zwłaszcza przy jeździe do jakiej jest stworzony ten rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 (edytowane) 38 minut temu, Jacek. napisał: dętki 36g/szt Co to za dętki? Jakiś poliuretan czy coś? Tubolito? Edytowane 9 Grudnia 2021 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Tubolito, widać po kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 (edytowane) Super 😀 Edytowane 9 Grudnia 2021 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Teraz to już dosłownie każdy rower jest gravelem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek. Napisano 9 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Może niejasno napisałem. Nie chodziło mi o to, że zrobiłem gravela tylko, że pchnąłem fitness w stronę gravela. upraszczając: fitness to taki szosowy z płaską kierownicą. Teraz to bardziej gravel z płaską kierownicą (typowo gravelowy napęd, opony raczej też + komfort sztycy na lekki teren). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 To grubo upraszczasz bo trudno nazywać "typowo gravelowym napędem" manetkę mtb, przerzutkę mtb i kasetę mtb. Na temat "graveli z prostą kierownicą" to już tu napisano dzisiątki stron wątku to ciągnął tego nie będę Założyłeś sobie do fitnessa/hybrid napęd 1x i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek. Napisano 9 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Mi tam obojętna nazwa, nawet nie przepadam za gravelami, można zmienić temat wątku (ale chyba się nie da). Właściwie z tego co widzę to kategoria roweru pozostaje identyczna według producenta (Fitness/Hybryda). Temat powinien brzmieć "Sirrus -> Sirrus X". Zrobiłem to (tylko z lepszym osprzętem): Sirrus X 2.0 Step-Through | Specialized.com A na marginesie: w Shimano nie ma kaset gravel - do GRX rekomendowana jest m.in ta moja. Natomiast typowym dla gravel nazywam napęd 11-42/42 (to nie jest typowy napęd MTB). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 Olać już tę nazwę, bo rower pod to jak opisałeś przeznaczenie naprawdę b.fajny. Wymień żonie jeszcze kółka na jakieś zrywne bo bazowe jak zawsze to kowadła i będzie jeszcze fajniejszy. Ps. To że Challenge robi świetne lekkie opony wiem, jeżdżę m.in. na Grifo Pro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek. Napisano 10 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2021 Już zapomnijmy, nieistotna ta nazwa, tym bardziej że różnie jest interpretowana. Celem nie była zmiana kategorii roweru, tylko poprawa komfortu użytkowania. Fabrycznie był on do szybszej jazdy po szosie, a teraz powinien być wygodniejszy do spokojnej jazdy i po szosie i po ścieżkach (jednocześnie przejście na wyższej klasy komponenty). Żona jeździła na fabrycznym przez chyba 4 lata (tylko opony zmieniane) i te modyfikacje to efekt obserwacji jak się jej sprawował. @abdesign koła to dobry pomysł, ale muszę lepiej przemyśleć i minimum drugie tyle włożyć kasy co teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2021 Aż się prosi o zestaw karbonowych stożków Roval C 38 disc 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2021 Ta, od razu Dura Ace C60 czy jak to się tam nazywało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2021 Śmichu chichu, ale pomiędzy kowadłami jakie dostaje rower żeby się w sklepie nie przewrócił a karbonowymi roval'ami to przestrzeń na normalne przyzwoite koła jest dość duża. A Jak już się ktoś bawi w opony challenge'a i kondomiki z poliuretanu to raczej ma świadomość ile lekkie koła dają. Sprzedawalny czy nie - coś mam wrażenie, że żona kolegi raczej się go nie chce pozbyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2021 Roweru czy męża? Nie wiem jakie są tam koła, ale jeżeli coś zupełnie przeciętnego, to już za 1500-2000 zł będzie duży skok jakościowy i wagowy. Pytanie tylko czy warto. Można gonić za cyferkami, tylko czy ma to sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2021 Jeśli użytkowniczka jest w okolicach ~50kg, to moim zdaniem warto odchudzać rower, bo to większy procent masy zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2021 Wniosek jest jeden, jak nie jesteś turbo gosciem na rowerze i urwane sekundy faktycznie cos wniosą na twoją jazdę. To dla zwykłego zjadacza chleba, gorszy dzień w pracy będzie miał większy wpływ, niż lekkie koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek. Napisano 11 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2021 - do wymiany już tylko gripy, pedały i koła - to rower absolutnie nie na sprzedaż kiedykolwiek - waga ma znaczenie spore dla żony (i całkowita przy podnoszeniu roweru i lekkość ruszania z miejsca), ale nie w sensie, że ma bić rekordy na wadze czy czasach, tylko czuć tą lekkość. Koła dopiero w przyszłym roku jakoś, ale jak najbardziej myślałem o czymś pokroju tych Roval (przesada?). Przy czym kosztem wytrzymałości mogłyby być lżejsze (rowerzystka <60kg, spokojna jazda - jeśli już las i duży korzeń, to rower jest przeprowadzany ).. Np coś takiego: Scribe Carbon Gravel Wide++ 700 Disc Wheel set review | off-road.cc Jest jeszcze czas na przemyślenia.. Myślę, że jak zgubi te nie wiem, 0.5kg na kołach, to będzie odczuwalne (nawet przy podnoszeniu roweru)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2021 Cytat spokojna jazda - jeśli już las i duży korzeń, to rower jest przeprowadzany To jak chcesz tak sensem bez przegiecia te koła odchudzić to po prostu zamów składane na piastach dt350 lekkich szprychach i obręczach pokroju xr331 i dostaniesz koła w sam raz za 1500zł ważące 1500gram łatwe i tanie w serwisie. naprawdę to już będzie świetny zestaw. Wydawanie 3-5-8tys zł na koła do tego roweru nic nie wniesie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2021 Jedna często pomijana kwestia. Karbonowe koła potrafią być za sztywne. Cierpi na tym komfort i trakcja na nierównościach, a to amatora zaboli bardziej niż 1% większa masa zestawu rower+jeździec. https://cyclingtips.com/2020/10/aluminum-vs-carbon-gravel-wheels-which-is-better/ https://www.pinkbike.com/news/opinion-carbon-and-aluminium-wheels-head-to-head.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek. Napisano 11 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2021 55 minut temu, abdesign napisał: .. po prostu zamów składane na piastach dt350 lekkich szprychach i obręczach pokroju xr331... Nie znam się na tym - do kogo z tym iść, gdzie tak mi koła złożą? Jakiś serwis i wcześniej kupić części i z nimi pójść, czy jak? No to fajnie, że nie muszę wywalać góry kasy. Jeszcze skoro karbonowe nawet za sztywne do takiego użytku, a aluminium może być lekkie, to jak najbardziej mi odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.