medano123 Napisano 7 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2021 Robił ktoś z was kiedyś automatyczną skrzynie biegów w rowerze? Ja się zastanawiam jak się za to zabrać i najprostsze rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy to zrobić jakiś licznik prędkości, podłączyć pod urządzenie typu arduino i z tego w zależności od prędkości sterować linką od przekładni planetarnej. Myślicie, że może się to udać? A może jakoś inaczej byście się za to zabrali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2021 Ja bym kupił gotowe rozwiązanie w postaci przerzutek w systemie np. Di2 (są zarówno tradycyjne jak i planetarne). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 A te gotowe da się ustawić pod własne preferencje? Miałem kiedyś okazję przetestować taki automat i działał kiepsko, bo był zestrojony na bardzo niską kadencję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 7 godzin temu, medano123 napisał: Robił ktoś z was kiedyś automatyczną skrzynie biegów w rowerze? Ja się zastanawiam jak się za to zabrać i najprostsze rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy to zrobić jakiś licznik prędkości, podłączyć pod urządzenie typu arduino i z tego w zależności od prędkości sterować linką od przekładni planetarnej. Myślicie, że może się to udać? A może jakoś inaczej byście się za to zabrali? Piasta alfine Di2, do której zrobisz własny moduł sterujący pobierający dane z czujnika kadencji i czujnika prędkości. Najprościej będzie użyć czujników przewodowych z jakiejś sigmy, trudniej będzie zrobić łączność bluetooth / ant+ z czujnikami akcelerometrycznymi. Najtrudniej będzie zrobić do tego dobry firmware i wyznaczyć przebiegi funkcji kadencji i prędkości w momentach zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 @zekker jest dedykowana aplikacja e-tube (na Windows i android) gdzie można spersonaliziwać ustawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 Co w momencie kiedy chcesz pocisnąć pod górę, ciśniesz na stojąco, rozpędzasz się i w momencie kiedy zaczyna się podjazd dostajesz koronkę w dół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 Prawda jest taka, że full-auto sprawdza się tylko w przypadku rowerów wspomaganych elektrycznie. Tam pod uwagę brana jest moc jaką pompuje rowerzysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 A nie prościej mieć możliwość zaprogramowania progów prędkości lub kadencji, a do tego mieć przełącznik auto-ręczne lub blokadę zmiany pod przyciskiem? Można naćkać czujników ale logika działania będzie bardzo skomplikowana (z samych czujników nie wiadomo co tak naprawdę jadący robi i jakie są jego oczekiwania), a i tak nie wpasuje się we wszystkie możliwe scenariusze. Odnośnie czujnika mocy, to trzeba pamiętać, że jak się bardzo mocno ciśnie, to biegi nie wchodzą. Na jednych z dni testowych rowerów były mini zawody w sprincie. Jak przygazowałem, to 2 biegi z rzędu nie weszły, a jak trochę odpuściłem i wskoczyły, to zmiana była za duża i odpadłem. Trzeba by dobrze dostroić sterownik, żeby we właściwym momencie dawał zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2021 (edytowane) Trzeba dobrze opisać funkcję celu (w uproszczeniu jakie są oczekiwania) i wyjdzie jakie parametry wejściowe należy brać pod uwagę. No i w dzisiejszych czasach oprogramowanie tego i tak będzie dużo łatwiejsze niż całkiem zacnie działająca logika skrzyń automatycznych kiedy wszystko było oparte na "mózgu" hydraulicznym... W sumie można też wyjść od tego jakie parametry brały pod uwagę prymitywne skrzynie auto. Edytowane 9 Grudnia 2021 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.