Skocz do zawartości

[opony] Zimowe opony do crossa warunki miejskie


pablo945

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Poszukuję jakichś w miarę stabilnych opon na zimę od razu z dętką w zestawie, jeżdżę do pracy rowerem robiąc dziennie 10km, mój rower to:

https://allegro.pl/oferta/rower-fit-lazaro-aero-v1-altus-28-men-19-seledyn-11051767601?fromVariant=11051776551

Obecnie daję radę jechać po śniegu z oponami 28c 700x38C, wybieram trasy gdzie śniegu nie ma zbyt dużo, w 50% asfalt, 50% uliczki rynkowe.

Obawiam się natomiast większej ilości śniegu, że niniejsze opony sobie nie poradzą.

Nie za bardzo jestem pewien maksymalnej szerokości, opon jakie mogą podejść do mojego roweru, dlatego chciałbym się zdać na Waszą opinię.

Zastanawiam się nad takim zestawieniem (tylna opona - duży bieżnik, przednia z kolcami) ale nie wiem czy to się nada, może ktoś coś doradzi.

Z góry dziękuję

Napisano

Jakie kolce :D 

W zimie nie tyle opony są ważne (o ile posiadają jakiś bieżnik) tylko przede wszystkim dbanie o niższe ciśnienie, ostrożna i przemyślana jazda (taki ecodriving, z unikaniem hamowania, żeby nie zablokować koła), unikanie pochylania się, na przykład w zakrętach. 

Też celowałbym w oponę 42c, jakiegoś semi-slicka z kostkami na bokach i nie "okrągłym" profilu, czyli właśnie Speed Ride, Author Speed Master, Silk Road, wiem też że Kenda ma podobny model. Chwalę też Conti Double Fighter, ale ona jest nieco węższa, 37c, czyli taka jak masz teraz - ale nie sprawdziłem jej na mokrym, na suchym jest bardzo dobra. 

Napisano

@dovectra

No i o to mi chodziło dobry człowieku, a co sądzisz np o oponach 29C? tutaj znalazłem takie:

https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-29x2-1-54-622-11286567100

Btw na lodzie nie mam zamiaru się ścigać :D

@MikeSkywalker

Jeśli chodzi o jazdę to póki co nie zaliczyłem gleby, w pracy ludzie się śmieją że rowerem w zimie jeżdżę, nie wiem co w tym takiego śmiesznego, staram się jeździć ostrożnie, nie powodując gwałtownych ruchów kierownicą, nie ścinając zakrętów tylko delikatnie skręcając po śniegu.

Dziękuję Ci również za info z oponami.

Napisano

2.1 pewnie nie wciśniesz, ale ta opona to kopia Smart Samów właśnie. Także węższe opony w tym stylu jak najbardziej. Tańszą alternatywą Smart Sam jest Impac Smart Pac, złe nie są ale strasznie szybko się zużywają. Na przód można dać szukając oszczędności, ale na tył na pewno nie. 

A ludzie, przywykną. Ja też na początku słuchałem dziwnych głosów, potem się przyzwyczaili że wpadam w spodniach przeciwdeszczowych i robię striptiz na korytarzu ;)

Skoro jeździsz ostrożnie to jedyne czego trzeba unikać to śliskich, gładkich opon. Ja takie problemy miałem z niby uniwersalnymi Continental Contact II, Kenda Kwest. 

Teraz w zimówce mam Kendę Khan, środek ma dość gładki, czasem uślizgnie przy ruszaniu, ale da się na niej spokojnie jeździć. 

 

Napisano
4 minuty temu, MikeSkywalker napisał:

2.1 pewnie nie wciśniesz, ale ta opona to kopia Smart Samów właśnie. Także węższe opony w tym stylu jak najbardziej. Tańszą alternatywą Smart Sam jest Impac Smart Pac, złe nie są ale strasznie szybko się zużywają. Na przód można dać szukając oszczędności, ale na tył na pewno nie. 

A ludzie, przywykną. Ja też na początku słuchałem dziwnych głosów, potem się przyzwyczaili że wpadam w spodniach przeciwdeszczowych i robię striptiz na korytarzu ;)

Skoro jeździsz ostrożnie to jedyne czego trzeba unikać to śliskich, gładkich opon. Ja takie problemy miałem z niby uniwersalnymi Continental Contact II, Kenda Kwest. 

Teraz w zimówce mam Kendę Khan, środek ma dość gładki, czasem uślizgnie przy ruszaniu, ale da się na niej spokojnie jeździć. 

 

Rozumiem, miałbym jeszcze jedno pytanie czy dętka którą mam obecnie podejdzie pod opony 700x42C? Czy muszę szukać odpowiedniej?

Napisano
17 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Podejdzie, bez problemu. 

Dziękuję bardzo, przymierzam się do kupna Continental Speedride 700x42C

Myślę że temat można zamknąć, aczkolwiek może ktoś jeszcze będzie chciał się wypowiedzieć.

Napisano

@pablo945 nie radzę Double Fightera brać na te warunki, nie jest w ogóle na nie przeznaczona...
Nie wiem jak ktoś może je proponować na takie warunki.
Miałem przez chyba 100km i się szybko pozbyłem, bo lekkie błoto czy mokre liście były problemem, np. przy podjeżdżaniu.
Jeśli chcesz używać jakichkolwiek błotników, to 2 cale mogą być kłopotliwe.
Kostka po bokach nic nie da na oblodzonej drodze w semi-slickach, bo nie będą miały się jak wgryźć w podłoże.
Jak będziesz jeździł po śniegu, możesz celować w Continental Ruban. Ich test był na bikeworld.
Jak po asfalcie i oblodzonych ścieżkach to już brałbym opony z pinami i nie ryzykował.
Niedawno zaliczyłem glebę na równej drodze, gdzie nie można było nawet ustać.
Wystarczy lekkie nachylenie skośne i nic nie pomoże jak droga zmarznięta i śliska, a są jeszcze różne koleiny.
Tutaj nie ma co oszczędzać...

Napisano

A czytałeś mój post, skoro się do niego odnosisz czy tylko wyłapywałeś słowa kluczowe? Nie sprawdzałem Double Fightera na mokrym, o czym wyraźnie wspomniałem - na suchym świetnie trzyma w zakrętach. 

Z moich obserwacji wynika że nie ma większego znaczenia czy opona ma gładki środek, czy klocki na środku - jak jest ślisko to i jedno i drugie się ślizga. Większe znaczenie ma niższe ciśnienie, czy delikatna jazda, która wpływa na to że rower zachowuje przyczepność pod ciężarem swoim i użytkownika. 

I cóż, proponowanie opony MTB, która zaczyna się od 2.1 do crossa? Przecież to nie ma szans się tam wcisnąć. W niektórych rowerach udaje się z 1,95, ale bezpieczne maksimum to 1.75, i w takim właśnie rozmiarze są Smart Samy, często do takich rowerów zakładane. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...