grzechu2410 Napisano 1 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2021 Cześć , jestem posiadaczem napędu 1x12 opartego na grupie XT. Jeżdzę na 3 łańcuchy aż zajadę kasetę ( we wszystkich napędach tak jeździłem i moim zdaniem zdaje to dobry egzamin , zmiana łańcucha co czyszczenie czyli ok 100 km ). W napędzie 2x10 blat korby zmieniłem po ok 3 tyś km kiedy zęby robiły się lekko ostre . Kiedy zmienić zębatkę w korbie 1x12 ?? jaki jest interwał lub jaki objaw ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2021 Zmieniałeś blat korby po 3k km? Stal czy aluminium? Ja na aluminiowym Narrow Wide robiłem ponad 5k km i rower jeździ dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 1 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2021 Ja w XT m8100 pierwszy łańcuch zmieniłem po 4 tyś km (przymiar Bitul wpadał na 0.5), kaseta przyjęła bez zająknięcia. Zębatka z przodu wyglądała jak nowa (oryginalna od Shimano). Jest to chyba najmniej zużywający się element tego napędu. Póki kaseta Ci przyjmuje nowy łańcuch i nic nie przeskakuje to bym jeździł. Objawem zużycia zębatki pewnie może być że łańcuch zacznie spadać z przodu ale jeszcze nie dotarłem do takiego momentu (nakręcone jakieś 7 tyś km). A ta zmiana łańcucha co 100 km to lekka przesada ale to już jak lubisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 Pierwszy objaw spadanie, drugi zaciąganie łańcucha. Wyszło komicznie nieintencjonalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 Zmiana łańcucha co 100 km to też chyba przesada. Nie lepiej przetrzeć ścierką/ szczotką napęd co jazdę? Za bardzo się przejmujesz, to tylko napęd który i tak się zużywa. Tak czy inaczej, jak Ci padnie zębatka to się zorientujesz. Tak jak wyżej, łańcuch zacznie Ci spadać. Miałem taką, po 3k zaczęły się problemy, a miała być taka dobra firma. Potem kupiłem inną i przez te moje 5k i teraz u kogoś problemów nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 Przy NW głównym objawem zużycia jest głośna praca przy zmianie na nowy łańcuch. Zębatka niemiłosiernie rzęzi podczas nacisku. Oczywiście jak koledzy pisali gorzej trzyma łańcuch (ścierające się zęby). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 2 godziny temu, skom25 napisał: Zmiana łańcucha co 100 km to też chyba przesada. Nie lepiej przetrzeć ścierką/ szczotką napęd co jazdę? Za bardzo się przejmujesz, to tylko napęd który i tak się zużywa. Jak kupiłem swój pierwszy "poważny" rower to po każdej wyprawie czyściłam napęd na glanc. Co chwila ściągałem łańcuch, szejkowałem go w benzynie... Cuda wianki. Teraz mam 3 łańcuchy, rotuje nimi co około 500km i tylko smaruje w między czasie. Nawet szmatką czasami nie chce mi się przetrzeć. I co? Nie zauważyłem żadnej różnicy jeśli chodzi o żywotność napędu. Około 10 tys i śmietnik, tak czy tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 Każdy przechodził przez ten etap "pucowania". Z czasem dochodzi się do wniosku że szkoda czasu i zdrowia na babranie się w tej chemii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 W 2x10 miałeś ząbki z cienkiej blachy, teraz masz grube zęby NW. Nie wiem czy zębatka jest stalowa czy alu, bo nie mam M8100, ale w moim stalowym M8000 się zbliżam do 20kkm przebiegu zębatki CRM81 i do dzisiaj napęd chodzi mi tak samo jak pierwszego dnia. Zdarzyło mi się, że kiedyś raz spadł na wertepach łańcuch i myślałem, że to końcówka zębatki, ale przejechałem kolejne 4 czy 5kkm i się spadnięcie nie powtórzyło. Szerokie zęby zużywają się bardzo wolno, na dodatek nie tak jak klasyczne, że się spiłowują i zaczynają przypominać płetwę rekina. One się zwężają z grubości, przez co tracą nieco swoje właściwości 'trzymania łańcucha' w ryzach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 2 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 Dzięki za odpowiedzi Panowie 👌😏 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.