Ciaston Napisano 29 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2021 Cześć, Trafiła mi się ostatnio okazja na Giant Trance X2 z bodajże 2009 lub 2010 roku (nie jestem w stanie określić dokładnie). Przez te 10 lat był bardzo mało używany, co widać, bo na ramie nie ma prawie żadnych śladów użytkowania, jedynie zaniedbany nieco. Amortyzator z przodu to jakiś OEMowy Fox 32 ze skokiem 125mm. Filmów w internecie jest sporo, więc z serwisem sobie poradzę, jednak kupno butli oleju Foxa Green 10wt. to spory wydatek i chciałem pójść w jakiś zamiennik. Wyczytałem, że podejdzie Silkolene RSF 10wt, podobny współczynnik lepkości rzekomo, chciałem się dopytać na forum, czy ktoś serwisował i może potwierdzić, że ten olej będzie OK? Według sugestii oil chartów z neta, tyle co poniżej powinno tego oleju trafić do środka. Większy problem będę miał z damperem, jako, że nigdy żadnego do tej pory nie robiłem oraz nie wiem, czy Fox Float Fluid można czymś zastąpić. Dodatkowo, czy wymiana uszczelek jest konieczna? Na zdjęciach wyglądają w porządku, nie pozadzierane, nie wyglądają na sparciałe, ale wolę jednak dopytać. I jeśli wymiana jest konieczna, czy ten zestaw z linku poniżej będzie ok? https://www.grawitacyjny.pl/zestaw-serwisowy-fox-float-line-air-sleeve-special,3,26701,63841?gclid=Cj0KCQiAkZKNBhDiARIsAPsk0WhqHTsS6X0xBB5_ml9_UmqORP1d293GiEs9hcVRc7oBAi9ovUjaGI0aAts8EALw_wcB A więc podsumowując: 1. Czy Silkolene RSF 10wt będzie dobrym zamiennikiem dla Fox Green 10wt.? 2. Czy Fox Float Fluid można również czymś zastąpić? 3. Czy wymiana uszczelek przy serwisie tylnego amortyzatora jest w każdym wypadku konieczna i jeśli tak, to czy podejdzie zestaw z załącznika? Załączam kilka zdjęć amortyzatorów, może w czymś pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 29 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2021 Używanym amortyzatorom trzeba zrobić całościowy, kompleksowy serwis, aby mieć pewność, że nagle coś się nie posypie. Skontaktuj się Wichyu Workshop, choć nawet u nich będziesz musiał zostawić ok. 800 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 30 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2021 (edytowane) 13 godzin temu, Ciaston napisał: 1. Czy Silkolene RSF 10wt będzie dobrym zamiennikiem dla Fox Green 10wt.? 2. Czy Fox Float Fluid można również czymś zastąpić? 3. Czy wymiana uszczelek przy serwisie tylnego amortyzatora jest w każdym wypadku konieczna i jeśli tak, to czy podejdzie zestaw z załącznika? 1. tak to olej o zbliżonych parametrach 2. Można zastąpić gęstym olejem przekładniowym np: fuchs titan 3. Jeśli damper jest zapowietrzony (syczy podczas uginania) lub/i nie działa blokada, trzeba zrobić pełny serwis z wymianą uszczelek. Do tego lepiej oddać damper do autoryzowanego serwisu. Jeśli działa to wystarczy czyszczenie i smarowanie komory powietrznej. Przydałby sie jeszcze olej do tłumika amortyzatora przedniego np: Maxima 5W Edytowane 30 Listopada 2021 przez adas651 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 30 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2021 13 godzin temu, Ciaston napisał: Dodatkowo, czy wymiana uszczelek jest konieczna? Na zdjęciach wyglądają w porządku, nie pozadzierane, nie wyglądają na sparciałe To akurat okaże się po wyciągnięciu goleni, wyczyszczeniu i dokładnej inspekcji tych uszczelek. Tego w jakim stanie są wargi od wewnątrz bez rozbiórki się nie dowiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Listopada 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2021 4 godziny temu, adas651 napisał: Jeśli działa to wystarczy czyszczenie i smarowanie komory powietrznej. Podobnie z przednim, jak działa tłumik jak należy wystarczy podstawowy serwis. Ponadto, jeśli amortyzator nie ma otwartej kąpieli olejowej, czyli w jednej z goleni olej nie jest wspólny dla tłumika i smarowania, można po taniości zalać np. Amortyzolem. W dolnych goleniach olej pełni jedynie funkcję smarująca i nie ma wpływu na pracę amortyzatora, jak olej w tłumiku. 12 godzin temu, Galvatron napisał: Skontaktuj się Wichyu Workshop, choć nawet u nich będziesz musiał zostawić ok. 800 zł. Skąd wziąłeś tą sumę, kiedy wg. ich cennika cena pełnego serwisu za przód, jak i tył to po 200zł, czyli razem 400? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 30 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2021 400 zł to sama robocizna, bez nowych uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Listopada 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2021 Oringi są wliczone w cenę serwisu. Kurzówki najtaniej to + 140. To daje 540, nie 800. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciaston Napisano 2 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 Zamówiłlem Silkolene RSF 10wt + Fuchs Titan, na weekend zacznę rozbierać i się okaże, czy będę potrzebował też nowych uszczelek, dzięki wszystkim za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Grudnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 Jak chodzi o kurzówki; jak są popękane na pewno do wymiany. Jak nie ma pęknięć zrób podstawowy serwis i tak po 3-4 miesiącach jazdy powtórz i zobacz w jakim stanie będzie olej. Po takim okresie powinien być względnie czysty, jeśli nie to wymiana, bo uszczelki puszczają za dużo syfu do środka amorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.