Skocz do zawartości

[Koło] Jakie koło pod wolnobieg i tarczę do 100zł?


drajwer112

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przymierzam się do zakupu nowego koła. Mam mały budżet, dlatego ma być coś pod wolnobieg.

Rozmiar koła to 26. 

Wymagania: Mocne szprychy. Moja waga to 60 coś kilogramów, a w starym kole szprychy leciały jedna po drugiej. Czy istnieje w ogóle koło w takiej cenie z moimi wymaganiami? Dostałem w poprzednim temacie (zakładam nowy, bo tam nikt nie pisze, a temat inny) taką propozycję:

http://e-bmx.pl/opis/9270060/kolo-tyl-26-ryde-xplorer--piasta-pod-tarcze--nakretki-wolnobieg.html

Niestety, strona wydaje mi się być "szemrana", raz pisze, że koło pod vbrake, raz, że pod tarcze, a raz, że waży 11 kg.. Poza tym, ciężko będzie mi je kupić za pomocą kuriera z jednego powodu, a paczkomatów z mojej okolicy na tej stronie brak.

Dziękuje za wszelkie propozycje.

 

Edit: https://rojax.pl/kolo-tylne-xmx-26-a208qr-black,3,86379,101930?gclid=Cj0KCQiA7oyNBhDiARIsADtGRZb_YhpaOBHMsEC3imrGf3R7A9heCfaJYjvU-4XnzwtCNqUP4DRZ1lYaAg0eEALw_wcB

Znalazłem coś takiego. Wydaje się ok, ale co wy o takim kole myślicie? Piasta na lożyskach maszynowych, szybkozamykacz... Co z tymi szprychami? Macie jakieś zdanie o piastach i kołach XMX?

Napisano

To koło ze sklepu e-bmx jest zbudowane z piasty pod hamulec tarczowy i obręczy dostosowanej do hamulca działającego na obręcz. Ot i cała tajemnica. To w niczym nie przeszkadza. Podana waga to 1220g i tego się trzymajmy (napisane jest że rzeczywista, czyli koło zważone). 

Kupowałem kiedyś w tym sklepie parę rzeczy i wszytko było ok. Masz też opcję dostawy kurierem do domu (18 zł). 

Napisano

No tak, ale średnio mam taką możliwość żeby wyjść po paczkę gdy kurier da znać. Co sądzisz o tym kole od XMX? Jeśli to z RYDE okaże się lepsze, to coś wymyśle abym był w stanie ją odebrać.

 

Chcesz mi powiedzieć, że do tego kola mozna zamontowac tarcze i vbrake? Kurde, ale by to chodzilo... Dobre vbrake i hydrauliczne, wyobraz to sobie :) Nie no, to raczej jest nie do zrobienia.

Wracajac do tematu, nadal przemawia za mna to kolo od XMX ze wzgledu na piaste na lozyskach maszynowych.

Napisano

A co Ci z tego że szybciej zablokujesz koło? :D 

Strona e-bmx sprawdzona, zamawiałem parę razy. I innej opcji zamówienia koła niż kurier nie ma - możesz zamówić do kogoś, do pracy, gdziekolwiek. Do paczkomatu koło nie wejdzie. Ale szprychy najtańsze, więc bez szału. 

Takie same szprychy będą w tym kole z Rojaxu. 

Nie chcę Cię martwić - stówka starcza na najtańsze, byle jakie koło. Taka brutalna prawda. 

Chcesz coś solidnego - trzeba zapłacić niego więcej. Przede wszystkim nie napisałeś jakie masz hamulce - czy tarcze, czy v-brake. 

Według mnie nie ma sensu pchać się w wolnobieg, bo to jest samo w sobie zaprzeczeniem trwałości. Tylko podstawowa piasta pod kasetę (to koło 50 złotych, choć nie orientuję się w cenach np. Shimano) do tego obręcz - tutaj najwięcej można ugrać/zaoszczędzić, 26" idzie kupić za 30-40 złotych, do tego nierdzewne szprychy - czyli koło złotówki za sztukę, i 30-40 dla kogoś kto to dobrze zaplecie. 

Wyjdzie coś ponad 150 złotych ale masz koło na parę lat. Do tego kaseta 7 rzędowa i gra. 

A te tanie wynalazki, to po prostu badziew - ma się sprzedać, i już. 

Napisano

Mam tarczowe. Jak wspomnialem, mam maly budzet, a rzeczy do zrobienia w rowerze jest sporo. Nie jezdze "wyczynowo", nie skacze, nie robie nie wiadomo czego. Po prostu jezdze, a mimo to w starym kole szprychy pekaly przy glowce wiec mowie czas na wymiane. Chodzi mi o to zeby pozbyc sie problemu pekajacych szprych.

Napisano

No to rozwiązanie problemu masz wyżej - złożyć solidne koło. 

To nie jest tak że dobre koło jest do skakania czy nie wiadomo czego, a do jazdy do pracy/sklepu/rekreacyjnie po bulwarze można dać tańsze. Sam widzisz ile warte są tanie szprychy - tyle co nic. Chcesz pchać się w drugie, takie samo koło? 

Jak piasta jest zadbana, obręcz prosta i niezużyta najprościej to w dobrym serwisie przepleść na nowych szprychach - zapłacisz 70 złotych i będziesz jeździł dalej. Wszelkie tanie koła to według mnie wyrzucanie pieniędzy w błoto. To podlinkowane z Rojaxu, czy podobne koła - już na starcie wymagają centrowania. 

Napisano

A teraz znajdz kogos, kto to dobrze zaplecie. W mojej okolicy moze byc ciezko. Ogolnie to tez dosc czesto na kole jezdze to chyba takie kolo powyzej bedzie ok? Glownie chodzi mi zeby te szprychy nie pekaly, jak wyzej napisalem

Napisano

No i już masz poniekąd odpowiedź, dlaczego pękają - na słabym kole opiera się cały ciężar roweru i Ciebie. 

I po raz trzeci napiszę - dopóki w takim kole nie będą solidne, nierdzewne szprychy będziesz miał ciągle te same problemy. 

A tak z ciekawości - sam zmieniasz te szprychy? Czy za każdym razem w serwisie płacisz za taką usługę i centrowanie? Bo kilka takich napraw i posiadanie taniego koła jest nieopłacalne. 

Napisano

No to niech przeplotą koło. Poszukaj jak nie w bliższej to w dalszej okolicy. To jest jedyna tania opcja żeby coś tam ugrać.

A każde "nowe" koło za kilka dyszek będzie na poziomie tego co masz.

Docelowo trzeba i tak założyć coś lepszego - wtedy nawet tani rower może w miarę bezawaryjnie jeździć. 

Napisano

Ogolnie to co napisales to dobry pomysl, ale:

Kolo razem 150,

Kaseta 7 rzedowa ktora nie zuzyje sie po 1000km 70-80-90zl,

Lancuch ktory mimo smarowania nie padnie po 500km - 60zl

Wyjdzie ok. 300zl, a jak mowilem, budzet skapy :) wiec chyba no niestety pozostaje kupic to cos.

Ale jak to dziala, ze mam znajomych ktorzy robia gorsze rzeczy niz ja na rowerach, a ich rowery tez sa tanie i jakos szprychy kompletne. Jeden ma felge KROSSA, a drugi nie wiadomo, jego rower to romet rambler (nie pamietam jaki, ale cos ok. 1200zl)

Napisano

No niestety, urok tanich części które są z plasteliny - jakość jest bardzo różna, powiedziałbym nawet że losowa.  Może nieco inaczej zaplecione, może luźniejszy naciąg. Czynników moze być wiele. 

Ale to ciągle tanie koła, więc prędzej czy później się rozlecą. Chcesz mieć solidne i na lata - to kosztuje. 

Z tych tanich - co nie weźmiesz będzie dobre. Ta sama półka cenowa. 

 

Napisano

Okej, no dzieki za pomoc, zobacze jeszcze ile da sie uzbierac, bo musze wymjenic tarcze, klocki, stery przeserwisowac, wymienic linki pancerze wiec troche wydam.

A jakbym sie uparl i mial brac jedno z tych dwoch kol, to ktore? Te xmx ma lozyska maszynowe, ale jak mowilem, wole kulkowe niz zeby szprychy sie rozlatywaly.

 

Napisano

A wiec ciezki wybor przede mna. Na stronie pisze, ze szerokosc wewnetrzna obreczy to 18mm. Czy moge wsadzic tam taka schwalbe black jack z szerokoscia 2.0? Drugie, co z tasma? Moge przelozyc ze starej czy musze kupowac nowa?

Napisano

Tak, korzystalem z tego poradnika, ale wolalem sie upewnic. Mam nadzieje, ze znajdzie sie ktos, kto pomoze w wyborze, bo jak nie, to bedzie ciezko.

A jakbys byl na moim miejscu, ktore bys wzial? A moze kompletnie cos innego?

A moze faktycznie lepiej poczekac i dolozyc do tej kasety. Tylko jakie kolo teraz

 

Napisano

A ja po raz trzeci - raczej nie bede mial tylu pieniedzy, wiec jak bede musial brac jedno z tych to bede musial, wiec dlatego sie pytam. A gdybym mial faktycznie kupic szprychy i obrecz, piaste zeby potem zaplecic to jakie?

Napisano

Jak byś był zainteresowany to mam koło zdemontowane z romet ramler z wolnobiegiem pod tarcze. Na oś QR. Moje dziecko na tym jeździło, ale nie za długo, nie ważył wtedy więcej niż 45KG. Jest na nim fabryczna opaska, za 50 zł mogę oddać razem z tym wolnobiegiem.

Napisano

@marvelowiesz moze jakie to kolo z e bmx ma piaste? Bo nie widze zadnego info.

@MikeSkywalkermoze i masz racje co do tego kola, ale:

Niestety maly budzet

Jak solidne szprychy to zamawiac samemu, bo moj serwisant ma takie jakie sa w tych kolach powyzej ( mam takie 4 i nie pekaja :) jedynie te fabryczne), a wiaze sie to z umiejetnoscia dobrania dlugosci szprych, no tak, to nie dla mnie

Napisales zeby aktualne kolo na nowo zaplecic - ale czy sie oplaca? Kolo to totalny no name, z piasta SHUNFENG 

Kolo ma bicie mocno wyczuwalne podczas jazdy. Jak postawie rower do gory nogami rower sie prawie caly trzesie.

Napisano

Prawdopodobnie to ta piasta: http://e-bmx.pl/opis/7251764/piasta-tyl-wolnobieg-pod-tarcze.html

Możesz u nich wybrać komponenty osobno, a całe koło złożą gratis.

Czyli np. taką obręcz (producent zacny, więc pomimo niskiej masy powinna być dość  wytrzymała, bo to stożek): http://e-bmx.pl/opis/2905741/obrecz-ambrosio-camel-stozek--36-otw.html

i takie szprychy (jeśli już zależy Ci na zwiększonej wytrzymałości): http://e-bmx.pl/opis/9810725/szprychy-richman-srebrne-wzmacniane-222mm.html

Choć moim zdaniem nawet na tych zwykłych ocynkach SLE, jeśli tylko koło jest mocno naciągnięte od nowości, powinno wytrzymać (w końcu to aż 36 szprych).

 

Napisano

Az tak skapego budzetu nie mam :D da rade jakas drozsza, lepsza obrecz? Chcialbym czarny kolor, ale jesli sie nie znajdzie to trudno. Rower ma jezdzic, nie wygladac. Gdzie to napisac, zeby zlozyli to kolo z tymi szprychami? I oczywiscie jakas piasta.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...