Skocz do zawartości

[Ośka] Pełna na QR


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Mam taniego Singla z Decathlonu, gdzie obydwie piasty mają pełną oś z nakrętkami. O ile tył zostaje z wiadomych względów, o tyle przód chętnie bym wymienił na szybkozamykacz.

Szerokość jest standardowa, ale zastanawia mnie czy mogę od tak sobie zmienić typ osi. Wymiary są dokładnie takie same? Nie ma różnych skoków gwintu?

Macie jakieś sprawdzone ośki? Kupiłem kiedyś jakąś "no name" w sklepie rowerowym ( taki sklep gdzie mają pełno badziewia) i ośka od nowości była krzywa.

Napisano

Są dwa rodzaje gwintu:

Z przodu M9x1 lub bodajże 3/8".
Z tyłu to m10x1 lub chybta też 3/8"

Trenowałem to ostatnio ( na anale jeszcze jest film ) w sumie po prostu kupiłem ośki "drążone" CrMo wsio. Akurat mam preferowane przeze mnie m10/m9x1 Obyło się bez jakichś problemów, poza tym, że uszczelnienie ciut za luźne jest. Piasty joytecha pod singla.

Tak na marginesie - to akurat tył bardziej sensownie wymienić, bo z przodu to się kapci łapie dużo mniej, a z tyłu to QR stanowczo przyśpiesza wymianę/łatanie dętki. Chociaż przy poziomych hakach to oczywiście problem.

Napisano

U mnie w deorce jest Y30K01200 Hub Axle M10 x 146 mm (5-3/4") z tyłu, a z przodu Y25W03000 Hub Axle M10 x 108 mm, także wszędzie M10.

Napisano

Średnicę sobie zmierzę, nie ma problemu. Bardziej mnie interesuje skok gwintu. Konusy i resztę chcę przełożyć.

Napisano

Na pewno są minimum dwa skoki gwintu w osiach przednich piast. Kto jakie stosuje, jakie konkretnie to są - nie pytaj bo nie pamiętam. Jedne są zbieżne ze śrubami mocującymi korby na kwadrat.

Wiem że Shimano ma swój, i jakaś druga firma (może Quando?), w każdym razie z gatunku tych tańszych - swój. 

Tak czy inaczej, można sobie z tym poradzić kupując oś razem ze stożkami - o ile oczywiście będą takie same. Wtedy przerzucasz całość. A najprościej sprawdzić po sklepach czy bangla biorąc nakrętki z piasty na przymiarkę. 

Niemniej jednak ja również podważałbym sens takowej zmiany. Przy singlu i tak wożąc dętkę trzeba mieć klucz przy sobie. Polecam taki https://toya24.pl/product-pol-10000994-Klucz-plasko-oczkowy-krotki-15-mm.html

A ryzyko "zniknięcia" przedniego koła, zapinając za ramę i/lub tylne koło zawsze mniejsze. 

Napisano

W sumie masz rację... Klucz muszę mieć tak czy inaczej.

Napisano

Przy składaniu "udało" mi się kupić trzy standardy z gwintem 0.75mm, 1mm i 1.5mm. O ile w przednim kole oś ma z nakrętką, więc nie było problemu, o tyle w tylnym dopiero trzecia pasowała :D 

PS. Błąd. Moje osie to Thru Axle, a pytanie dotyczyło Quick Release

Napisano

Pójdę za radą @MikeSkywalker. Ma racje pisząc że klucz i tak wypada mieć, bo co mi po QR z przodu, jak padnie tył i będę musiał rozkręcać. Chociaż czytałem że w Single Speed ( nie Fixie!) zaciski QR na imbus też powinny dać radę z tyłu. No ale na wszelki wypadek nie będę ryzykował, bo jestem sobie w stanie wyobrazić kilka sytuacji gdy taki zacisk pęka.

Napisano

Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie. Wszystko jest okej do czasu jak trzeba nieco mocniej nacisnąć na pedały. A mając tak dobre rozwiązanie, jakim jest po prostu pełna oś i nakrętki, wystarczy - obok dętki, mieć klucz. Ja Elopsem jeżdżę lokalnie więc w razie czego liczę na komunikację miejską albo telefon do przyjaciela. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...