Alsew Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 (edytowane) https://www.giant-bicycles.com/pl/anthem-advanced-pro-29-3-2022 No i jest! Patrząc na dzisiejsze ceny to Giant wypuścił naprawdę fajna maszyna w "rozsądnej" kwocie. Chociaż hamulce i napęd trochę gryzą się z Sidem ale umówmy się to łatwiej wymienić. Edytowane 19 Listopada 2021 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Napęd jak napęd, wrzuci się manetkę XT, przerzutkę XT i będzie dobrze. Dziwi trochę wybór korby, bo przecież Deore jest tanie... No ale hamulce to tragedia. Przecież to nie jest nawet seria 500, która ma już ServoWave. Tarcze RT26. Poziom rowerów za 3-4k zł... O ile napęd jeszcze da radę, a dużo poprawi zmiana samej manetki, o tyle komplet hamulców to już około 1000 zł, a wcale nie będzie to jakiś Top. Także wszystko fajnie, ale niesmak pozostał. Myślę że przy takiej kwocie, te 500-1000 zł różnicy dla kupującego by wcale nie było jakimś dramatem, a nie miałoby się wrażenia że ktoś tu nas robi w... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 Zmieniło się też zawieszenie, zamiast Maestro jest standardowy single-pivot jak w większości rowerów XC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 19 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 21 tys za niepełną Deorkę, kupa heble... Nie no wcale nie drogo tak ogólnie co by na Dżajanta nie narzekać. A piasty nadal to te same paści co od zawsze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2021 (edytowane) @Tyfon79 No 21 tys to nie jest mało jakby nie patrzeć za taki rower. Na hamulcach i napedzie przycinają wszyscy. Ale zobacz sobie np Treka za 20 tys dostajesz Recona Golda, alu obręcze, napęd pomieszane Deore/slx i twory pozagrupowe, fakt że hamulce już chociaż bez wstydu. A u Giganta masz Sida, karbonowe obręcze i jeszcze opuszczana sztyce. Wiec jakby nie patrzeć wypada to trochę lepiej patrząc pod kątem późniejszego ulepszania. Napęd to w zasadzie element eksploatacyjny, korba Prexis kosztuje znacznie więcej niż Deore wiec pewnie jakaś padaka to to nie jest , a hamulce... To fakt jest to przeginka w rowerze za taką kasę. 13 minut temu, Alsew napisał: @Tyfon79 6 godzin temu, some1 napisał: Zmieniło się też zawieszenie, zamiast Maestro jest standardowy single-pivot jak w większości rowerów XC. No i tym bym się bardziej martwił bo z tego co widzę to ten najtańszy model nie ma blokady dampera z manetki Edytowane 19 Listopada 2021 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 @Alsewpo pierwsze nie ma co podawać jednej z najbardziej powalonych marek. Po drugie z moich takich "obliczeń" po tych wszystkich podwyżkach wyszło, że już "bo wszyscy przycinają na heblach, kołach, korbie, ..." powinno odejść w niebyt. Nie mam kłopotu z cenami bo jakoś się zarobi i wyda ale na chwilę obecną to już zaczynają być Himalaje absurdu z tym za co, co dają. Jak patrzę bliżej mnie na takiego Reigna SX a jakże w alu za 20 tys na takim ścierwie jak NX to już mam mordercze myśli. Do tego piasty piszą aluminiowe. Ja bym jednak wolał by przygłupy dawały coś co ze sobą będzie współgrać czyli nie koniecznie Fox 38 Elite tylko coś niżej i wtedy księgowym starczy na tego pełnego GX'a. Wiem jestem idiotą jak sądzę, że te chciwe przygłupy tak uszyją rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 Myślę że większość woli jednak lepszą amortyzację niż lepszy napęd. Szczególnie, że nowemu Deore nic nie brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 20 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Tyfon79 napisał: @Alsewna chwilę obecną to już zaczynają być Himalaje absurdu z tym za co, co dają. Racja ale to juz nie moja wina 😉 Takie czasy. A patrząc na to jak złotówka się "umacnia" i inflacja "jest pod kontrolą" to raczej taniej już było 😜 Co nie zmienia faktu że łatwiej i taniej zrobić upgrade napędu (który i tak się zużywa) czy hamulców niż wydać kilka tysięcy na amortyzator. A w temacie "powalonych" firm to fakt że Trek nie jest tani ale są też drożsi jak Spec czy BMC. Chcąc kupić fulla do XC za dużego wyboru nie masz. Poniżej poziomu Treka na rodzimym rynku masz tylko Gianta, Meride, Orbea , SUPa i Krossa. Edytowane 20 Listopada 2021 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 20 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 (edytowane) Kij z napędem bo to faktycznie najmniejszy kłopot ale koła (piasty), heble z tymi wszystkimi standardami mocowań. Żeby nie było miałem 3x te ich gówniane tylne piasty i za każdą bym tam kogoś wybatożył kijem. I to nie były pasty z Talona z 3 tys tylko grubo ponad 10 tys. Jak czegoś nie umiesz robić to tego nie wsadzaj powyżej kwoty x bo to tylko wnerwia ludzi. A taki jest trend obecnie i dotyczy Treka czy Speca również z szpejami spod ich loga. Ta ich sztyca to też żadna rewelacja by nie napisać inaczej. To zaczyna być problem nr 1 w tych markach. A nasz rynek to ryneczek i dlatego ludzie statystycznie kojarzą 3-5 marek. W niejednej Niemieckiej marce masz heble Magury. Rynek Włoski to często Formula Cura a u nas Shimano i Sramolec to standard. Edytowane 20 Listopada 2021 przez Tyfon79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 20 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2021 Dla wielu osób istotna jest kwestia gwarancji i serwisu jeśli mają wydać 20tys czy więcej na fulla do XC który jak widać jest już dość skomplikowana maszyna. Jak sam piszesz producenci stosują coraz częściej w swoich rowerach komponenty swojej produkcji (Giant o którym mowa ma nawet swoje amory) przez co jeszcze bardziej uzależniają klientów od swoich serwisów. Dlatego firmą które nie mają swoich sieci sprzedaży/serwisów będzie coraz ciężej sprzedać coś na naszym "ryneczku". Fakt jest taki że Nasz "ryneczek" jest tak ubogi że takie firmy jak GT, Santa Cruz, BH, Mondraker są nieznane nawet dla ludzi pasjonujących się rowerami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_rowerow_1980 Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 (edytowane) Jak mam być szczery, a też brałem pod uwagę nowego Anthema: https://www.giant-bicycles.com/pl/anthem-advanced-pro-29-2-2022 to cenowo wychodzi nie korzystnie. Niby osprzęt i tak pewnie kiedyś się wymieni, ale hamulce Deore są dziwne, już by mogli dać komplet SLX. Koła XCR2 nie mam pojęcia czy są dobre i warte tej ceny, mógłby się ktoś wypowiedzieć. Wydaje mi się ze 24tyś za taki rower to jest bardzo dużo. Ciekawe jak wypadnie nowe zawieszenie, czy nadal będzie to świetny rower jak poprzednie z Maestro Na chwilę obecną, bardziej zastanawiam się nad Scott Spark 910. Edytowane 23 Grudnia 2021 przez fan_rowerow_1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2021 I blat maksymalnie 34t... Strzał w kolano, jeśli to ma być rower dedykowany XC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.