Skocz do zawartości

[do 13k] wyprawowy gravel/miejski harcownik cd.


zjadarka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

To dalsza część tego wątku: 

Zakładam jednak nowy temat bo koncepcja na podstawie waszych odpowiedzi oraz rozmowy z znajomymi szosowcami trochę się zmieniła. No i tam trochę powstał śmietnik. 

Chcę kupić rower gravelowy do 13k. Ma mi służyć do wyjazdu na wyprawy z sakwami oraz do bardziej dynamicznej jeździe po mieście i okolicach.  
W przyszłości będzie też prawdopodobnie targał wózek z dzieckiem. 

Moje wymagania:
- sztywne osie (chociaż w tym przedziale cenowym to raczej standard)
- otwory montażowe pod bagażnik bym mógł podróżować z sakwami z tyłu. Tak wiem, że na gravela lepiej bikepacking. Aczkolwiek praktyczność sakw jest niezaprzeczalna i chcę mieć możliwość montażu bagażnika z sakwami. 
- hamulce hydraulika (chociaż flat mount w tym przedziale to też standard)
- otwory montażowe na bidony i torby 
- wytrzymałość, tak abym nie musiał wymieniać szprych co drugi dzień przy jeździe z obciążeniem
- wykręcany suport, press fit to jakaś abominacja dla mnie
- napęd raczej 2x11 w gravelowym standardzie 46/30. Bardzo lubię napędy jednorzędowe, ale fakt jest faktem, elastyczność biegów w takim układzie jest większa. 

Dodatkowo interesuje mnie raczej wyluzowana pozycja, aczkolwiek jak będę jeździł na 'pusto' fajnie by było jakby rower nie zamulał. Czyli coś pomiędzy wygodą a osiągami w proporcjach 50/50 byłoby strzałem w dziesiątkę. Waga w okolicach 10 kilo będzie ok. Mile widziane będą również otwory montażowe na widelcu na jakieś małe sakwy. Rower będzie jeździł w 90% po utwardzonej nawierzchni ale chciałbym by poradził sobie również po wertepach czy błocie jeżeli takie się nadarzą. Rama raczej bez szaleństw, zostałbym przy starym dobrym aluminium z karbonowym widelcem. 

I w sumie tyle. 
Budżet to 13k, czekam na Wasze propozycje co zjeździć i przetestować do tej kwoty. Oczywiście rozważę również tańsze propozycje :)

Osobiście zainteresowałem się Trekiem Checkpoint ALR 5 (https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravelowe/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-5/p/35172/?colorCode=white_black) zdaje się, że spełnia wszystkie moje wymagania + ten biały kolor to pełen sztos. Co o nim myślicie?

Acha, przy okazji jeszcze pytanie. Opona szersza z delikatniejszym bieżnikiem czy węższa z bardziej agresywnym bieżnikiem? Co lepiej się sprawdzi gdy większość czasu rower spędzi na asfalcie i delikatnym szutrze i co będzie miało mniejsze opory toczenia? Ten Trek stoi na oponach 40mm ale o delikatnym bieżniku. Czy coś by zyskał gdybym wstawił tam bardziej agresywną oponę ale powiedzmy 32mm? 

Napisano

Powtórzę się - kup sobie silexa

Checkpoit jest totalnym zaprzeczeniem tego czego szukasz, ten model jeszcze do ubiegłego sezonu był przełajem, teraz nazwali go gravelem a geo zostało identyczne, czytaj - rower jest bardziej agresywny niż moja wyścigowa szosa. Zresztą zapłać 12k za 10kg aluminium kiedy za podobną kasę karbony są

Cytat

Acha, przy okazji jeszcze pytanie. Opona szersza z delikatniejszym bieżnikiem czy węższa z bardziej agresywnym bieżnikiem? Co lepiej się sprawdzi gdy większość czasu rower spędzi na asfalcie i delikatnym szutrze i co będzie miało mniejsze opory toczenia? Ten Trek stoi na oponach 40mm ale o delikatnym bieżniku. Czy coś by zyskał gdybym wstawił tam bardziej agresywną oponę ale powiedzmy 32mm? 

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews

Napisano
Cytat

Powtórzę się - kup sobie silexa

Oglądałem te silexy ale trochę odstrasza brak sensownych otworów pod bagażniki. 
Trzeba by się bawić w druciarstwo jak na filmie (6:53):

Z kolei ta parka:

twierdzi, że przejechała na trekach (w tym jednym wspomniany właśnie ALR5) ponad 5600 km w trzymiesięcznej wyprawie. Facet wspomina, że plecy nie bolały go ani razu ;) Filmik zalatuje trochę reklamą, ale wciąż nie wygląda to źle.

Napisano

Zmiana na 2x pozwala przebierać w ofertach. Co do tej abominacji do pressfitu, to podejrzewam że nie podparta złymi doświadczeniami. Pressfit jest super, jest znacznie bardziej wytrzymały niż hollowtech2 bo większy i lepiej uszczelniony. HT2 wymieniałem wielokrotnie, pressfit nigdy jeszcze mi nie padł. Jak sie pytałem znajomego mechanika to mówił że problemów nie zauważają więc coś w tej niezawodności może być.

 

Napisano

Dokładnie to samo można powiedzieć o łożyskach głowki ramy osadzanych bezpośrednio w ramie, na takiej samej zasadzie co suport, wciskając. Jest ok jakjest dobrze wykonane. Dobrego wykonania oczekujemy od całego roweru

Napisano
12 godzin temu, zjadarka napisał:


Osobiście zainteresowałem się Trekiem Checkpoint ALR 5 (https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravelowe/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-5/p/35172/?colorCode=white_black) zdaje się, że spełnia wszystkie moje wymagania + ten biały kolor to pełen sztos. Co o nim myślicie?

Naprawdę chcesz wydać blisko 12k za aluminiaka? W sumie Twoja kasa, możesz zrobić jak chcesz, ale warto to jeszcze raz dobrze przemyśleć 😉.

W ramach ciekawostki ( bo pewnie nie będzie interesował ) za mniejsze pieniądze kupisz dostępnego:
https://sklepzrowerami.pl/24610-rower-fuji-jari-11-carbon-m-54-cm-red-2021.html

12 godzin temu, zjadarka napisał:


Acha, przy okazji jeszcze pytanie. Opona szersza z delikatniejszym bieżnikiem czy węższa z bardziej agresywnym bieżnikiem? Co lepiej się sprawdzi gdy większość czasu rower spędzi na asfalcie i delikatnym szutrze i co będzie miało mniejsze opory toczenia? Ten Trek stoi na oponach 40mm ale o delikatnym bieżniku. Czy coś by zyskał gdybym wstawił tam bardziej agresywną oponę ale powiedzmy 32mm? 

Jak ma to być rower w dużej mierze na wyprawy obładowany sakwami to taka 40 to minimum, a lepiej nawet iść w 45. 

Napisano

Merida ma akcesoryjny bagażnik zintegrowany z błotnikiem https://www.rowerzysta.pl/bagaznik-rowerowy-gravel-do-merida-silex-cr-md009?gclid=Cj0KCQiAys2MBhDOARIsAFf1D1cEwQij6SR4yDLFU6Bw1RNjbbUo3wC4WOgm7uCoYDal3DCQxnndtF8aAvdLEALw_wcB

Podobnie kilku innych producentów rowerów w takiej konfiguracji (Cube, Giant). 

Trek byłby może i ok, gdyby kosztował tyle co podobnie wyposażone rowery konkurencji, czyli 8-9 tysięcy. https://www.canyon.com/en-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/al/grizl-7/2709.html?dwvar_2709_pv_rahmenfarbe=GN

Za 12k to rower dla koneserów marki, ale cóż, negocjuj cenę. Biały kolor w rowerze, który zjeżdża z asfaltu, nie jest wcale taki fajny. 

Zresztą my tu sobie gadu-gadu, lepiej popytaj w okolicznych sklepach co w ogóle da się kupić z terminem dostawy krótszym niż 2023 😄

Napisano

@NieLubiePoniedzialku
@Mateusz_Brycki
W swoim mtb mam PF i tak średnio jestem zadowolony ale skoro tak stawiacie sprawę to nie ma co upierać się przy konkretnej technologii.
Szkoda, że nie mogę już edytować pierwszego postu :)

@Mandoleran

Cytat

W ramach ciekawostki ( bo pewnie nie będzie interesował ) za mniejsze pieniądze kupisz dostępnego:
https://sklepzrowerami.pl/24610-rower-fuji-jari-11-carbon-m-54-cm-red-2021.html

No trochę się obawiam tych carbonów pod kątem objuczenia tego sakwami. Temu celuję w aluminium.
No, ale może bezzasadnie, ludzie w końcu jeżdżą tym i na wyprawy. Jest może na forum ktoś kto używa carbonu jako wyprawowca i mógłby się wypowiedzieć?

@some1

Cytat

Ten bagażnik wygląda trochę jak półśrodek. Wolałbym jakby bagażnik był montowany tradycyjnie do trójkąta, a nie za pośrednictwem plastikowego błotnika...
Co prawda producent twierdzi, że to do 25 kilo obciążenia ale wciąż nie sprawia to wrażenia solidnej konstrukcji.
 

Cytat

Trek byłby może i ok, gdyby kosztował tyle co podobnie wyposażone rowery konkurencji, czyli 8-9 tysięcy. https://www.canyon.com/en-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/al/grizl-7/2709.html?dwvar_2709_pv_rahmenfarbe=GN

Ten Grizl za to wygląda sensownie mocno. Dzięki!

Napisano
Godzinę temu, zjadarka napisał:

No trochę się obawiam tych carbonów pod kątem objuczenia tego sakwami. Temu celuję w aluminium.
No, ale może bezzasadnie, ludzie w końcu jeżdżą tym i na wyprawy. Jest może na forum ktoś kto używa carbonu jako wyprawowca i mógłby się wypowiedzieć?

Pewnie że ludzie jeżdżą takimi na wyprawy, przecież rower nie jest wykonany ze szkła. Karbon jest bardzo wytrzymałym materiałem, tylko trzeba najbardziej uważać na uderzenia, ale to też... karbon karbonowi nie równy. Ale myślę że producenci wiedzą co robią dając ten materiał do rowerów nastawionych też na turystykę. 

 Mam w karbonie gravela ( canyon grizl ) ale póki co nie traktuje go jako typowego wyprawowca, ale na pewno jak kiedyś mnie najdzie zabawę w sakwy i kilku - kilkunastodniowe wypady, to jak najbardziej rower będzie w użyciu. 

Napisano

To nie ma żadnego problemu, przypinasz i jedziesz. 

Napisano
16 godzin temu, zjadarka napisał:

Ma mi służyć do wyjazdu na wyprawy z sakwami oraz do bardziej dynamicznej jeździe po mieście i okolicach.  
W przyszłości będzie też prawdopodobnie targał wózek z dzieckiem. 

Czemu nie stal???? -nie trzeba jak z jajkiem. Będziesz miał wygodny rower o klasycznej budowie, trwały i możesz na nim i za nim transportować cokolwiek ;-))) 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...