samson09 Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Mam na stanie taki rower https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/scott/32139/aspect_910 Chciałbym pomyśleć o lekkim odchudzeniu i zmianie napędu na 1 z przodu ? Opłaca się ? Nie znam się na tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Z tym odchudzaniem, to zależy..... jak masz trasy płaskie, to zyskasz. Zostawisz kasetę, montujesz zębatkę NW i liczysz zyski wagowe. Ale jak masz górskie okolice to co zyskasz na NW i wywaleniu manetki+przerzutka stracisz na kasecie.... zyski będą małe. Ale w moim mniemaniu WARTO. Napędy 1xx to bardzo fajna sprawa. Uważam je za rewolucyjne w swojej prostocie i to w każdym rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Przejście na 1x to musi być świadoma decyzja, wynikająca z tego jak jeździsz. Po co sobie upośledzać napęd. Sam mam od dawna 1x, ale mi to wystarcza. Co do odchudzania, to może być ciężko. Nie ma za bardzo punktu zaczepienia. Wszystko jest ciężkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Ja nie wyobrażam sobie już inaczej ;-)) Jak się wkręciłem to tak już zostało.... gravel, góral.... gdybym szosował też bym tam 1xx widział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Nie opłaca się dla samego odchudzania, różnica w wadze będzie nieodczuwalna. Nie opłaca się pod kątem kosztów, eksploatacja będzie droższa. Warto dla wygody, prostota obsługi takiego napędu jest główną zaletą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...