Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

W specyfikacji jest boost, opis wygląda na kopuj/wklej ze starego modelu. 

Ceny całkiem atrakcyjne, 7500 PLN za karbon z Rebą, 10000 za SIDa Select na kołach DT. Wszystko na Shimano. Ciekawa alternatywa dla rowerów z Decathlonu jeśli komuś nie pasuje SRAM. 

O ile będą dostępne nie tylko w katalogu 😄

Edytowane przez some1
Napisano

Całkiem ładne. Rażą tylko opony, jakby taniocha. Miałem kiedyś Mitas Zephyros i nie było to nic szczególnego.

Co do burdelu na stronie, to się zgadzam. Najwięcej błędów jest chyba w geometrii. Kiedyś napisałem na Suport, jaki jest Reach i Drop kierownicy w jednym z Graveli. Odpisali mi wklejając tabelkę z Reach ramy...

Mnie niezmiennie bawi ich niesamowita technologia oznaczona jako RHS i wspominana w każdym rowerze. RHS, czyli wymienne haki :D 

Napisano

To chyba wspólna cecha Rometa i Krossa. Miej nawet sensowne produkty, miej rowery wizerunkowe w ofercie, marketing za to na poziomie klienta supermakretowego... W tabelkach zamiast wartości efektywnej górnej rury była wartość rzeczywista, zamiast kąta efektywnego podsiodłówki kąt rzeczywisty... i tak dalej. Mnie nawet interesuje jak szczegółowo jest rozwiązany tylny zawias w daggerze, ale po za ogólnikową papką nigdy nic więcej o tym nie powiedzieli.

Napisano

2022 rok, dostęp do pięknych lakierów i finezyjnych malowań, Level 12 w kolorze sraczki bez ŻADNYCH smaczków wizualnych przypomina mi premierę polonezów caro sprzed 30 lat czy ile tam minęło, gdy stało ferrari, mercedesy, fordy - wszystko w pięknych kolorach i lakierach i... nowe caro wszystkie w kolorze kackupy.

 

Zaczyna mi chodzić po głowie najnerek z półki 10-15 tysia i w życiu nawet na moment nie spojrzę w stronę Krossa.

Napisano

Mi się najbardziej ostatnio podoba, jak próbują ocieplić wizerunek na FB. W Grupie o Esker, praktycznie pod każdym komentarzem piszą coś w stylu "Hej, napisz do nas na maila ...". W każdym jednym poście, niezależnie od tego czy ktoś pyta o klocki, wadę fabryczną czy jak zmienić kierownicę. Zamiast posadzić kogoś kto ogarnia temat, żeby pomagał na bieżąco, to wklejają formatkę.

Mi się średnio podoba design ramy w okolicach suportu. Zajeżdża obrzydliwym Rockriderem. Cała reszta całkiem fajna, ciężko się do czegoś przyczepić oprócz tego co napisałem wyżej. Fajnie że w modelu TE wrzucili już pełny kokpit i sztycę od FSA. Chociaż słyszałem kiedyś plotki, że mieli produkować własne karbonowe "rurki".

Niestety obawiam się pewnych "niuansów" montażowych, jak to bywa w przypadku Krossa. Można się czepiać wielu rzeczy ale i wiele wybaczyć, natomiast to jak składają rowery jest żenujące. Właściwie ( ja tak robiłem...) te rowery nadają się do rozłożenia od razu po zakupie i złożenia od nowa. Ciekawy jestem czy coś w tym temacie zmienią.

 

Piszesz o tym?

https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-12-0-szary-grafitowy-polysk

Mi się akurat podoba, ale ja lubię "clean look". Mam Dust 1.0 i bardzo podoba mi się to, że zielony kolor nie bije po oczach, a wstawki są w delikatnym, szarym kolorze. Bardzo dobrze się to zgrywa z resztą komponentów. No ale kwestia gustu.

Widziałem ostatnio jakiegoś Treka szosowego, jakiś tam wysoki model, niebieski Metallic. Na zdjęciach wygląda fajnie, na żywo już tak średnio.

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, skom25 napisał:

Co do burdelu na stronie, to się zgadzam. Najwięcej błędów jest chyba w geometrii. 

Ogólnie patrząc na geo tego nowego Levels (jeśli jest prawdziwa) to rama jest dość krótka. Przy M-ce 18cali tylko 590mm i mostek 70mm. Reach też mały. Ciekawe. Ogólnie patrząc na stronę Kross to odnieść można wrażenie że stali się marką outletową i bardziej zależy im na sprzedaży staroci zalegających w magazynach niż na promowaniu nowości. Nawet zdjęć nie potrafią rowerowi zrobić... I tak się outlet powiększa, bo w sumie jasne że jak ktoś ma do wydania na rower konkretna kasę to pójdzie do konkurencji, która wie co sprzedaje. Kibicowałem Krossowi przez lata ale przestałem bo nic się u nich nie zmienia. Lecą na opinii Kross Reacing Team a zwykłego klienta mają w d... Czego wyraz dają na każdym kroku. 

Edytowane przez Alsew
Napisano

Jeżeli chodzi o geometrię, to może takie mają podejście? Wszystkie Eskery też są mega krótki. Mam 174 cm, a według tabelki ( taki też kupiłem) mój rozmiar ma 530 TTH, 36x Reach i mostek 80 mm. Jest malutki.

Mnie przeraża jeszcze to, że nie mają haków w zapasie. Przecież tego powinni mieć tyle, żeby zapewnić dostęp przed dobre kilka lat do przodu. A oni produkują dany model, a haków już nie ma...

Kiedyś kupiłem Vento, potem Dust a na początku roku Esker. Nie powiem dużo złego o tych rowerach, ale nie wiem czy zdecyduję się kolejny raz na Krossa. Z cenami też już zaczynają szaleć.

W ogóle widujecie ludzi na Levelach? Kiedyś to był bardzo popularny model, widywało się go bardzo często.

Napisano
47 minut temu, cervandes napisał:

2022 rok, dostęp do pięknych lakierów i finezyjnych malowań, Level 12 w kolorze sraczki bez ŻADNYCH smaczków wizualnych przypomina mi premierę polonezów caro sprzed 30 lat czy ile tam minęło, gdy stało ferrari, mercedesy, fordy - wszystko w pięknych kolorach i lakierach i... 

Noo, wiadomo, że niemieckie zawsze lepsze, jak z proszkiem do prania. Nawet asymetryczny chainstay w niemieckim rowerze dodaje urody 😄full_2021_grizl-cf-sl-8_2713_gy-bk_P5.jp

  • +1 pomógł 1
Napisano

No a jak! Ja mam nawet poziom Uber, czyje się przez to lepiej!

A tak na serio, to bardzo popularny kolor. Dużo samochodów z grupy VW wychodzi w takim kolorze.

Napisano

Alsew chyba zbyt ostro jedziesz po krossie i tak się liczy ostatecznie specyfikacja, a ta nie jest najgorsza. Za wzorcowy marketingi i obsługę klienta zapłacisz w cenie roweru.

Mieli parę fajnych modeli, nie dziadowali na grupie napedowej, to nie tylko ślizganie się na Kross Team.

Napisano

Nie no, Kross ma swoje za uszami. Inni też, ale powinni się nauczyć jak robi się dobre tabelki z geometrią. Co nie zmienia faktu, że u Rometa to na próżno szukać takiej informacji.

Ogólnie rowery są ok ( poza montażem, bo nie wierzę że ja mam takiego pecha), nad stroną i marketingiem muszą popracować.

Apropo marketingu. Chyba nie mogli wybrać bardziej irytującego ambasadora niż aktualny. 

Co do podawanej wagi. Producenci oszukują, ale niektórzy ludzie składają rowery i podają wagę bez pedałów. To jest dopiero jakiś odchył psychiczny.

 

Napisano
16 godzin temu, some1 napisał:

Noo, wiadomo, że niemieckie zawsze lepsze, jak z proszkiem do prania. Nawet asymetryczny chainstay w niemieckim rowerze dodaje urody 😄full_2021_grizl-cf-sl-8_2713_gy-bk_P5.jp

To co na obrazku wygląda pięknie, to niekoniecznie tak będzie wyglądać w realu.

Mam Canyona i to takiego bym powiedział że nie budżetowego, a malowanie jego cienkie jak sik komara i to dosłownie cienkie, wszystko chyba dla zbicia wagi. 

Z kolei od kumpla znajomy ma aluminiaka od Canyona, to gadał że nigdy nie widział tak brzydkich spawów, że wielokrotnie tańsze Tribany z Deca o niebo lepiej wykończone.

Trzeba na żywo rower zobaczyć i ocenić, w przypadku Canyona to takie trochę kupowanie kota w worze, ale i tak bym kupił jeszcze raz 😀

Napisano

Pisałem o tych spawach w innym temacie, że nawet Kross ma lepiej wykonane. To zostałem pouczony, że duże spawy mogą być lepsze. Ciekawe jakby sytuacja była odwrotna...

Napisano
17 godzin temu, some1 napisał:

Noo, wiadomo, że niemieckie zawsze lepsze, jak z proszkiem do prania. Nawet asymetryczny chainstay w niemieckim rowerze dodaje urody 😄

 

I nie widzisz różnicy w kolorze między szarym Canyonem a sraczkowatym Krossem?

Napisano (edytowane)
12 minut temu, cervandes napisał:

 

I nie widzisz różnicy w kolorze między szarym Canyonem a sraczkowatym Krossem?

Kolor prawie na pewno nie jest 100% ten sam, ale różnicę widzę głownie w oświetleniu i ustawieniu aparatu.

Ten sam Canyon co wyżej na losowej fotce z internetu. 

d9bhprk5z7d71.jpg?width=320&crop=smart&a

 

A tu Kross

KRLV1229X18M002409-KR-Level-12.0-szary-g

Edytowane przez some1
Napisano

No to różnica w zdjęciach z katalogu a tym 'z sieci' jest kolosalna. Wybitnie mnie odrzuca od takich pastelowych szarości.

 

I owszem, zagraniczne produkty w wielu przypadkach bywają o wiele lepsze niż te niby takie same dostępne na naszym rynku. 

 

No ale tutaj rozmawiamy o rowerach, więc przy tym temacie pozostając... Kross technicznie i rozwiązaniami zamyka stawkę, jako ostatni wprowadzają nowinki. To cud, że w tegorocznych modelach mają boosta i z przodu i z tyłu. Zeszłoroczny Level 14 za 12 tysia miał mix widelca boost z ramą non boost :D Genialne rozwiązanie! Nie kupisz do takiego żadnych systemowych, gotowych kół, bo żaden producent nie oferuje mixu jaki sobie Kross wymyślił - i jesteś skazany na koła od kołodziejów. A te, jak wiadomo - bywają lepsze i gorsze...

Napisano

Spoko, gusta są różne, po prostu jak wrzuciłem info o tym rowerze Canyona kilka miesięcy temu, to takiego marudzenia nie było. Nawet wydaje mi się, że więcej osób kupiło tą wersję kolorystyczną, również na tym forum jest kilka sztuk  :) 

Kross miał już boosta od dłuższego czasu - w fullach XC. W hardtailach XC przespali, ale podejrzewam, że gdyby nie pandemia to te rowery miałyby premierę co najmniej rok wcześniej.  

 

 

Napisano
Godzinę temu, clavdivs napisał:

Skom. W Canyonie wzięli sobie pod uwagę twoje uwagi i w Gryzlim spawy są ładnie wypolerowane. :D.

Wiedziałem że ten niemiecko brzmiący status "Uber" w końcu się przyda!

Napisano

Kross nie ma ciągłości oferty rowerów. Trail oraz enduro zniknęły w wydaniu HT i FS, szosa wycofuje się z roku na rok. Nie ma żadnego wysokobudżetowego trekkinga/crossa.

Wygląda jakby koncentrowali się na sprzedaży rowerów na prostych ramach i komponentach do 4k. Zresztą sam prezes mówił że w kolejnych latach pójdą w ilość.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...