adamsanders Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Witam, trochę mnie nie było Aktualnie posiadam w swoim Scott'cie jakieś koła syncrosowe. Ile to waży cholera wie. na pewno tył z kasetą Sram NX i oponą Jack rabbit około (jak dobrze pamiętam) 2800g a więc w ciul . Do końca roku, beż jakiegoś ciśnienia chciałbym to dziadostwo zmienić na coś zdecydowanie lepszego. Jako że budżet mam raczej ograniczony w granicach 1k-1.2k wiem że na koła nawet ze średniej półki to nie starczy więc w grę wchodzą tylko używki. Chce także zmienić napęd w rowerze więc bębenek musi być na XD (będzie kaseta SRAM GX, jest sporo lżejsza od NX i celuje ze lekki zestaw + kaseta da mi coś w okolicach -1kg na wadze). Oglądałem x1700 i x1900 od DTswiss. Nie wiem czemu jak w konfiguratorze daję bębenek XD to od razu przechodzi mi na mocowanie tarczy 6 śrub a microspline na centerlock. W tym wypadku musiałbym użyć adaptera albo zmienić tarcze? Dobrze kombinuje? Mam amor i przedni zacisk FOX. Czy wymaga to jakiejś specjalnej piasty albo innego zacisku koła, czy wszystko jest uzależnione od danego producenta? Przód 15x110 boost tył12x148 boost Proszę o jakiekolwiek sugestie, czego szukać, czego się wystrzegać, może ktoś ma jakieś koła które mi podpasują na sprzedaż. Wiem ze w dobrych pieniądzach i tak aby wszystko mi podpasowało aby nie wymieniać czegoś jeszcze będzie bardzo ciężko ale jak pisałem nie mam ciśnienia, jak pojawi się okazja to wtedy kupię. Co do składania kół - z racji że jak widzicie jestem w tej kwestii totalnym ignorantem to taką opcję od razu odrzuciłem, nie wiem czy słusznie.
KSikorski Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 W Twoim budżecie proponowałbym: Obręcze https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-trace-25mm-29-32h-440g-65-10005151214 (2x199zł) Szprychy sapim d-light (224zł) Jeśli jazda tylko latem, to nyple sapim polyax aluminiowe (64zł), a jeśli cały rok to mosiężne (19,20zł). Zaplot dwóch kół 50-200zł od koła, ja płaciłem 50zł od koła w https://www.facebook.com/kolokolapl/ + 30zł za obklejenie obydwu kół taśmą tubeless. Dałem swoje obręcze z allegro, od nich piasty, szprychy i nyple. Obręcze, piasty, szprychy, nyple i zaplot wyjdzie Cię w powyższej konfiguracji 641-686 zł. Zostaje Ci około 500zł na piasty, więc starczy na nowe Novatec`ki D791 / D792. Dobre ceny na nie mają w rowerowyraj.pl lub w wyżej linkowanych koło-koła. Ja chciałem microspline, więc z tyłu mam Novatec`ka D902. Przód waży 809g, tył waży 1049g, mieścisz się w 1200zł z nowymi, wytrzymałymi i w miarę lekkimi kołami. "W miarę lekkie" i "wytrzymałe" odnoszę do swojej wagi 82kg. Pewnie szczawik 60kg mógłby bezpiecznie jeździć na kołach 1600g.
Tyfon79 Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Dziwnie kombinujesz z tym bębenkiem XD. To droższe, gorsze, problematyczniejsze i to sporo rozwiązanie a oszczędzasz na zakupie kół jako takich... Nawet teraz wiszą na olx ściągnięte z innego roweru nowe X1700 tyle, że trzeba z 5 stów dorzucić. Ile kosztuje kaseta Sramolca GX a ile jakaś Deorka? Już by była kasiorka. No ale jak tak się chcesz bawić to nie moja kwestia. Ja się już lata temu wyleczyłem z oszczędności na kołach. 1900 to bez sensu brać.
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Te X1700 to raczej nie nowe. Nowe są na 240tkach i obręczach XR (więc piasty i obręcze z wyższej półki), stare na 350tkach i obręczach X.
woojj Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 32 minuty temu, KSikorski napisał: Obręcze https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-trace-25mm-29-32h-440g-65-10005151214 (2x199zł) Odpuść sobie obręcze ryde trace.....one są fajne ale nie chcą współpracować z większością opon ;-( Tzn założysz ale trzeba używać 2 łyżek......masakra. Mam 3 kumpli którzy to mają.....marudzą fest.
cervandes Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Osobiście wolę obręcze ciasne i dobre osadzenie, niż luzaka, którego się palcami wciąga. Ale i tak dwóch obręczy nie zamówi a cena jest dobra, bo firmalizard ma jedną sztukę na stanie...
some1 Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Jak powiedziane wyżej, trochę bez sensu mając tak ograniczony budżet pchać się w XD i kasety za 1000 PLN. W piastach DT możesz zmienić później sam bębenek i montować kasety jakie chcesz, ale to dodatkowe 200-300 PLN. W każdym razie nie jesteś ograniczony do bębenka, z którym kupujesz koła. Centerlock jest z Shimano bo to ich rozwiązanie. Jeśli kupisz takie piasty, będziesz potrzebował adapter na 6 śrub albo nowe tarcze. No i pomijam sens wymiany kół dla samego odchudzenia setu o pół kilo, no ale kto bogatemu zabroni. Jakby brakowało im sztywności, opony ledwo wchodziły albo piasty dogorywały, to co innego.
TheJW Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 28 minut temu, Dokumosa napisał: Te X1700 to raczej nie nowe. Nowe są na 240tkach i obręczach XR Nie widzę w aktualnym katalogu modelu X 1700. Jest XR 1700 na piastach 350. 11 minut temu, some1 napisał: Jak powiedziane wyżej, trochę bez sensu mając tak ograniczony budżet pchać się w XD i kasety za 1000 PLN. Zgadzam się. Sam zimą będę przechodził na 12-rzędowe Shimano, zostawię tylko korbę SRAM. W cenie kasety GX Eagle będę miał kasetę SLX, przerzutkę i manetkę XT. Godzinę temu, adamsanders napisał: W tym wypadku musiałbym użyć adaptera albo zmienić tarcze? Dobrze kombinuje? Musisz myśleć przyszłościowo. Ja na przykład składając koła wziąłem piasty DT 240 z CenterLockiem, bo wyznaję tylko hamulce Shimano i takie mocowanie było w tym wypadku sensowniejsze i praktyczniejsze. Dokupując adapter masz też możliwość założenia tarcz IS. Odwrotnie nie da rady. Na piasty CL z ewentualnym wykorzystaniem adapterów jesteś więc w stanie założyć wszystkie dostępne na rynku tarcze.
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Trochę się rozpędziłem i nie dopisałem... Obecnie 350tki to są właśnie przemianowane poprzednie 240tki (łożyska 6802 zamiast 6902, fabrycznie rarchet 36T...) a obecne 370tki to są 350tki poprzedniej gen (ratchet 18T). Nowe 240tki zbliżyły się mocno do 180tek.
TheJW Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Skąd masz informacje o nowych 370-tkach na Ratchet'cie? Ja widzę jedynie upgrade kit z systemu zapadkowego do Ratchet'a.
Tyfon79 Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Nie ma co kombinować i znowu podniecać się cyferkami. Mi chodzi o sposób podejścia do zakupu i by był system Ratchet. Tu jest i są nowe https://www.olx.pl/d/oferta/kola-29-dt-swiss-x1700-nowe-waga-1664-gr-CID767-IDLB5Qj.html#217b5c07b4
TheJW Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 @Tyfon79 tylko są 600 zł ponad budżet. Za 1200 zł ciężko będzie znaleźć nowe koła na piastach DT z Ratchetem.
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 5 minut temu, TheJW napisał: Skąd masz informacje o nowych 370-tkach na Ratchet'cie? Ja widzę jedynie upgrade kit z systemu zapadkowego do Ratchet'a. Dawno się już tym chwalili. Potwierdzenie jest w ofercie: X 1900 SPLINE® | DT Swiss Generalnie mocno przeszeregowali swoje produkty i to co kiedyś było alu top'em np. XR1501, XM1501 itd. zmieniło nazwę na XR1700, XM1700... To co do niedawna było znane jako X1700, M1700... teraz nazywa się X1900, M1900... 7 minut temu, Tyfon79 napisał: Nie ma co kombinować i znowu podniecać się cyferkami. Mi chodzi o sposób podejścia do zakupu i by był system Ratchet. Tu jest i są nowe https://www.olx.pl/d/oferta/kola-29-dt-swiss-x1700-nowe-waga-1664-gr-CID767-IDLB5Qj.html#217b5c07b4 Akurat jeśli chodzi o X1700 to względem starych X1900 dopłata 600zł się nie kalkuluje. One się różnią wyłączne sprzęgłem. Upgrade można ogarnąć za 300zł (na oryginalnym bębenku) a za 200zł na chińskim MS (jakościowo b. przyzwoite).
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Z tak ograniczonym budżetem bym kombinował tak: Obręcz MTB DT Swiss XR 391 29 28H / 32H Salon Rowerowy Formicki-Bike (są w komplecie z nyplami alu) Novatec D791SB D792SB piasty rowerowe górskie doładowania i QR lub Thru 8 9 10 11 prędkość 28 32 otwory tylne 4 łożyska przednie piasty|Bicycle Hubs| - AliExpress względenie: ZTTO Ratchet 54T hamulec tarczowy MTB Hub 32 H 32 otwór przez oś Maza szybkie zwolnienie XD HG MS Núcleo 142x12 100 135 uszczelnione łożysko|Bicycle Hubs| - AliExpress oraz Szprycha DT Swiss Competition Race J-bend 2.0/1.6/2.0 mm czarna Salon Rowerowy Formicki-Bike
Tyfon79 Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 9 minut temu, TheJW napisał: @Tyfon79 tylko są 600 zł ponad budżet. Za 1200 zł ciężko będzie znaleźć nowe koła na piastach DT z Ratchetem. No to przecież piszę by zamiast bezsensownego XD kupić na klasyczny bębenek. Strzelam w ciemno, że miedzy kasetą Deore a GX jest taka różnica albo za chwilę będzie. Ludzie raczej jak widzą cenę GX'a to dostają palpitacji a tu zainteresowany chce podążać niejako pod prąd. Dałem tylko przykład by nie iść półśrodkami i celować w Ratchet. Dla mnie waga jest pomijalna a to co zmuszało mnie zawsze do zmian były niestety praca, padające lub wręcz rozpadające się tyle piasty. Z DT nie ma tego typu problemów a jak są to jest to skala mikro-mikro. Mi się udało praktycznie nówki 1700 dostać za 9 stówek tyle, że pod 27,5. Trzeba dać info o zamiarze kupna to może nawet ktoś z forum się odezwie.
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Jeszcze lepiej... ZTTO M1 MTB Straightpull BOOST 148 piasta Ultralight 28 otwór tuleja 54T grzechotka HG XD MS rdzeń 12 prędkości przez oś 28 h Maza rower|Bicycle Hubs| - AliExpress Do tego jest już bębenek MS więc kaseta deore 12s wlezie bez problemu.
KSikorski Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 1 godzinę temu, woojj napisał: Odpuść sobie obręcze ryde trace.....one są fajne ale nie chcą współpracować z większością opon ;-( Tzn założysz ale trzeba używać 2 łyżek......masakra. Mam 3 kumpli którzy to mają.....marudzą fest. Już dwa razy przekładałem opony i faktycznie trzeba sobie pomóc łyżką, ale nie ma żadnego dramatu. Dramat był jak "migrowałem" opony z luźnych obręczy alexrims. Wtedy z mleka na rancie opony robi się "skórka" i z tą skórką nie wciągnie się opony na tryce 25. Musiałem "obrać" oponę, co było dość żmudne.
adamsanders Napisano 9 Listopada 2021 Autor Napisano 9 Listopada 2021 Panowie, teraz to mi namieszaliście jeszcze bardziej... W kwestii wyjaśnienia - budżet na całość to nieco ponad 2k. Na to składają się używane koła (prawdopodobnie), nowa kaseta a więc i z nią nowy łańcuch i przednia zębatka oval. Gdyby się uparł to tak naprawdę nie muszę wymieniać tego napędu bo mam najechane niecałe 5k a że o napęd dbam wiec póki co jeszcze jest w miarę ok. Tylko że ogranicza mnie system zastosowany na kasecie i piascie, zmieniając to czy na XD czy microspile musze wymienić i tak i tak kasetę a co za tym idzie resztę napędu. Jasne, mógłbym z czasem kupić znowu SRAM NX na zwykłym shimanowskim bębenku albo jakiś odpowiednik ale nie wiem czy nie lepiej właśnie dopłacić. Ktoś polecił Deorkę 12. Jak to działa z łańcuchem i przerzutką GX? Co do kół. Przód jest ok ale tył był centrowany już 3 razy i to pomimo że ja raczej jeżdżę w miarę ostrożnie. Piasta z tyłu też nie najwyższej jakość. Zrzucenie wagi o około kilogram to moim zdaniem właśnie gra warta świeczki jak najbardziej bo i z czego miałbym zejść więcej. Co do ceny GX...no taki mamy teraz klimat, NX kosztował w Decu 325 zł przed pandemią teraz chyba i tak 500. Więc jak miałbym wydać tylko na coś co i tak już mam to uwierzcie że te 200 stówy więcej z GX już mnie nie zbawią.
wolek Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 57 minut temu, Dokumosa napisał: Jeszcze lepiej... ZTTO M1 MTB Straightpull BOOST 148 piasta Ultralight 28 otwór tuleja 54T grzechotka HG XD MS rdzeń 12 prędkości przez oś 28 h Maza rower|Bicycle Hubs| - AliExpress Do tego jest już bębenek MS więc kaseta deore 12s wlezie bez problemu. Przy tych piastach trzeba mieć jeszcze zakup nowego ratchet na uwadze. Ten z tych piast w moim przypadku poległ dość szybko w górach.
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Kaseta deore 12s jest na bębenek MS, kosztuje ~300-330zł (wczoraj była dostępna w cyklomanii). Działa z przerzutkami SRAM 12s. Łańcuch zdecydowanie polecam shimano bo jest kilkukrotnie trwalszy niż GX (nawet deore).
Q_u Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Wrzuć info do Daveo, a nie liczysz po cenach jakie widzisz. Mi koła złożył taniej o ponad 300 zł z cen jakie widziałem w detalu, a gdzie jeszcze usługa? Te wyliczenia z linków jakie miałem są podobne do Twoich, a realnie wyszło taniej.
Mod Team bogus Napisano 9 Listopada 2021 Mod Team Napisano 9 Listopada 2021 Panowie, lekkie koła są jak najbardziej wskazane, ale po co pakować kasetę Deore, która waży 600 gram, czyli tyle samo co NX. Jeśli mógłby zostać obecny napęd to kupiłbym koła z klasycznym bębenkiem z opcją późniejszej zmiany na XD lub MS. Obecnie zostałoby więcej kasy na koła, a na napęd można dozbierać za jakiś czas i wymienić bębenek.
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2021 Napisano 9 Listopada 2021 Czyli jeszcze dojdzie koszt bębenka i 10-15% inflacyjnego.
Mod Team bogus Napisano 9 Listopada 2021 Mod Team Napisano 9 Listopada 2021 Tak, ale @adamsanders nie musi tego kupować teraz. Ponadto stary bębenek można sprzedać i odzyskać część kasy. Ponadto koszt bębenka to mniej więcej tyle ile kosztuje zbędna kaseta Deore...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.