Skocz do zawartości
  • 0

Składanie tanich kół szosowych na jesienno-zimową aurę.


Gość andrzej

Pytanie

Gość andrzej

Witam,

Mam prośbę o ocenę wybranych komponentów, założenie dość proste - waga kompletu do 1600gram (strasznie nie lubię ciężkich kół). Cena cóż - jak najniższa, no ale bez przesady do tych 800zł jestem w stanie wydać. Jeżeli macie jakieś inne pomysły, propozycje albo ja wybierając to co wybrałem walę gafę to chętnie przeczytam konstruktywną krytykę. Koła mają wytrzymać więcej niż jeden sezon zimowy. O rower dbam, myję i co tam robi przeciętny dobrze dbający to robię. Jeżdżę w ujemnych - puki droga w miarę czarna i sucha, mokrego i solonego nie tykam, aż takim kaskaderem nie jestem. Ważę tak średniawo, bo 69kg.

      Waga Cena
Obręcz P   DT R460 20h 460 160
Piasta P   NT A141SB 120 80
Szprychy P   SAPIM Laser 95 75
Nyple P   alu 10 25
      685 340
         
Obręcz T   DT R460 24h 460 160
Piasta T   NT F162SB 280 210
Szprychy T   SAPIM Laser 115 85
Nyple T   alu 10 25
      865 480
         
      1550 820


pozdrawiam i dziękuję

Koła poskładam sobie sam (uprzedzając pytania - tak dam radę mam nawet tensometr)

Andrzej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ogarniam sobie składanie, poprawy, centrowanie kół w własnym zakresie. Taniej i przyjemniej było się tego nauczyć niż oddawać chociażby na poprawki i dociąganie tanich czy średniej klasy fabrycznych, które są jakie są, o centrowaniu uderzonych nie wspominam. Składanie było naturalną konsekwencją tego procesu i wydarzyło się to ze 20 lat temu. Więc coś się już naskładałem i nacentrowałem pod siebie, może nie mam tyle tupetu żeby się chwalić jakąś olbrzymią wprawą kogoś kto składa dziesiątki kół ale daję sobie radę.

Co do nypli to ok, wezmę mosiężne, chociaż jak mówię w solance nie jeżdżę, a rower pielęgnuję nawet po suchych jazdach.

A te piasty się do czegoś nadają? Zmieniając nyple to te koła jako całość to będzie optymalny wybór w tych pieniądzach? Czy w ogóle coś innego byście składali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej

Bardzo dziękuję za podpowiedzi kupna używanych kół czy składania u kołodzieja. Cenne rady owszem, naprawdę bez ironii doceniam. Ale lubię, co na pewno zrozumiecie, jeśli tylko nie przerasta to moich umiejętności i możliwości robić rzeczy związane z moim rowerem sam. Trudno, mi wyjdzie 10-15% drożej bo ktoś kto składa koła ma spore upusty i zrobi to taniej a mimo to zarobi, albo mógłbym mieć lepsze używane. naprawdę to nic nie szkodzi - wolę mieć inną wartość dodaną - przyjemność z tego, że to ja sam zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gość Adrzej napisał:

A te piasty się do czegoś nadają?

Przód wydaje się ok. 
Tył... rozstaw kołnierzy (57mm) całkiem spory co daje nadzieję, że 24 szprychy wystarczą (ja bym brał 28, ale jestem też cięższy od Ciebie). Za to szprychy od strony napędu powinny być grubsze. Dobór łożysk w tym novatec'u (mam na myśli rozmiarówkę a nie wybór producenta łożysk) wydaje się racjonalny (to najbardziej obciążone łożysko jest tam faktycznie największe), martwi mnie aluminiowa oś 12mm -to trochę mało, nie przypadkowo DT 240 ma oś 15mm. Jest  szosowy novatec z osią alu 15mm, ~100pln droższy i trochę lżejszy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej

Dziękuję,

Niby nie boję się Laserów, to wbrew pozorom dość mocne szprychy - 2,63kN/przekrój, ale jasne, mogę dać od napędowej Race 3,43kN/przekrój. Cena ta sama, 15gram ciężej bez znaczenia.

Nie miałem do tej pory piast novatec'a więc one budzą moje największe wątpliwości. Papierowo wyglądają ok, w internecie można poczytać dwie skrajne kategorie opinii. Droższe to dobre piasty, tańsze beznadziejne. O F162SB za wiele nie ma a cena powiedzmy średnia. Ta ośka przy mojej wadze to raczej nie wydaje się tak filigranowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie mialem nigdy novateców, ale ta piasta to nie ma czasem tak:

"Piasta szosowa w całości wykonana z aluminium. 4 łożyska maszynowe zapewniają płynne toczenie i wysoką wytrzymałość. Aluminiowy bębenek wyposażony w 3 zapadki."

?

A z Laserami to bez przesady, ważę 74kg i to są w sam raz szprychy dla mnie, 24 po obu stronach koła dają spokojnie radę 3 sezon w roboczych kołach, może raz poprawiłem koło w tym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba uważać i sprawdzić/dopytać przed zakupem...

W sumie to dwie piasty o tej samej nazwie i zupełnie innym wykonaniu dodatkowo o rozstrzale wagi 277-436gram. Fantastyczna sprawa. Ktoś nieświadomy niuansów chce mocniejszą kupuje i dostaje (biorąc pod uwagę jego potrzeby) delikatne alu gówno... ktoś chce lekką i dostaje (biorąc pod uwagę jego potrzeby) ciężkie stalowe gówno... no bo obaj oczekiwali czegoś innego. Ale jak przeglądam to chyba zdecydowanie łatwiej trafić na bębenek alu, a już w wersji 24h/28h to nie widziałem ze stalowym do kupienia nigdzie (bardzo to mi się szukać nie chciało) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2021 o 09:38, Gość andrzej napisał:

Jeżeli macie jakieś inne pomysły, propozycje 

Właśnie złożyłem takie tylne. Koszt części (nie licząc kosztów przesyłek): 475 zł. Robocizna własna. Szprychy też sapim Laser i nyple alu, ale klasycznie 32 sztuki na koło. Ważę około 65 kg, ale jakoś wciąż nie mogę się zdecydować na koła o mniejszej liczbie szprych, choć też widziałem ciekawe oferty obręczy na 20/24 (np. http://e-bmx.pl/opis/9259564/obrecz-przod-28-700c-bulls-rapier-by-fratelli-fx-1624-20h.htmlhttp://e-bmx.pl/opis/9259565/obrecz-tyl-28-700c-bulls-rapier-by-fratelli-fx-1624-ocr-24h.html ).

Właściwie to taka lokata kapitału, bo piasta już podrożała o 10% u tego samego sprzedawcy, a u innych prawie dwa razy tyle.

 

 

DSCF3842.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...