Skocz do zawartości

[piasta] Help jaki model piasty


jazem99

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nabyłem bardzo fany rowerek i potrzebuje w nim wymienić bębenek. Niestety jest problem bo nigdzie nie ma napisane ani na piaście ani na bębenku anie na szybko zamykaczu ani na feldze co to za rodzaj piasty aby dokupić do niego bębenek. Jest to rower giant 850 atx nie znam rocznika ma osprzęt deore lx a przednia przerzutka sram 7.0 koła są na maszynach.Wrzucam zdjęcia może ktoś to rozpozna.

Pozdrawiam.

 

IMG20211106091605 (Kopiowanie).jpg

IMG20211106091630 (Kopiowanie).jpg

IMG20211106091635 (Kopiowanie).jpg

IMG20211106091647 (Kopiowanie).jpg

IMG20211106091650 (Kopiowanie).jpg

IMG20211106091655 (Kopiowanie).jpg

IMG20211106091937 (Kopiowanie).jpg

IMG20211106092839 (Kopiowanie).jpg

IMG20211106092845 (Kopiowanie).jpg

Napisano

Gdyby to było Shimano... a tak to zazwyczaj robi się nowe koło. Albo idziesz do jakiegoś kołodzieja z okolic i próbujesz coś dopasować co będzie raczej bardzo trudne albo kupujesz piastę i zaplatasz ponownie koło. 

Napisano

Giant to chyba generalnie z Formulą w komitywie był w tym okresie. Od tego bym zaczął, ale... Miałem gianta, miałem piasty formula, padł mi bębenek, potem kupiłem nowy... 

Nie idź tą drogą, wolałbym nową piastę wsadzić niż to remontować. Moje oryginalne Formula pożyły z rowerkiem kilka lat i 20kkm, potem padł bębenek, a dokładnie bieżnia pod kulkami piasty. Dokupiłem ori bębenek i po kilku miesiącach (żadna zima!) tak to wyglądało. Dodam, że ten nowo kupiony, to ten z prawej strony...

 

93303131208542174821.jpg

 

 

Niewiarygodna jakość i precyzja do kompletu z doskonałej jakości stalą!

 

Napisano

Ja jestem ślepy, czy tam jest mocowanie tarczy na 4 śruby?

Napisano
19 minut temu, Dokumosa napisał:

Zacznijcie używać prawdziwych smarów a nie rowerowych mazideł bio to te piasty będą długowieczne. Polecam mobil mobilith shc220 albo shell gadus s3 v220. Raz na dwa sezony starczają. 

co to ma wspólnego z moim problemem?

11 minut temu, skom25 napisał:

Ja jestem ślepy, czy tam jest mocowanie tarczy na 4 śruby?

tak na 4

Napisano

Cholera wie co to za paści bo jak zostało zauważone są na 4 śruby. Formula padła od tak a dla mnie właśnie tyle otworów świadczy o nich ale to może być wszystko włącznie z najpodlejszym wynalazkiem bez nazwy. Będziesz potrzebował zmienić tarcze to masz kolejny giga kłopot. To się wycina jak nowotwór raz a konkretnie by nie siało spustoszenia ponownie. 

Napisano

Tak naprawdę główny problem stanowi górna bieżnia bębenka w które wchodzi łożysko. Jest dość mocno  pocharatana i tu pytanie czy samej takiej części nie uda się kupić ewentualnie dobrać. Tarcze o tym nie pomyślałem że będzie problem fakt rower już dość wiekowy i pewnie czeka mnie wymiana piasty w przyszłości koła

Napisano

Kwestia jakości pracy bębenków nie ma nic wspólnego czy to maszynówki czy kulki. Shimano też w kwestii bębenków padało często i nie każdy pasował. Tak poza tym dobra tylna piasta musi trochę kosztować a nie być byle ulepem włożonym aby tylko koło się kręciło. 

Napisano

Tylko że Shimano jest na tyle popularne u nas, że nawet jeśli nie produkują już pasujących bębenków lub konusów to i tak idzie znaleźć całą nową piastę jako dawcę części, lub jeśli nie ma się cierpliwości to używaną

Napisano
Godzinę temu, kamilmozej napisał:

Te całe piasty na maszynach to wszyscy chwalą jakie to złoto, a jak się skaszani to robi się kłopot jak tutaj

Ale nikt takiego paździerzu nie poleca. Normalna, dobra piasta ma 4x łożyska maszynowe a nie takie hybrydki jak tu, że koło się kręci na maszynówkach a bębenek na kulkach.

 

Piekło zamarzło i skoro Shimano zaczyna robić piasty na maszynówkach tzn, że jest to sensowna droga.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...