chrismel Napisano 2 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 Moja znajoma prosi mnie o poradę na temat konwersji roweru na ebike. Moja wiedza na ten temat jest bardziej niż skromna ale jej jest zerowa. Jak pójdzie do sklepu to mogą jej powiedzieć absolutnie wszystko i musi w to uwierzyć. Znaleźliśmy w necie zestawy do konwersji od firmy Zibibike. Nie mogę natomiast odszukać żadnych opinii o nich ani filmów na YT. Dla mnie są o tyle ciekawe że są legalne (250W + 25km/h), wyglądają na proste w montażu i nie mają mnóstwa kabli z którymi nie wiadomo co zrobić - cały zestaw to tylko 3 elementy. https://zibibike.pl/15-zestaw-elektryczny-do-roweru Czy ktoś z Was miał z nimi do czynienia albo słyszał o nich jakąś opinię ? Ewentualnie może wyrazić swoją bazując tylko na danych technicznych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2021 Moim zdaniem nie warto kupować roweru/zestawu elektrycznego tylko na podstawie słowa pisanego. Ważna jest płynność dołączania / odłączania napędu, czas reakcji, a to sprawdzisz tylko w jeździe. Odpadają zatem dostawcy, którzy nie oferują jazdy próbnej. Osobiście zamiast wydawać ponad 2500 zł na zestaw + robocizna wolałbym sprzedać posiadany rower i zainteresować się czymś nowym, co od początku ma wszystko zintegrowane. W Decathlonie rowery e-miejskie zaczynają się od 4000zł, a e-górskie od 4700 zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lodzkiecentrumrowerowe Napisano 3 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2021 Oczywiście warto robić konwersje już posiadanego roweru, zawsze to sprzęt, który już znamy i być może zainwestowaliśmy już w niego dużo pieniędzy i szkoda go sprzedawać za pół ceny. Jako sklep i serwis robimy konwersje również na zestawach od zibibike. Są one podstawowe, ale do miasta wystarczą i sprawdzają się w większości przypadków. Jeśli jednak znajoma chciałaby coś innego/mocniejszego/z większa ilością bajerów to zapraszam do kontaktu, robimy konwersje dla osób z całej Polski, na podzespołach różnych marek między innymi Bafang, mxus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 3 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2021 Zestaw musi być legalny więc coś mocniejszego nie wchodzi w grę. Ale skoro masz doświadczenie w takich konwersjach to mam pytanie: jak wygląda płynność pracy napędu w zestawie od Zibibike na tle innych czyli Bafang, Mxus ? Głównie chodzi mi o pracę czujnika PAS wbudowanego w silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 3 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2021 Godzinę temu, lodzkiecentrumrowerowe napisał: Jeśli jednak znajoma chciałaby coś innego/mocniejszego/ Ale w razie kraksy na przerabianym sprzęcie bierzecie odpo na siebie jak rozumiem, skoro takie coś kleicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 3 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, chrismel napisał: Zestaw musi być legalny więc coś mocniejszego nie wchodzi w grę. Ale skoro masz doświadczenie w takich konwersjach to mam pytanie: jak wygląda płynność pracy napędu w zestawie od Zibibike na tle innych czyli Bafang, Mxus ? Głównie chodzi mi o pracę czujnika PAS wbudowanego w silnik. W takich konwersjach jeszcze nie spotkałem się z czujnikiem nacisku na pedały. Jest tylko czujnik kadencji dlatego dozowanie mocy będzie się opierać o to jak szybko będziesz kręcić korbą. W fabrycznych ebikach z silnikiem typu midrive (montowany przy korbie) ZAWSZE masz czujnik nacisku. Oprogramowanie silnika nie tylko wie jak szybko kręcisz korbą ale również jak mocno ciśniesz na pedały. Dzieki temu dozowanie mocy jest znacznie płynniejsze i wrażenie z jazdy jest bardzo naturalne. Przykład: Rower z silnikiem typu HUB (bez czujnika nacisku) vs midrive (z czujnikiem nacisku) Edytowane 3 Listopada 2021 przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lodzkiecentrumrowerowe Napisano 4 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2021 W przypadku mocniejszych konstrukcji informujemy klienta, że parametry sprzętu wykraczają poza limity ustalone przez prawo i że pojazd nie może być używany na drogach publicznych. Klient podpisuje się pod tym Co do czujnika w silniku zibibike to jest to zwyczajny czujnik PAS, tylko zamontowany w bębenku. Ciekawa sposób zintegrowania, tak aby nie trzeba było ściągać korby. Działa natomiast tak samo, po prostu zlicza obroty kasety. Nie jest to czujnik tensometryczny, tak jak kolega wspomniał powyżej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 4 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2021 Dzięki. Przekażę koleżance namiary na Was. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekXXL Napisano 8 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2023 Znalazłem swego czasu bardzo ciekawe rozwiązanie (podaje link poniżej) i wykonałem bardzo podobny rower. Piszę tu o tym ponieważ pomysł autora tego poradnika nie zawiódl i rower faktyznie jest bardzo silny i niezwykle szybki. Polecam kazdemu - LINK - kliknij tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.