Skocz do zawartości

[Blaty korby] chińskie zamienniki- co nieco o żywotności


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka miesięcy temu przesiadłem się na napęd 1x . Sparowany z przerzutką ze sprzęgłem,  10 i 11 sp. 

Mam ciut specyficzne potrzeby: blat NW przynajmniej 46 zębów. 

W takim przypadku pomocni są chińscy producenci sprzedający się na znanym Aliexpress. 

Pierwszy który nabyłem to Motsuv

£15.39  35%OFF | 140BCD E-bike Chainring+Adapter For Bafang BBS01/BBS02 Mid Drive Motor Electric Bicycle 44T/46T/48T/50T/52T Cycling Accessories
https://a.aliexpress.com/_vlr8Ry

Używałem od połowy lipca do połowy września, przejechane około 1000 km.

Przyszedł w kopercie,  krzywy... Trochę młota i korektę uznałem za skuteczną. 

Zamontowany do napędu elektrycznego,  z dużym momentem. Cena rzędu 100zł,  warte ryzyka. 

Kolejnym nabytym był Snail

£4.43  31%OFF | SNAIL Chainring 104BCD Round 30t 32t 34t 36t 38 tooth Narrow n Wide Ultralight Tooth Plate MTB Mountain Bike 104 BCD Chainwheel
https://a.aliexpress.com/_vKJYB8

Masywniejszy,  przyszedł prosty, w połowie września. Cena 65 zł. 

Po około 300 km z okolicy sinika zaczął dochodzić dziwny chroboczący hałas. Pierwsze przypuszczenie że to przekładnia silnika,  z którym miewałem różne problemy. 

Niestety,  problemem jest blat który ma zdeformowane zęby powodujące złe siadanie łańcucha na nich. Nie spodziewałem się rewelacji ale 300 km do zdecydowanie kiepsko- Motsuv po 1000 nie wydawał żadnych paskudnych dźwięków a zęby nadal wyglądają dobrze. 

Ostatni zakup to owal Deckas

£12.13  30%OFF | Deckas 104 BCD Oval Chainring 40/42/44/46/48/50T Narrow Wide Bicycle Crankset 52 Teeth Mtb Dish Single Tray Bike Star Crown
https://a.aliexpress.com/_v4ZZ4a

Eksperyment by sprawdzić jakie i czy w ogóle odczuwalne różnice może dać owal w elektryku. Cena poniżej 100 zł,  również akceptowalna. Używany dopiero kilka razy więc o żywotności nie powiem ani słowa. 

Ciekawy aspekt to owalność. 

Jeśli kluczowe dla zauważalnego efektu jajowatości ma ustawienie względem ramion to w ebajku to niemożliwe  :) jednak i tak ciekawy efekt lżejszego pchnięcia korby między 12tą i 3cią da się zauważyć. 

Jakie macie doświadczenia z użyciem chińskich tarcz korby, jeden rząd i standardowe pod przerzutkę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś "oval" Deckass ale dopiero jak zamontowałem Banless-a to poczułem różnicę, bo chińskie owalne zębatki po prostu mają tylko kształt owalny, a otwory montażowe są ustawione tak, że nie redukuja "martwej strefy" przy obrocie korbą. W elektryku to już w ogóle owal sensu nie ma (tak jak wspomniałeś) bo tam wolnobieg w silniku i tak ustawi to w różnych kombinacjach, a do tego ewentualne zyski ze stosowania owala w analogowym rowerze są naprawdę subtelne. Co do trwałości, to o dziwo te chińskie Deckass/Motsuv to generalnie dają radę i chyba nie odbiegają jakoś specjalnie od średniej na rynku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwiłbyś się,  ale ja się zdziwiłem  :) co do braku sensu połapałem się dopiero przy montażu. No ale trudno,  kupione,  więc i tak już jest. 

Przy niskich prędkościach obrotu korbą,  czyli standard kadencja gdy nic nie muszę, niczego nie zauważyłem. Za to przy wyższych prędkościach pojawił się dziwny efekt: przy obrocie między 12tą i 3cią wrażenie było jakbym się uślizgiwał na lodzie,  jakby miękko przepuszczało sprzęgło piasty. Tylko że obie rzeczy nie były możliwe. Wrażenie lekkiego "wpadania" przedniej nogi. Efekt trochę gubiący zmysł równowagi, przestał być odczuwalny w ciągu godziny od rozpoczęcia. 

Nie mam porównania do owala w normalnym napędzie ale różnica,  tak czy inaczej,  jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam od lipca Stone oval 48T Stone Bike Chainrings (stonechainrings.com)  Do dzisiaj około 2500km i  jak na razie jest dobrze, nie ma śladów zużycia. Na standardowym rowerze oval czuć (ten uślizg)  przy niskiej kadencji i prędkości. 

W dniu 1.11.2021 o 16:10, DarekH napisał:

a do tego ewentualne zyski ze stosowania owala w analogowym rowerze są naprawdę subtelne.

i ciężko mierzalne, trzeba wierzyć fachowcom że jednak jest lepiej :D . 

Cytat

Nie mam porównania do owala w normalnym napędzie ale różnica,  tak czy inaczej,  jest. 

Oval ma pomagać przy pedałowaniu. Więc o ile dla silnika jest obojętne, o tyle w elektryku też trzeba pedałować, więc jakiś zysk chyba jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak owalowy efekt jest odczuwalny w normalnym rowerze, oczywiście zakładając  że to jest "odpwowiedni" blat.  Na pewno czuję dużą różnicę jadąc na elektryku. Zjawisko zauważyłem pierwszego dnia po założeniu,  mimo że silnik rotuje blat bez mojej kontroli , więc nie da się powiązać "optymalnego" ustawienia z tym zjawiskiem. Ciekawe czy po zmianie na zwykły odczuję to w ogóle czy negatywnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...