Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana napędu z 3x9 na 1x11


Wallander80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie, 

Mam pewien pomysł na projekt swojego starego roweru i tak trochę biję się z myślami.

Chciałbym wymienić napęd z 3x9 na 1x11 w rowerze Kona Caldera koła 26 cali.

Nie jest to mój główny rower ale mam do niego sentyment i trzymam go dalej u siebie .

Rower już przeszedł sporo zmian dostał całkiem nowe koła teraz malowanie ramy w stajni Dreamworkers, nowa kierownica, mostek itd. Poprostu miałem dostęp do części to czemu nie. 

Chciałbym wymienić kompletny napęd i zupełnie nie wiem od czego zacząć.

Generalnie budżet 1500 zł.

Proszę nie hejtowac ....tak jak pisałem mam sentyment i chce na nim pojeździć - generalnie Singieltrack.

Proszę o wsparcie w temacie fachowców. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli koła 26" to wygłupianie się z kasetą z szerszym zakresem niż 11-46 raczej sensu nie ma. W związku z tym korba fc-m7000-1, przerzutka rd-m8000-gs albo rd-m5120, manetka sl-m5100 (ew. jeśli gdzieś trafisz sl-m8000 i pod warunkiem, że nie będziesz zmieniał hamulców). Do tego łańcuch shimano xt (hg701). Kaseta może być cs-m7/8000 albo nawet jakaś chińszczyzna (ztto, race work...). Minus będzie taki, że korba m7000 fabrycznie ma zupełnie małe blaty. Do koła 26 trzeba by dokupić blat alternatywny jakieś 36T myśle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pierwszą odpowiedź. 

To w takim wypadku zapytam w pierwszej kolejności o korbę Shimano korba XT FC-M8000 1rz 175mm bo mam taką dostępna za 400 zł nowa bez zębatki....czy będzie odpowiednia? 

I to tego wrzuciłbym właśnie jakieś 36T bo wstępnie też o takiej myślałem.

Hamulce zostają w oryginale oczywiście są po kompletnej renowacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumem.

Blat 36 to jest pewne bo faktycznie kadencja na płaskim zabije.

Co do korby to jeszcze popytam znajomych może coś mają w przystępnej cenie .

Co do 11-46 to już zamówiłem tylko mam obawy czy to się na bebenek zmieści za 9.

Czytałem,  że tak ale sam będę montował to się przekonam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dokumosa napisał:

No będzie dobra (jeśli to korba bez "B" w oznaczebiu).

Coraz ciężej z dostępnością takich... ale te z literką "B" też da się pożenić ze starszymi grupami... i to przy niewielkim wysiłku i kosztach. ;) Przynajmniej mi się udało i teraz mam przyszłościowo, gdyby ramę i koła przyszło zmienić na nowsze.

Cytat

Co do 11-46 to już zamówiłem tylko mam obawy czy to się na bebenek zmieści za 9.

Zmieści się. 46 to rozmiar największej zębatki. Szerokość kasety jest taka sama jak 9s czy 10s... a i te starsze też podpasują jak podkładkę się dołoży (o ile mnie pamięć nie myli).

 

Tak od siebie dodam, że jak planujesz założyć przerzutkę z długim wózkiem od Shimano, to niech ona będzie z systemem "shadow" (czyli taka bardziej schowana w stronę szprych), bo przy kole 26" jej koniec będzie bardzo blisko ziemi i dobrze, żeby nie odstawała za mocno w bok. ;) Nie wiem co tam założone masz teraz, ale jak te 3x9 nie należy do tych starszych, to już ten standard pewnie ma... tak jak i wszystko nowsze z grup M7000/M8000 oraz tych, które wyszły później.

PS. No i nie wiem jak z kasetą M8000/M7000 z zakresem 11-46t, ale przy wersji 11-42t wystarczyłby ci średni wózek w przerzutce (oznaczenie GS zamiast SGS), co byłoby przy tym kole bezpieczniejsze dla niej, ale tu niech ktoś inny się wypowie i potwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to właśnie średni wózek w m7/8000 Jest dedykowany do napędu 1x11-46. Długi do 2x11-42. Lepiej będzie działał ten średni.

Co do korb boostowych to owszem można ale nie lubię drukarstwa, szczególnie jak się pakuje w rower komponenty z tej półki. Podkładki pod blatem wyglądają mało atrakcyjnie ;) a przesuwanie suportu to asymetryczne ustawienie korby względem ramy. Jeśli niedostępna m8000 bez boost to slx są jeszcze dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie podjechałem dzisiaj na szybko do znajomego aby zobaczyć takie podpilowanie to jak jest dobrze zrobione to wygląda ok....akurat u niego było ciosane siekiera .

Korbę bez oznaczenia B można kupić bez problemu.  Jedynie to faktycznie nawet nie wiedziałem,  że do XT robią tylko chyba do 34. A jak dzisiaj  założylem 34 i później 36 to zdecydowanie lepiej mi się jeździło na 36.

Oczywiście sprzęt wziąłem z tzw złomowiska z serwisu aby cokolwiek się dowiedzieć na ten temat.

Czyli jak mam korbę XT to blat 36 mogę dokupić inny byle mi rozstaw otworów zgadzał.... 96 mm....strzelam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Brombosz napisał:

Nie zgodzę się. Wystarczy je odpowiednio przypiłować aby kształtem pasowały pod ramiona korby i nie widać ich ani przy grupowej zębatce 32t, ani przy customowym owalu HCC 30t. Sprawdzone w praktyce. :) 

Nie mniej jednak chodzi mi o brak kontaktu ramion pająka korby z blatem - szpara jest. Chyba, że ktoś zrobił sobie dedykowane podkładki z alu na CNC a potem jeszcze anodował na czarno. Tylko po co jak można po prostu kupić odpowiednią korbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozum mnie źle. Jak jest możliwość poskładać całość bez drutowania, to oczywiście jak najbardziej temu przytakuję... ale gdyby był problem aby kupić "to", a było tylko "tamto", to taka przeróbeczka nie jest niczym strasznym. Żeby być szczerym, to też obawiałem się tej szpary przy montowaniu tych podkładek. Myślałem, że to będzie wiecznie zawalone syfem, bardzo widoczne i przyspieszy zużycie, ale wcale nie... Praktyka pokazała, że w eksploatacji napędu nic się u mnie nie zmieniło. Nawet jakoś tego czyścić wcale nie muszę częściej niż zazwyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...